Gjest Fru Strert Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Hvor ofte er din samboer/mann ute av huset og "tar seg en øl" hos kamerater? (forutsetter at dere har små barn, våre er 1 og 4 år gamle)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Svært sjeldent!! Har vel hendt 1 gang på de 10 åra vi har vært sammen.. (da utenom julebord på jobben o.l)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Så nå at du mente når man har barn.. Nå er vår 9 mnd, og han har ikke vært ute for øl enda.. Bare når vi begge har vært med på noe..
Gjest Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Skjelden. Ofte ute på kaffebesøk men ikke fyll.
Gjest Fru Strert Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 takk. Flere? Her er ønsket fra hans side 1 gang i uka, jeg syns det er mye! Drikker ikke voldsomt mye og er hjemme rundt kl 1 oftest, og han mener selv det burde være ok siden det "ikke går utover noen". Men jeg liker det ikke, så det går jo på en måte utover meg!
Mage Mi Sa Jo Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 aldri han liker ikke øl. men han drikker svært sjeldent annet ute også kansje et par tre ganger i året totalt.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 tja, blir vel kanskje 3-4 ganger i året...er mest når det er avslutninger og sånt med jobben.
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 nesten aldri... en sjelden gang ute og ser fotballkamp. han kunne godt vært ute mer...
candyland Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 han har vært på en fest siden jeg ble gravid..... Ellers drar han på ting for seg selv kanskje 2 - 4 ganger i mnd, men vil egentli hels ha med meg da, hehe... Kunne godt ha dratt ut oftere for min sin del, men akkurat det der me drikking er jeg egentli ganske fornøyd med at det ikke interesserer han så mye lenger, hehe:)
kulepenn Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 tja 3 - 4 ganger i året. Han vil helst at jeg skal være med.Hva er alderen hans da? Noen må liksom få det ut av systemet. Vi ble ferdig med den verste fyllatiden i god tid før vi tenkte på å få barn-gla for det nå! Jeg hadde ikke satt hjemme å vente mens min mann levde livets glade dager.: nei takk.
Gjest Fru Strert Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Ser poenget ditt. Det er helt greit for meg at han bruker en kveld i uka (minst) til å være med venner/ute av huset. Det jeg ikke liker er at det bestandig må drikkes ved disse anledningene. Har sikkert en del med å gjøre at han tidligere drakk mye mer og ble skikkelig full og ekkel, og jeg overreagerer kanskje nå (når han har forbedret seg) fordi jeg er så redd for at det skal bli like ille igjen.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 19. august 2007 #14 Skrevet 19. august 2007 jeg har en mann som liker å ta seg en øl, og det er helt greit for meg! Det er skjeldent vi er ute og drikker,men tar det heller hjemme! Nå er det ikke så ofte som ei gang i uka til vanlig, men i sommer når mange av kameratene hadde fri samtidig så var vi ofte her på sene grill kvelder eller spillekvelder hvor den mannlige halvdelen koste seg med noen øl! Synes det er veldig koselig, så jeg skjønner deg veldig godt at du ikke vil at han skal ut å ta seg noen øl ei gang i uka.. da hadde jeg kanskje følt at jeg ble holdt litt utenfor! Jeg er helt enig med deg at begge burde få en dag eller to i uka der en kan finne på noe hver for seg, men det er jo litt kjipt om mannen din velger å gå ut å ta en øl på "sine" dager, for detr betyr jo da at han automatisk får "de beste" dagen, som fredag og lørdag! Det er mye kjipere å sitte alene i helga en det det er i ukedagene, det er sikkert! Jeg ville foreslått en slik løsning som vi har på det, men hadde nok ikke gått med på at han skulle ut ei gang i uka!
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 19. august 2007 #16 Skrevet 19. august 2007 Jeg er enig med LOTP, man har behov for å være med venner, å 1 dag i uka fast er sikkert bra for dere begge ! Her har vi det å det er deilig ! Er deilig med en kveld alene hjemme å er deilig med en tur ut med venner ! Så lenge det ikek går ut over noen som mannen din sier så ser jeg ikke problemet...
Gjest Fru Strert Skrevet 19. august 2007 #17 Skrevet 19. august 2007 Vi kunne jo feks hatt annenhver helg? Og om jeg vil bruke "min" helg til å være sammen med ham her hjemme så burde vel det også være ok? Han sier ofte at jeg også kan gå ut så mye jeg vil (og vet han mener det og mener det godt) men jeg vil heller være hjemme.. Og når jeg likevel er hjemme (og tilogmed legger meg tidlig) syns han at han likevel kan gå ut (til kamerat/nabo etc), men jeg vil være hjemme SAMMEN MED HAM, og gjerne legge meg tidlig sammen med ham også.. Så hvis vi hadde en helgedag "fri" ene uka og en "vanlig da" fri neste uka ville det jo blitt "rettferdig"?.. Men så syns han det er kjipt å ha masse avtaler på dette, ønsker å kunne være fleksibel og impulsiv. Mens jeg tror det kunne være lurt å ha litt forutsigbarhet (så blir det hvertfall lettere for meg..)
Honningmelon Skrevet 19. august 2007 #18 Skrevet 19. august 2007 Veldig sjelden. Men, her i huset har vi ikke mulighet til å dra bort en dag hver i uka, pga at sambo pendler til jobb, og kommer seint hjem hele uka. Og i helgene vil vi gjerne være sammen som en familie.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #20 Skrevet 19. august 2007 Så godt som aldri. Skulle ønske han gjorde det av opg til, for da hadde han ikke vært så sur når jeg hadde gjort det! ;-) Barna våre er 4,5 år og 20 mnd.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 19. august 2007 #21 Skrevet 19. august 2007 ja, synes det høres bra ut:o) det er litt greit å sette en "mal" for hvordan dere vil ha det! Det er jo bare i begynnelsen det virker som en "avtale", etter hvert vil dette bli helt naturlig for dere! Bare si det litt barnslig "denne helga er det min tur til å bestemme, neste helg er det din tur":o) tror dette hadde vært en grei løsning for dere:o)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 19. august 2007 #22 Skrevet 19. august 2007 Hmm..kanskje 1 gang hver 3 mnd. Det varierer veldig. Men syns ikke det skjer så ofte..
Gjest Fru Strert Skrevet 19. august 2007 #23 Skrevet 19. august 2007 Takk for mange innspill. "min og din" helg høres bra ut, da havner vi jo på hver annen for hans del, og jeg kan bruke "min" helg på å ha ham hjemme hos meg.. Syns imidlertid ikke det er ok med fyll uansett, redd for at han vil drikke "dobbelt så mye" når sjansen byr seg sjeldnere og det er "hans helg".. Kameratkveld med poker og noen øl og hjemme kl 1 hadde vært HELT greit hver annen helg. Da ville jeg visst at det skulle skje og hvis det hadde fungert en stund kunne jeg antakelig slappet av med det også.. Også trenger jeg å erfare at han ikke tar imot anledninger som byr seg plutselig. Hvis det er "min helg" og vi skal kose oss hjemme, sårer og ødelegger det veldig hvis han ender opp med masse øl på verandaen fordi en kamerat kommer innom. Da syns jeg det hadde vært fair om han tok max en øl og heller kaffe, fordi jeg ikke liker at han drikker..
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 19. august 2007 #24 Skrevet 19. august 2007 Vi drar som oftest sammen til venner. Da bytter vi på å kjøre og har gjerne snuppa vår med. Som får legge seg mens vi er der. Det er ikke så ofte han er ute alene, men 3-4 ganger i året kanskje. Han har hatt noen turer med jobb osv, hvor han har vært borte hele helgene. To allrede i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå