Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #26 Skrevet 17. august 2007 Sutring og klaging: JAAAA....hylskrik? NEEEEEI, men vi tar ikke opp...vi er inne hos han når han hylskriker....stryker over ryggen, synger og sitter der slik at han ikke er alene med følelsene sine. Hvem liker å være alene når de er redde eller lei seg? Nå sover gutten vår uten problemer...tok ikke lange tiden, par-tre dager... UTEN ferber..han er ikke velkommen hit med neste mann heller.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 17. august 2007 #28 Skrevet 17. august 2007 Vel,den som gir seg ut for å være meg,kjenner tydeligvis ikke meg og hva jeg har gjort med mine barn.Min store prinsesse,sovnet faktisk selv og sov fra klokken 10 til 7 av seg selv da hun var 1 mnd og det bare trappet seg opp,så med henne,trengte jeg ikke å vudere noe skrikekur i det hele tatt. Jeg har mange ganger sagt her inne,hva jeg mener om skrikekur,og det er absolutt ikke slik som den som utgir seg for å være meg her sier,men orker ikke inn på den diskusjonen i dag. Virker som noen savner meg her inne,siden jeg ikke er her så mye og trenger mine råd og så tror noe at de vet hva jeg mener,vel,vel dem om det.
minas'81&lillegull;) Skrevet 17. august 2007 #29 Skrevet 17. august 2007 Ærlig talt, skrikermetoden passer IKKE TIL ALLE BARN! Barn er forskjellige, og jeg har full forståelse for at noen ikke vil bruke skreikemetoden på sine. Jeg har prøvd etter anbefaling fra HS, og fikk ei jente som var totalt nervevrak bare hun så trappa opp i 2.etg til slutt! Nå har vi jobbet med leggingen i ca 2 mnd, et helvete til å begynne med etter den forbanna ferbermetoden.Vi begynner endelig å få orden på d, sovner av seg selv og vi har IKKE brukt noen skrikemetode denne gangen. Det har funket mye bedre for oss. Har endelig fått igjen den rolige jenta vår. NEI TIL SKRIKERKUR! Unger kan lære å sovne inn av seg selv uten å måtte ligge i senga si å være trist og redd!!
minas'81&lillegull;) Skrevet 17. august 2007 #30 Skrevet 17. august 2007 Signerer denne, godt sagt xXxsimo med nonstop jentaxXx!
Hannahs-mor06 Skrevet 17. august 2007 #31 Skrevet 17. august 2007 Denne diskusjonen har vel vært oppe endel ganger nå.. Da Hannah var 6 mnd og plutselig endag sluttet å sovne fra puppen på natten, og vi forsøkte ulike metoder for å få henne til å sove- og det tok opptil en time hver kveld, opp og ned av seng, hyling, skriking, litt mer pupp - hjalp ikke..overtrøtt - grinete..osv,..Da tenkte vi at vi får prøve å la henne ligge og grine litt, gi denne "skrikemetoden" et forsøk.. - Hannah var 6,5 mnd da vi forsøkte dette. Første kvelden: skrek 20 minutter (sinnagrining) Andre kvelden; 15 minutter ( grøt ikke sammenhengende) Tredje kvelden; tror det var 5 minutter.. NÅ er hun 8 mnd - og leggingen er så behagelig for henne..Hun har lært å finne roen selv etter amming sittende på seng. Gråter/skriker ingenting, bare fryd og gammen!! Men om du skal ha svar om jeg er for eller imot - kom ,med en definisjon;) jeg hadde aldri latt henne ligge der hele natten med våt bleie, sulten, kald, redd, utrygg,osv..for det er ikke det det handler om - det er kun snakk om at babyen må få tid til å finne roen selv;) Men uansett - babyen skal være over 6 mnd..
mammasgo`jente Skrevet 17. august 2007 #32 Skrevet 17. august 2007 Helt klart imot!! Her har vi brukt andre metoder for å få babyen til å sovne av seg selv. Som å ligge i senga ved siden av sprinkelsenga, holde henne i hånda og trøste når hun gråter ysterisk. Vi har brukt mange timer og opptil to timer hver kveld på dette, men nå sovner hun av seg selv 2 min etter at hun blir lagt i senga si!!
Kirsebæra Skrevet 17. august 2007 #33 Skrevet 17. august 2007 Jeg tror ingen av dere som skriver ''STERKT I MOT'' og ''NEI NEI NEI'' i det hele tatt vet hva vi prater om... Elias ligger å kjefter og smeller inne på rommet, men jeg hører når han er trett og når han virkelig hyler av redsel/ensomhet... Når d er trett skriking så lar jeg han skrike for han er jo trett... Å dere som bare skriver, nei nei nei, og sterkt imot, hva med å komme med en begrunnelse? herregud da...dere er jo overbeskyttende...ungen må lære seg å sove alene og ikke med samsoving eller at mamma og pappa kommer inn med en gang de griner... jeg syns synd på ungene som blir tatt opp og som foreldrene samsover med...
Kaja_07 Skrevet 17. august 2007 #34 Skrevet 17. august 2007 Ja, enig med deg karinahl... Jeg selv har ikke trengt å bruke den ordentlig enda, men vet om mange som må ty til det for at barna skal kunne sovne av seg selv. De skal jo lære å sovne selv, vi kan jo ikke ligge inntil dem eller vugge dem i søvn i evig tid. Foreløpig sovner sønnen min uten noe særlig skriking.. men hvis kan skriker litt så lar jeg han skrike/sutre, mens jeg går innom han jevnlig og gir smokk og stryker. Han sovner etter noen ganger. Merker jo også om han skriker fordi han er redd.. eller bare skriker fordi han er trøtt og sutrete... Folk lar dem jo ikke ligge å skrike hvis de er redde eller har vondt. Tror at de som skriver nei,nei,nei og sterkt imot etc.. enten har unger som er veldig greie å legge (skriker ikke).. eller de er overbeskyttende. Men alle har vi forskjellige barn, som må håndteres på forskjellige måter.... syntes bare vi skal prøve å akseptere det. Det viktigste er jo at vi er glade i barna våres og ønsker dem det beste.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #36 Skrevet 17. august 2007 Stekt imot!! Og jeg har et barn som har stort behov for nærhet når det skal sove, så jeg vet hva jeg snakker om. I perioder har vi brukt to timer hver kveld for å sovne, men det går over. Ting går i perioder. FOrskning viset at barn som får respons av foreldrene når de gråter blir tryggere enn barn som blir oversett. Dette var det min jordmor som gjorde meg oppmerksom på, og siden har jeg fulgt denne linjen. En link: http://www.aftenposten.no/helse/article745695.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå