Lille søtnos Skrevet 17. august 2007 #10 Skrevet 17. august 2007 Babyer kan lære å sovne selv uten å måtte skrike seg i søvn med en kur som varer over flere netter. Usaklig å si at man ikke har gjort jobben sin dersom man ikke gjør som deg, mamma til en stor og en liten.
*Rutletutt* Skrevet 17. august 2007 #11 Skrevet 17. august 2007 Jeg har en gutt på 2,5 år som sovner fint selv - og har gjort det hele tiden...ikke brukt noe skrike-metode her. Ikke nødvendig å bruke den for å lære barna å sove selv...
*Rutletutt* Skrevet 17. august 2007 #13 Skrevet 17. august 2007 Hs er ikke alltid allvitende for hva som er "riktig" for alle da....er i allefall glad jeg klarte å få gutten min til å sovne selv uten å gråte seg i søvn...men, men - meg om det...
1 gutt og 2 jenter:) Skrevet 17. august 2007 #14 Skrevet 17. august 2007 Jeg er ikke for at de skal hyl skrike seg i søvn,men de kan gråte litt,det gjør ingenting...Men ikke noe hyling
Gjest Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 mamma til en stor og en liten en!! For meg så er en god mor, en som gjør ting HUN føler er riktig. Utifra det jeg har lest som du har skrevet så "skylder" du alltid på at -det har hs sagt , -det har jeg lest osv. JEG gjør som jeg føler er riktig ovenfor mitt barn, å jeg føler ikke det er riktig å la mitt barn skrike, av redsel, savn etter trøst eller kos.(ferber) Jeg er selvfølgelig åpen på å få råd og tips om barneoppdragelse ifra andre, men til syvende og sist så er det jeg som skal bestemme meg for om hva jeg føler er best for mitt barn. Fordi jeg kjenner det best:) Sier ikke dette for å være frekk.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #17 Skrevet 17. august 2007 Jeg er imor mamma til en stor og en liten jeg. Helsesøster er ikke gud. DU er mammaen. Hvis du ikke kan stole på deg selv og dine avgjørelser... Vel, da sliter du...
Turid Laila Skrevet 17. august 2007 #19 Skrevet 17. august 2007 Mot, men hittil har vi vært veldig heldige og gutten sovner av seg selv uten noe skriking. Trenger bare å få smokken et par ganger. Klarer ikke å høre på at gutten min skriker uten å gjøre noe med det.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 17. august 2007 #20 Skrevet 17. august 2007 Min gutt lærte å sovne uten å bruke noe Ferber.....gikk veldig fint. Min HS er sterkt i mot, hun har jobbet i 30 år.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2007 #21 Skrevet 17. august 2007 Ikke brukt samsoving, byssing, ferber eller noe, vi...bare vært tilstede. Ellers så finnes det flere teorier, mamma til stor og liten. Ferber er 1 av dem. Du som tydeligvis leser mye.....har vel hørt om andre teorier også???
Søtnosmamma Skrevet 17. august 2007 #22 Skrevet 17. august 2007 Imot! Litt grynting og surving er en ting - skriking er noe helt annet. Bare tanken på at jeg selv skulle ligge å rope ensom i senga uten å få hjelp er ekkel, synes jeg.
Mynona Skrevet 17. august 2007 #23 Skrevet 17. august 2007 Jeg er ikke for at de skal hyl skrike seg i søvn,men de kan gråte litt,det gjør ingenting...Men ikke noe hyling kopiert fra: Lotta fikk jente 26.mai:) det er min mening og. Tåler å høre litt sutring fra jenta mi jeg.
snupp & mamma Skrevet 17. august 2007 #25 Skrevet 17. august 2007 en mellomting. jeg er ikke for at de skal hylgrine alene og sånn, men jeg hopper heller ikke opp av sofaen med en gang hun grynter til. barn er forskjellige og det er jo også sånn at enkelte trenger å gråte litt for å kvitte seg med spenning i kroppen og for å roe seg ned... men skrikemetoden er jeg altså imot!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå