Gå til innhold

til så gla`


sweetchiquita

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å skrive noen ord, men er så bekymret og litt engstelig for ul kl 1430 i dag.

 

Var hos legen i dag og hun ordnet med ul i dag. Hun tror visst alt kan være i orden, men selv er jeg redd jeg får en annen beskjed i dag.

 

Uansett utfall, håper jeg vi kan treffes og holde kontakten her inne. Jeg har ikke tenkt å gi opp barn nr 3 så lett.... ;) !

 

Ta vare på deg selv og ikke anstreng deg så mye. Håper du føler deg bedre igjen. Skriver litt mer i kveld hvis jeg kan. Uansett får du beskjed om hva de ser. OK?

 

Ha en fin dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkars deg! Skjønner godt at du er bekymret og engstelig. Jeg krysser alt jeg har som krysses kan for at alt står bra til med lille spiren.

 

Jeg skal på ul i morgen. Fikk tlf fra sykehuset i dag. Er ganske spent selv, men det er jo ingen grunn til å tro noe annet enn at alt skal være i sin skjønneste orden.

 

Tenker masse på deg. Nå sitter du nok og venter på å komme inn på ul. Skulle gitt deg en trøsteklem tidligere, men får sende deg noen gode positive tanker nå i stedet. Og kontakten må vi helt klart opprettholde, uansett hvordan ting går! Vi snakkes snart!

 

Stor klem og masse Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg satt og ventet fra litt over to - til nesten tre før jeg endelig ble ropt opp..... Ja, det var litt spesielt å sitte der å vente. Var nok mange der som hadde blitt henvist dit pga sånn som meg, for noen kom lettet ut og strålte, mens andre fikk trøsteklem av lege eller satt å gråt sammen med kjæresten sin..

 

Det var så fantastisk at vi fikk se det lille hjertet ;).

 

Selvom at jeg ikke hadde blødd på flere timer var det første hun sa; oj, her var det MYE blod.... Huff, tenkte jeg. Etterpå begynte hun og sjekke, og den ultralyden kom de første uttrykkene jeg har hørt før... Når var det du sa siste mens var.. det kan ikke stemme..., kan ikke se..., tror det kan.. Plutselig stråler den andre damen opp (hun som hjalp til med undersøkelsen) og nesten ropte; der oppe, der er det hjertelyd! Åh, ja der oppe ja, sa legen og flyttet blikket oppover skjermen. Hm tenkte jeg. Hun så jo helt feil på skjermen.

 

Etterpå sa hun at hun ikke rakk å måle helt, men at jeg var litt kortere på vei enn anntatt. Akkurat det sier de alltid, alle jormødre som har ultralyd til meg, nettopp fordi at sykdommen min gjør at fosteret ser mindre ut enn normalt hele veien, så det bekymrer mwg ikke. Uansett hvilken dag den kommer er uvesentlig nå, er overlykkelig for at dagen i dag var så lovende!

 

Fikk ny time om drøyt 2 uker, så da skal vi se videre hvordan det går.

 

Fikk brev om ultralyd på ulevåll fredag i dag også. Tenker å ta den også, for å få frere svar på det jeg lurer på. Tror du ikke det er greit?

 

Hjertelyden så jeg jo, så det er greit, men synes den legen virket så rar. Hun ante ikke hvor blodet kom fra, hvor fosteret lå og sånn...

 

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg i morgen. Er sikkerpå at det går greit. Er spent på om de holder fast på din terminberegning, eller om de velger den du fikk fra jordmor!!??

 

Går det bra med bekkenløsningen din?

 

Tror du du får lov å jobbe litt som vikar, av NAV den 26?

 

Siden du ønsker det håper jeg det ordner seg for deg.

 

Når omtrent skal jeg krysse fingrene for deg i morgen....??? ;)

 

Etter å ha levert yngstemann i bhg i morgen tidlig skal jeg til legekontoret å bli vist hvordan jeg skal sette sprøyte med fragmin i magen, men etter det er det kun å slappe av for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig herlig morgen! Ble utrolig glad på dine vegne nå :-)) Har tenkt så mye på deg. Må ha vært fantastisk å høre hjertelyd og se at alt er bare bra med lille spiren. I mitt forrige svangerskap var jeg på ul i uke 5 og 7, og da kunne de ikke forstå at jeg var kommet så langt som jeg påstod. Men, i uke 12 var den lille spiren akkurat så stor og fin som han skulle være. Og, med mine to første ble ul-terminen nesten to uker etter menstermin. Kanskje vi har sen eggeløsning, og at egget bruker lang tid ned til livmoren før det finner en fin plass å slå seg til ro? Men, som du sier, det betyr jo ingenting med noen dager fra eller til, bare vi får gå tiden ut :-)) Er så kjempeglad for at alt var bra sveetchicita!!!

 

Når det gjelder blødning, er det mange som blør litt. Jeg blødde masse i mange uker sist, men det tror jeg at jeg har nevnt tidligere. Flott at du får oppfølging på det. En føler seg så mye tryggere da. Ul-timen på Ullevål synes jeg absolutt du skal ta. Kanskje de har bedre utstyr og kan se hvor blødningen kommer fra. Ta med deg det du kan :-))

 

Har hørt om fragminsprøyter som skal settes i magen. Hvorfor må du ta dem?

 

Ellers går det ganske bra her. Overskuddet er som blåst bort, men rakk jo å gjøre mye mens det ennå var der :-) Jeg sliter med litt kvalme til alle døgnets tider, men det går greit. Den forsvinner ganske fort. Bekkenløsningen er absolutt til stede, pluss at jeg har veldig mye vondt ellers i kroppen om dagen. Jeg kryper tidlig til sengs hver kveld nå. Da får bekken og resten av kroppen den hvilen den skriker etter. Men, så må jeg opp og røre meg noen ganger i løpet av natten, for da er ryggen stiv. Ikke helt greit. Lurer noen ganger på om det er så lurt å begynne å jobbe, men jeg vil gjerne prøve. Går det ikke, så går det ikke. Da har jeg i hvert fall prøvd :-) Jeg har en 50% tidsbegrenset ufør fra før, og tror den blir utvidet til 100% dersom jeg ikke greier det nå. Men, må og vil prøve.

 

Nå skal jeg hvert øyeblikk hoppe i dusjen. Jeg har time hos fotpleier klokka 10. Gleder meg til litt god pleie. Har sånn vond svie under føttene. Skjønner ikke hva det kommer av, men får det når jeg blir gravid. Skal i hvert fall bli godt med litt pleie av dem. Har aldri vært hos fotpleier før, men jeg elsker å bli massert og kilt under føttene :-) Blir nok bra. Jeg har time på sykehuset 1320. Jeg er veldig spent, men likevel rolig på at alt er bra. Blir spennende å høre hva de sier om cerclage, og når denne evnt. skal settes på. Ja, ja får høre i dag. Også er jeg spent på hvilken lege jeg kommer til. Jeg kjenner godt til de fleste der siden jeg var ut og inn der både en og to ganger i uka i lang tid sist jeg var gravid. Det er bare en lege der jeg ikke vil til. Han kløyp meg så jævlig i livmorhalsen sist at jeg begynte å blø. Det var noen dager etter det at den store blødningen begynte også. Han var vel bare uheldig, men jeg vil ikke til han. Skrekk og gru...

 

Ja, ja. Får hive meg rundt her. Ha en fin dag da! Og du - ta det litt rolig og stell pent med deg selv :-)) Jeg kommer med oppdatering i ettermiddag/kveld.

 

Ha en super dag :-))

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen blir bare bedre og bedre :-)) Kontrollen på sykehuset viste en liten spire med et flott bankende hjerte. Fikk høre hjertelyden også. Hun målte spira til ca 7+1, men ville ikke forandre på terminen. Hun mente at spiren vokste sånn veldig i rykk og napp nå, at neste gang kunne det hende de målte helt i tråd med mens-terminen. Så, da forholder jeg meg til 23.4

 

Neste kontroll er om drøye 5 uker. Cerclage ville bli vurdert når jeg hadde kommet til uke 12, men hun målte cervix til underkant av 3 cm, og det er litt lite. Får bare håpe kynnerene ikke begynner tidlig denne gangen. Da må jeg bare ringe sykehuset og få en hastetime.

 

Vel, det var liten oppdatering her i fra. Vi snakkes snart! Hvordan er det foresten med blødningen, har den stoppet opp?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh, så deilig å høre at det gikk så fint på sykehuset. Var sikkert omtrent like stort som mitt i går da kanskje. Sånn halv annen uke mindre enn det det liksom skulle være. De vokser i rykk og napp som du sier, og er sikker på at vi får se at våre vokser og blir like store og sterke som alle de andre ;).

 

Jeg tenker fortsatt 21 april fortsatt jeg også. Føles liksom greit det synes jeg. Men den er velkommen både i april og mai, bare den holder seg fin og rask! Det er det viktigste. Godt de var så flinke og gav deg gode svar.

 

Hva er cervix? Fostervann? Er helt grønn på alle sånne betegnelser jeg.... Gru-gleder meg til i morgen. Håper alt fortsatt er bra og at de kan måle litt og gi meg litt svar og oppmuntring. Blør litt fortsatt og har litt vondt i korsryggen... Det er jeg ikke noe glad for, men håper ikke det er noe.

 

Fragmin er et blodfortynnende middel jeg tar i sprøyte i magen hver dag. Begynte i dag. Tar det i tillegg til albyl-E (også blodfortynnende).

Det skal være med på å forebygge evt ennå en spontanabort. Fikk beskjed forrige gang at hvis det hadde vært i orden på ul ville jeg begynt med det. Får blåmerke av sprøytene, og det blir litt pussig å se på magen etter hvert med 30 blå flekker.... ;).

 

Er så glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad det gikk bra for deg i dag. Har ligget i hele dag, men selvom jeg ikke så meldingen din før nå, har jeg tenkt på deg masse.

 

GRATULERER!

 

Ha en fortsatt super duper dag!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

 

Det er livmorhalsen hun målte til underkant av 3 cm.

 

Jeg er sikker på at ul i dag, bare vil gjøre deg gladere og roligere. Nå får du i hvert fall tett og god oppfølging.

 

Lykke til på ul i dag! Gleder meg til du kommer med oppdatering :-))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk en veldig god følelse hos ullevål ;). En søt og hyggelig ung lege hentet meg inn. Hun undersøkte alle mulige ting, og målte fosteret til 8+0. Hun på riksen sa 6 pluss litt, men gadd jo ikke måle en gang! Hun fortalte hvor hjertet var og viste de deilige blå og røde feltene som viste det flotte hjertet banke ;). Lengden var 1.65 cm CRL. Hun gjorde ikke om terminen og gjorde heller ikke noe stort ut av at det var 6 dager i sprik på mens-termin og ul ;).

 

Fikk til og med med et ul-bilde!

 

Hun hadde nok ikke tenkt å gi meg det i utgangspunktet, men da jeg sa åh, tok du ut bilder også!, sa hun at jeg godt kunne ta det ene....;) Hun satte på høy hjertelyd for meg også sånn at vi hørte det lille nurket mitt. En kjempeherlig følelse.

 

Ellers ble jeg utrolig dårlig når jeg kom hjem. Blødningen avtar litt om litt, men fikk en kjempestor smerte i korsryggen som ikke blir bedre med hverken paraset eller paralgin. Klarer ikke sitte mer enn noen minutter om gangen og heller ikke ligge så mye... Kan det være bekkenløsning? Føles som lumbago sånn ca. Håper bare ikke det er en ny prosess igang.....nå som alt ser så bra ut. Tror bare det beste foreløpig ;)

 

Hvordan har din dag vært?

 

Ha en vidunderlig kveld!

 

Skal prøve å se litt på Idol hvis jeg klarer....

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra på ul. En smelter jo helt når en får ta en kikk på nurket, og høre hjertelyden.

 

Så leit med ryggsmertene da. Bekkenløsningssmertene mine sitter ikke i ryggen, men fordi jeg feilbelaster litt når jeg går, får jeg vondt i ryggen også. Kan det være feilbelastning som har gjort at muskulaturen har knytt seg hos deg? Hvis det ikke er mensmurringer som sitter bak i ryggen, er det nok ikke noen ny "prosess", tror du det da? Lumbago-smerter kan du jo få bare av en vridning, eller strekk også. Får håpe det ikke har noe med svangerskapet å gjøre, men kan jo bli slitsomt for deg dette. Har du vært hos kiropraktor før?

 

Dagene mine har er litt slække... Plages med kvalme som kommer og går til alle døgnets tider, og hodepine. Blir mye senga om dagen. Ellers har jeg levert datteren min i Sandvika i dag. Blir nok ei stille og rolig helg med masse fotball fra sofaen ;-)

 

Håper blødningene avtar helt snart, og at ryggsmertene dine blir bedre. Ha ei fin helt, og stell godt med deg selv.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Lenge siden jeg har hørt fra deg! Jeg håper det er studiene som opptar deg, og at det ellers er bra med deg.

 

Håper vi snakkes snart.

 

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen,

 

beklager at jeg ikke har svart, men har ikke vært her inne siden forrrige fredag.

 

Skulle så gjerne ønsket at det var studiene som holdt meg borte her fra denne uken, men dessverre har det gått galt for oss igjen. Det har vært kjempetøft. Tenkte at jeg ville gi beskjed. Håper alt står bra til med deg.

 

Hvordan har din uke vært??

 

Håper alt står bra til. Har tenkt å prøve meg igjen med spansken i morgen (hver mandag og onsdag), men føler jeg har gått glipp av litt for mange forelesninger.

 

Blir hyggelig å treffes, kanskje på fredag som vi hadde planlagt, eller en eller annen dag? Vi kan jo se an formen litt ;)

 

Klem, og takk for alle gode tanker og lykkeønskninger ;) Det har vært kjempefint. God natt og ta vare på deg selv!

 

Eva

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære deg. Så utrolig trist at det gikk galt. Jeg har tenkt så masse på deg. Jeg har sendt deg privat mail. Du finner dem om du går til postboksen din.

 

Masse trøsteklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...