Gå til innhold

Til deres som desverre har mistet deres ufødte barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mener ikke med dette å være ufin..og jeg er veldig lei meg på deres vegne, men jeg synes helt ærlig ikke at det passer seg med denne type innslag her på 2.trimester....dette er jo et forum for oss som er gravide i nettopp dette trimesteret.... Grunnen til at jeg skriver dette er enkelt og greit fordi at det kan ha en "negativ" påvirkning på andre gravide her inne og da spesielt på førstegangsgravide som da kan bli litt "overnervøs" for denne type ting. Dette er ikke heldig for noen gravide...å gå med uro og engstelse for "hva hvis.." Derfor mener jeg at dette innlegg burde dere skrive på debatten for "vi som mistet barnet vårt" i stedet....

Håper ikke dette blir tolket som umenneskelig og hjerterått....for det er overhodet ikke meningen min. Føler virkelig med dere som har mistet men vær så snill å hold dere på egen debatt og ikke lag unødig engstelse hos de andre som er gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dels enig med deg, men uansett om man er førstegangs eller ikke, man går hele tiden å lurer på om alt er ok med babyen, også et par dager etter at man har fått konstatert det gjennom ultralyd eller på annet vis at alt står bra til. Denne redselen kommer krypende uansett om man er mye på bim eller ikke.

Det er noe med det å få det ut også, for de som opplever det. Da jeg mistet var det utrolig godt å skrive om det, poste det og få tilbakemeldinger. Det er sånn livet er, realiteten kommer man seg ikke vekk fra.

Skrevet

Signerer! Det er kjempetrist å høre om,men jeg er selv en av de som kjenner at jeg blir kjemperedd....

Skrevet

Signerer her jeg også, men holder meg anonym..

Det er veldig vondt å høre og jeg har selv mistet så jeg forstår....men man blir veldig redd for sitt eget barn når man leser det. Vanskelig å ikke legge merke til innleggene der overskriften forteller at man mistet....

Vil ikke være slem eller hjerterå...

Skrevet

Jeg er på sett og vis enig.. Men, de som mister, de har kansje alle de som kjenner her inne på bim, inne på denne siden.. Og de trenger trøst fra de som de syns de kjenner. Dessuten så er det nok mange som lurer på hvor folk blir av, og da gir et sånn innlegg en forklaring.

Jeg er selv førstegangs, og har ikke mistet før, men jeg kan godt forstå at de som mister trenger trøst fra de som de kjenner her inne.

Det er jo bare for de som ikke vil lese å hoppe over det innlegget, man må jo ikke lese alt som står her inne.

Syns det også bør være rom for sånne innlegg her..

Skrevet

Jeg signerer også! Finnes eget forum for dette temaet. Og ja det er svært trist og jeg føler med de som mister! Ja,, føler så masse med at tårene triller og man blir - som noen skriver livredd for at det skal skje meg også! Tøft av HI å skrive dette innlegget. For jeg tenker det hver gang jeg ser et slikt innlegg (overskriften - ikke alltid jeg orker å lese). Mener heller ikke være hjerterå altså!!

Skrevet

Jeg prøver å ikke se på disse innleggene jeg. Man må jo ikke lese de.

Men ser jo at de er der, som gjør at man får en tanke.

Finnes det ikke en side for dem som har mistet også? Sikkert godt å få snakket ut som dette på en slik side.

Skrevet

Forstår tankegangen deres veldig godt... blir redd med tanke på meg selv når jeg leser om det..

Men synes det egentlig var et veldig dårlig tidspunkt å legge ut denne debatten.. da det nettopp har kommet et innlegg om en som kanskje har mistet, hun venter jo svar i dag. Hun tilhører jo så å si 2 trimester frem til det er sikkert om hun har mistet.

Hvis hun nå har mistet og kommer inn for å fortelle det til alle som har fulgt med hun og som er nysgjerrige på hvordan det går med hun og ser dette kommer jo hun til å bli enda mer såret.

Vet ikke om dette var bevisst eller om det var på grunn av det innlegget at denne debatten kom. Men hvis det var det kunne jeg virkelig ønske for hennes del at dere hadde ventet med dette til vi vet hvordan det går med hun.

Skrevet

Jeg veit at dette innlegget er ment til meg og ikke prøv og nekt på det anonym.

Jeg skrev noe under mitt innlegg.

Jeg skal holde meg unna, så jeg forsvinner nå... Beklager at jeg prøver og søke litt trøst her, beklager så mye..

PS. Direkte feig er du som ikke kan stå frem med nick og stå for hva du mener...

Takk til dere andre fantastiske jenter:)

Skrevet

jeg synes det er helt greit at dem som mister har rett til å fortelle om det her. man velger jo selv om man vil lese tråden eller ikke. dere lever ikke på rosenrøde skyer der det sier at alt vil gå bra med alle, så dere vet at noen går det faktisk ikke så bra med, og dem må vi kunne støtte å vise vår sympati til. synes historien til hønemor er grusom, ingen burde oppleve noe slikt, men jeg er glad hun forteller om det, og synes hun er like velkommen til å dele det her som andre steder.

klem

Skrevet

Enig med Nickie her. Og det minste man trenger når man opplever noe sånt, er å få negative tilbakemeldinger på et sånn innlegg.

La oss heller støtte de som dessverre mister.

Alle kan miste, kansje er det akkurat de som nå er negative, som kommer om noen uker å trenger trøst.. Skal vi da ikke ha plass till de? Er det det de mener??

Skrevet

helt enig med Qeen of the road her, syns at de burde ha et sted de også!

som i hønemors sak, var det her hun tilhørte!

negative innlegg på sånne ting trengs ikke!

syns virkelig det er veldig unødvendig!

det skal være en plass til alle, og jeg tror ingen her har vondt av å høre noe sånn!

Skrevet

kan forstå deg..

men eg e en av de som har mistet i 2trimester.. og koffor skulle eg ikkje då få lov å søke trøst og støtte her inne???

Står ingen plasser ka innlegg som e ok og ka som ikkje e...

alle som e gravide vet at ting kan gå galt, og dersom dåkke ikkje vil lese disse innleggene e d bare å overse de.

eg mistet i uke 14 og fikk kjempe mye støtte fra alle som var her på 2tri den gangen

Skrevet

Det ville ikke falt meg inn å skrive om en evt MA på en annen side enn her. Dette fordi det er her jeg "kjenner" noen. I allefall kjenner igjen nicket og andre "kjenner" mitt. Det er her jeg ville fått best støtte.

Så lenge man skriver i overskriften at det handler om f.eks MA synes jeg det er greit. Da kan man jo bare la være å lese disse innleggene hvis man blir engstelig.

Jeg leser nesten ingen slike innlegg så lenge jeg ikke kjenner igjen nicket.

Skrevet

Kjenner jeg blir så sint her at jeg nesten sprekker. Hva med litt medfølelse og omsorg? Det blir ikke mindre hjerterått av å si at man ikke mener å være det. Dersom man er redd for å lese slike innlegg så la da være! Klart de fleste har tanker om det å miste og er redd for at det skal skje. Men vi vet alle at muligheten for det er der, selv om det takk og lov skjer få av oss.

Det burde være lov å komme hit for støtte når man trenger det som mest. Og de som er her inne bør være voksne nok til å takle livets usikkerhet og andres smerte. Skal man la være å se på nyheter når barnet er født fordi man hører om barn som forulykker eller har det vondt? Blir vel litt det samme? Man kan ikke leve livet i en boble.

Skrevet

trodde vi kunne prate om alt her inne på 2trimester jeg...hadde jeg mistet så hadde jeg villet fortalt om d her siden d er her jeg har vært å her jeg har pratet med mange...d er jo bare til å unngå å gå innpå der d står om slike tilfeller,føler med di som har mistet..har aldri mistet selv å jeg har nok vært heldig som har fått gå gravid med mine 5 barn nå 6 på vei uten at d har gått galt med meg..ønsker dere alle lykke til å måtte vi unngå å havne i samme situasjon å til deg happy har følt med historien din å d var ufattelig trist å høre om dette..håper du snart blir gravid igjen å at alt kommer til å gå bra for d fortjener du så absolutt:) klem

Skrevet

Jeg må desverre innrømme at jeg er helt enig i dette. Jeg ble så redd og hadde det fælt lenge etter at jeg leste om stakkars hønemor. Sambo vil ikke at jeg skal være her inne no mer, for jeg får så mange bekymringer om alt...Jeg synes det er fælt å høre om det som skjedde og kondolerer, men jeg håper at folk kan skrive om det på de rette forumene...

Skrevet

Kunne nesten tenke meg at det ville bli ville reaksjoner på mitt utlegg her inne. Som sagt tidligere kan jeg bare si igjen at dette er overhodet ikke vondt ment mot verken hønemor eller dere andre som har mistet. Herregud, jeg har selv mistet....ikke nå men tidligere svangerskap. Vet nøyaktig hvordan du har det hønemor, og tror meg når jeg sier at jeg føler med deg. Men dog...i dag er jeg i 2 trimester av dette svangerskapet og kjenner selv at jeg blir "stresset" og urolig over disse innleggene hvor det går gale.... Det er fullt forståelig at du vil informere de du "kjenner" her inne på bim, men jeg synes helt ærlig hønemor at du drar det VEL langt med å legge inn flere innlegg om det i tillegg til bilder av grav og kiste. De som du evt kjenner her inne og de som evt skulle ha ønske om å se dette kan jo evt gjøre det på en mer privat måte. Skulle tro det ville vært bedre for deg også. Jeg synes ikke noe særlig om å annonsere for hele "verden" at jeg mistet da det skjedde...det var noe privat som ble holdt innen familie og nærmeste venner. Full forståelig at du søker trøst, det ER tungt! Men som sagt så kunne dette vært gjort litt mer privat av hensyn til oss andre her inne som er gravide. Mulig dere ser meg som "feig" siden jeg holder meg anonym....men slik er det nå bare på bim...om jeg har lyst å fortsette å ha debatter her inne med andre så er det best slik, flertallet her inne hadde nok muligens lynsjet meg...men jeg tror nok at innerst inne så har jeg mer støtte her enn folk tør å innrømme.

Jeg ønsker deg oppriktig alt godt fremover hønemor. Det mener jeg!

Jeg uttrykker kun min mening...

Skrevet

Kan forstå anonym si side av saka her sidan ho jo faktisk skriv ting på ein sensitiv og fornuftig måte med ingen ynskje om å såre nokon. Men eg er ikkje einig likevel. På dette forumet føler eg meg heime og kjenner igjen fleire av nicka. Veit ikkje kven nokon er, men merkar omsorgen frå fleire av dokke.

Denne saka minner meg litt om når eg les nyheitene på dagbladet.no. Kvar gong eg ser ei sak der nokon har mishandla eller drept eit barn rullar eg fort vidare for eg orkar ikkje å ta det innover meg. Slik kan vi også gjere det her inne. Vi ser på overskrifta kva det handlar om og då treng vi ikkje å lese innlegget om det uroar oss.

Skrevet

jeg er 1. gangs og jeg må virkelig si at jeg blir overraska over hva folk gjør for å "nekte" for at ting kan gå galt...det er da ikke de som har mistet sin feil at dere blir redde?

Folk må regne med at det KAN gå galt, så enkelt er det....synes det er smakløst å be folk om å holde seg unna tastaturet når de har noe trist å skrive! Skulle tro folk ikke var klar over døden i denne verden, og det går faktisk ikke MER galt med deg og ditt eget svangerskap bare fordi en person skriver at det desverre ikke ble noe denne gangen!!!

Jeg er 1. gangs og VET at det alltids kan gå galt, men det er jo ikke DET jeg fokuserer på. dere har HELT feil fokus på det å være gravid.

Hvorfor skal man alltid pynte på sannheten? Dere som BARE går rundt og tenker på at dere kan miste, kan dere ikke heller se på dere selv? Se at det faktisk erdere selv om gjør at dere blir redde.

Skrevet

Jeg må egentlig si meg litt enig med anonym...

Det hadde holdt å skrive her inne på 2 trimester f.eks noe som: Hei, her er jeg igjen som mistet et barn, vil dere se bilder å høre min historie: gå inn på ufrvillig abort/vi mistet vår baby..

Mener ikke at hun ikke har rett til å være her for det har hun jo..

Men hun hadde kanskje ikke trengt å skrive alt her inne,

samtidig så har jeg veldig vondt av hun nå, for at denne debatten kom opp nå og at hun skal måtte svare for seg i en sånn situasjon.

Kan vel si at jeg forstår "begge sider" i denne saken. Men kan ikke se en eneste positiv ting med at det ble tatt opp nå. Synes dere også tar denne anonyme veldig hardt nå - hun sier jo bare meningen sin.

Samtidig kan det være veldig positivt at de får fortelle det her inne. Det gjør at jeg f.eks som er første gangs fødene, kan se at det kan gå galt. Og gjør sånn at en selv skjønner litt mer hvor heldig man er. Og om jeg skulle miste, så har jeg jo da fått med meg på veien at jeg ikke er den eneste =)

Jeg er feig og undertegner med anonym, for synes ikke alle her inne er like hensynsfulle når de debatterer her..

Det er greit å være uenig, men man trenger ikke henge ut de som ikke har samme mening..

Skrevet

Jeg synes det var flott og nok etterlengtet for mange at Anonym tok opp dette problemet. For det er faktisk ett problem at slike innlegg blir lagt inn gang på gang, når veldig mange av oss blir deprimert og engstelige av å lese om å miste barnet. Dette skyldes ikke at vi ikke har medfølelse. Men, det skyldes en naturlig reaksjon, der vi blir redde for å miste vårt barn også.

Hvis jeg hadde ønsket å få informasjon om hvordan det er når man mister ett barn, hadde jeg klikket meg inn på ett annet forum.

Jeg har full forståelse for at man etter å ha mistet ett barn har det forferdelig tøft og trenger noen å få støtte fra. Men, det er fint hvis dere kan henvende dere til de rette personene.

Regner med å bli "hengt" for å si sannheten. Men, det kan da ikke være ønskelig at mange ikke orker å gå inn på disse sidene lenger. Fordi man bare blir deprimert og lei sei. Vi er alle redd for å miste barnet vårt.

Jeg har ihvertfall hatt det slik i mange uker.

Skrevet

Må nok si meg enig med TS og flere her inne, at mange av trådene med fordel både for den pårørende og andre kunne vært fortsatt på riktig forum, som f.eks mistet barn.

Jeg skjønner godt at man vil meddele sitt tap med de man har fått kontakt med og det er helt i orden. Vi har godt av å høre alle sider, men, dessverre er det enkelte som tar det vel mye til seg, og da er det bedre å fortsette sorgprosessen på riktig sted.

For at de som har vært ute for slike påkjenninger, som jeg overhodet ikke kan forestille meg, ikke skal føle seg altfor "trampet" på, dere har min dypeste medfølelse!

Og jeg ser på denne saken akkurat slik jeg synes om tråder om barnevogn, "skravle"tråder etc her inne på de forskjellige trimester foraene. Når man har egne fora for de forskjellige tingene kan man vel bruke dem? Hva er ellers vitsen med dem? Der får man tross alt svar fra alle som er interesserte i akkurat den biten uavhengig om de tilhører 1. 2. eller 3. tri...

Skrevet

der motsier du deg selv: skal det være lov å skrive eller ikke???

"Jeg må egentlig si meg litt enig med anonym...

Det hadde holdt å skrive her inne på 2 trimester f.eks noe som: Hei, her er jeg igjen som mistet et barn, vil dere se bilder å høre min historie: gå inn på ufrvillig abort/vi mistet vår baby.."

Når det står i overskriften: vi har mistet også står det ikke mer, så er det jo fortsatt slik at folk får det med seg. HVA er forskjellen?

IKKE LES DET OM DERE BLIR PLAGET!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...