Gå til innhold

Hvorfor pynter ikke norske damer vognene sine?

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Jeg har undret meg over en ting siden jeg fikk en liten jente og har sett meg rundt på andre sine babyer og vogner. Her nede i Spania så pynter alle (meg inkludert) vognene sine, holder dem pene og rene og matcher vogntrekk, puter og solparasoller og slike ting. Har man en vogn i mørk farge så (snakker om sportsvogn altså) gjør man den lys og innbydene inni med pute trekk til vognsetene etc. og holder de rene. Det er jo kjempemange nordmenn her på ferie akkurat nå og jeg kan se de på lang avstand På hvordan vognen ser ut.. som regel er de mørke og dystre og barnet sitter rett på vognen ikke på pute eller på trekk. Mange lar barna spise og smule og grise og da virker det ikke som om de vasker den på slutten av kvelden, neida både isflekker og matsmuler er godt synlig for alle.

Jeg lurer bare på hvorfor dere ikke pynter vognene deres og gjør de delikate for barna deres og for deres egen skyld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg liker ikke dill og dall så jeg diller ikke med vogna:) Men å holde den ren og ryddig synes jeg er viktig da. Rart om folk bare lar smuler og skitt ligge..

Skrevet

Syntes det blir litt harry med alt for mye på vognen. Kan ikke si jeg er enig att det er så mange som lar ungen går grisete. De fleste er flinke med å holde ungene sine rene og pene. Du må ha sett unger like etter ett restaurantbesøk.

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

ja, det er jo greit nok :) he he, glemmer at ikke alle er sånn som meg

Skrevet

Ser ikke vitsen med å ha så mye dall, man er vel ikke mer glad i barnet sitt selv om man har en masse bling-bling =)

Skrevet

Har jeg aldri tenkt på hehe!

Guttungen har Ole Brumm-teppe han sitter på, og en Care Bear hengende i skjermen, men ellers er det ikke noe stæsj her...

Men holder vogna rein, ja. Gjør ikke alle det?

Skrevet

Kan jo hende at de turistene du ser har tatt med en vogn hjemmenifra som det ikke er så farlig med, iom at de er på reise osv.

Jeg hadde aaldri pyntet vognen selv, liker det enkelt og greit, men enig med solsikke her, synes da de fleste har pene og rene vogner jeg da! Litt gris er det sikkert nå og da, med de småtrolla som kliner overalt:o)

Skrevet

Hvorfor jeg ikke pynter vognen?

Jeg har rene dyner og helsepledd, lammeskinn er jo selvrensenede sies det (har vasket det en gang, tok jo fire dager før det tørket da).

Det er så langt jeg går i retningen"pynte vognen min" iallefall

Skrevet

Liker ikke at det er for søtt og blondete. Har seat-insert i vognen, enten rød, svart eller rosa alt etter humør. Teppet eller soveposen står selvfølgelig i stil både til vogna og klærne, og den er aldri skitten bortsett fra på hjula.

Skrevet

Synes vogner med masse jåleri på er stygt. Skilt med navn på , mange uroer ol. Liker det rent og pent.

Skrevet

DinBaby.com - får du ikke mye pes for nicket? hihihihi

Jepp - tytelityt! Kæm du e da? :)

Skrevet

Er egentlig litt enig med deg. Jeg synes de er så fine i spania, vognene. Med alt som matcher=) Men her blir det litt rart med sånt, og uprktisk, vår/høst/vinter med møkkete klær og sko.

Men en ting jeg alltid har undret meg over er hvordan spanjolene klarer av å holde ungene sine så rene når de er ute på byen. Jeg liker veldigt godt det at de faktiskt 'pynter' ungen når de går på byen. I hvert fall der jeg har vært i Spania. Da har jentene hatt søte kjoler med matchande hårbånd/hatt og søte sko til. Og guttene pene bukser og søt t-skjorte/skjorte og pene sko=)

Skrevet

Hvorfor skulle jeg få pes for nicket? =)

Jeg er den eneste med tre bokstaver i nicket på tyt-tyt =)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Når jeg er i Norge også er alle vognene så mørke både innvendig og utvendig.. det er vel helst det jeg reagerer på. (Jeg ser utrolig mange møkkete unger også, men det henger sikkert sammen med været og utebarnehager etc.. men det spiller ingen rolle her)

Skrevet

*tenker veldig hardt nå*

Nei, f@£n, jeg må inn og sjekke!

Skrevet

Jeg har en lilla elefant hengene på kallesjen som hun kan leke med. Ellers pleier jeg å bruke et fint lappe-teppe som min tante har strikket.

Det holder for meg.

Ungen er så fin uansett!

Skrevet

har en 11 mnd gammel gutt som til tider trenger en del med seg (selv på små turer som til kjøpesenteret eller bare en liten gå-tur)

så her er vognen full-pakket av helseteppe, bleier, leker, vannflaske, frukt og skje og et ekstra par sokker (siden han spiser på føttene sine). vognen er ren og pen den, uten matflekker og annet gris, men ser ikke helt poenget med å "pimpe" vognen :)

da han hadde kombivogn det første halvåret hadde jeg en care-bear hengende og noen leker rundt, og fin dyne med putetrekk. men ikke noe match nei :)

Skrevet

Som travel firebarnsmor til fire jenter i alderen 18 mnd til 7 1/2 år har jeg masse annet å gjøre enn å "pynte vogna" til minstejenta.

Skrevet

nå liker jeg dårlig pynt, så det du forteller høres glorete ut for meg.

også elsker jeg mørke dystre frager. kansje det har noe med at nordmen er kalde og spanjoler er varme?

Skrevet

Jeg er så enig med Reveenka her!

Hadde døgnet hatt flere timer skulle jeg ha brukt de på noe ganske annet enn å style barnevognen, herregud altså. (Og jeg har "bare" to unger).

Skrevet

Hehe, godt det ikke bare er meg c",)!

Skrevet

Synes helt ærlig ikke det er fint med masse "dill" på vogner og for meg er vogna ellers et bruksredskap, ikke et utstillingsobjekt

Skrevet

Men leker ikke ungene i Spania ute i det fri? Holdes de ikke i de flotte vognene=0). Jeg syntes det er pent med fine klær med mer. Men må være grenser når det er lek og morro. De må da få leke uten å bekymre seg for klærne sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...