Gå til innhold

til så gla`


sweetchiquita

Anbefalte innlegg

Hei, vi har jo samme termin. Da jeg gikk inn på profilen min står det at jeg har termin den 31 desember i år............... Hm jeg har lagret riktig dato, og det står at jeg er i min 5 uke på min egen side. Så på profilen dei og der stod det 21 april. Hjelpe meg?????? ;) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i fin form. Er veldig trøtt om dagen og har litt symptomer i form av stikking i høyre side og litt ømme pupper. Synes det er veldig deilig å ha litt symptomer. Blir litt tryggere da liksom siden det er tidlig i svangerskapet ennå. Hvordan er det med deg? Har du visst det noen dager du også? Jeg har litt kort syklus. Hadde siste TR 17. juli. (25 dager). Fikk svar på tirsdag jeg. Gleder meg sånn til april.

 

Dagene snegler seg avgårde, men begynner studiene igjen etter ferien på mandag, samtidig som jeg begynner å jobbe igjen da (er lærer), så jeg regner med at tiden flyr fortere fremover. Når burde jeg bestille legetime? Vil liksom ikke begynne å ringe legekontoret før tiden for det er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei svweetchicita!

Formen min er upåklagelig. Er bare veldig trøtt, og det kan jeg leve med. Siden jeg går hjemme kan jeg jo bare legge meg nedpå når jeg vil. Ellers sliter jeg med bekkenløsning etter sist svangerskap (prematurfødsel i april hvor vi mistet vår bittelille gutt etter to dager). Er redd for at den skal bli værre, så er veldig forsiktig med å belaste bekkenet.

Jeg hadde siste TR 16. julli. Regnet vel 26 dager jeg da, siden du har regnet 25. Jeg er litt usikker nemlig, siden syklusene har vært så korte 24-25 dager etter sist fødsel. Bruker vanligvis å ha 28-29 dager. Jeg testet positivt på mandag, så har visst det noen dager. Begynner å gå opp for meg nå :-) Men åhh, så lenge til april...

Jeg har ikke jobbet på to år. Jeg er utdannet førskolelærer, og har jobbet mest i småskolen. Jeg hadde egentlig tenkt å ta PAPS'en når jeg nå gikk hjemme, men jeg vet ikke helt hva det blir til. Lite motivert for å sette meg på skolebenken. Men, en liten deltidsstilling hadde vært ypperlig. Vi får se...

Hvis du ikke har hatt problemer med SA/MA eller ved tidligere svangerskap, holder det å få første timen en gang før uke 12. Jeg skal til legen når vi er i uke 7, men jeg skal inn på sykehuset for tidlig UL, og for å sette på cerclage. Det skal gjøres mellom uke 8 og 12 tror jeg.

Lykke til på jobb på mandag! Skal du ha ny klasse? ÅH, jeg misunder deg ;-)

Hvor i landet er du fra forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg var ferdigutdannet førskolelærer i 2000 og tok paps`en i 2001. Tok hele på 10 mndr og det ble litt travelt men er overlykkelig for at jeg gjorde det så raskt som mulig. Begynte rett i skolen i 2000 og har vært der siden. Planen var å være i skolen, men ville ta førskolelærerutdanningen på grunn av pedagogikken. Har vært i permisjon i vel 3 år pga sykdom men fikk et år til permisjon nå fra stillingen min og skal tilbake å være fast vikar. Best sånn synes jeg inntil jeg vet hvor mye jeg orker. Mens jeg var syk begynte jeg på yrkesrettet atf. det som tilsvarer omskolering og har vært på universitetet og studert språk disse årene.

 

Har hatt 4 sa siden forrige jenta på 3 ble født. Bør da ta legetime litt tidligere da. Hva er cerclage? Jeg vet jeg skal ha en slags "kur" siden det har gått så fryktelig galt de siste gangene. Orker liksom ikke å styre sånn så tidlig. Vil bare være gravid og tenke positivt en stund til.

 

Lei for dere med at barnet deres bare ble 2 dager. Håper det blir en god tid for deg fremover og at alt blir bra med denne graviditeten.

 

Jeg har også hatt varierende sykluser, men fra nyttår har jeg hatt 25 hver måned og all 3 testene på tirsdag var veeeeeeeeeeldig positive. Mine tester har liksom ikke vært så sterke så tidlig tisligere, og det tar jeg som et godt tegn....;)

 

Bestilte tur til tenerife for meg og yngstejenta på tirsdag. Vil liksom slappe av bitte litt og sol/spesielt varmen er godt for meg med lupus.

 

Jobben ringer og spør meg når det er behov, så det ordner seg. De har ikke ringt ennå så da så. Ny rektor. Studiene kan vente en uke. Da er jeg liksom begynt på uke 7 (6+3) når jeg kommer tilbake. En deilig følelse;) Hm hyggelig å høre mer fra deg. Synes du det er dumt av meg å reise?

 

Jeg er fra Oslo

 

Hei igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Synes det høres ut som en god ide så lenge du føler deg bra. Tror et opphold på tenerife kan være godt for både kropp og sjel. Med den dårlige sommeren vi har hatt på østlandet, håper jeg dere får ei varm og fin uke. Når reiser dere? Fint at studiene kan vente litt da :-)

 

Jeg begynte også i skolen i 2000. Søkte overføring fra barnehagen da det ble for mye belastning på muskler og ledd. Har slitt med det siden tenårene. Har ikke hatt utslag på leddgikt eller noe, og de sier det er fibromyalgi... Gikk ned til 50% stilling for 3 år siden, men det ble mye å være kontaktlærer for full klasse, så det skjærte seg igjen...Ble mer og mer deppa, og har møtt veggen så mange ganger nå. Planen er å ta paps'en og kanskje et fag så jeg kan begynne igjen som timelærer i redusert stilling.

Sa opp stillingen min nå før ferien siden jeg har flyttet så langt unna, men jeg har også hatt permisjon pga sykdom. Men, det er skoler her jeg bor nå også, så det skal nok ordne seg. Hvor tok du paps'en? Studerer du ved UiO nå?

 

Det er sikkert helt greit å vente med legetime til du er tilbake også, men vet du hva slags kur du skal på? Cerclage er en slags ring de setter rundt livmorhalsen. En forsterkning. Jeg ble kornisert i 1997 pga celleforandring i livmorhalsen, og den er blitt for svak til å holde et helt svangerskap. Derfor cerclage. Pga. den premature fødselen i april, vil jeg i dette svangerskapet få tett oppfølging fra sykehuset allerede fra uke 8. Det er betryggende det, selv om jeg ikke er veldig bekymret denne gangen. Tror vel ikke historien vil gjennta seg. Født optimist ;-) Får håpe det går bra for oss begge to denne gangen. Merkelig rart å "møte" på noen her inne som har så lik bakgrunn som en selv. Blir morsomt å følge hverandre :-)

Jeg er i Oslo annen hver fredag og leverer datteren min. Etter hvert kunne vi kanskje møtes å ta en kaffe eller noe.

 

Håper dere får en flott reise. Ta vare på deg selv og lille nurket.

klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det veldig mange likheter...Hyggelig ;). Både lupus og fibromyalgi er jo begge reumatiske sykdommer. Vet ikke så veldig mye om fibomyalgien men vet at man tidligere slet veldig for å få den anerkjent i forhold til diagnostisering. Fikk først diagnosen sjøgren men nå er det blitt korrigert til lupus. Må følges opp med ultralyd hver uke fra og med uke 18, og har egentlig det hver gang fra jeg blir sendt vidre fra legen min ved første legetime. Sykdommen min gjør det slik at fosteret når som helst gjennom svangerskapet kan få en slags "hjerteklapp" eller hva de kaller det. Alle 4 delene på hjertet må undersøkes nøye hver gang..... Litt stor påkjenning å vite at det kan skje. Bebyen må i så tilfelle få pacemaker (ved fødsel?).

 

Ja ja. Tenker ikke på disse tingene. Det gikk bra med tulla på tre, og gutten min på 13 ;).

 

Jeg tok forøvrig papsen på nettet. Gjennom NKS nettstudier, i samarbeid med Høgskolen i Telemark;). Er veldig fornøyd med opplegget.

 

Grunnen til at jeg valgte å bli vikar dette året istedet for å gå inn i stillingen nå er nettopp det at jeg aldri vet i forkant hvordan dagen i morgen blir. I lange perioder er jeg jo sengeliggende med sterke smerter. Jeg ønsker jo å gi barna en trygg og rolig hverdag på skolen, og da er det bedre med en frisk lærer.

 

Hadde vært veldig hyggelig å møtes etter hvert. Det skal gå bra for oss begge. Har en veldig god følelse denne gangen. Uansett hadde det vært fint å møtes. Fint å dele erfaringer.

 

Vi reiser på tirsdag....;)

 

Ja jeg holder på med en bachelor i språk på UiO. Spansk, portugisisk og italiensk. Pluss fått plass på 3 moduler i spansk (på oppdrag av fylkesmannen) De vil videreutdanne spansklærere:)

 

Går glipp av fryktelig mye forelesninger, men er en evig opptimist og tar alle eksamene. Har gått bra hittil =)

 

Husker ikke hva kuren heter.

 

hei igjen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du er så positiv, til tross for risikoen. Men, som du sier, det gikk jo bra med de to første :-) Jeg er også optimistisk til dette svangerskapet. Kan ikke tro at det vil bli like komplisert og tragisk som det forrige. Bekymrer meg ikke, og er viss på at det kommer til å gå bra denne gangen.

Da er det et knapt døgn til du skal reise. Har reisefeberen kommet? Håper du får en knallfin ferie, og får lagt opp masse energi til tiden som kommer. Ha en riktig god ferie :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja nå er det ikke så lenge igjen. Kofferten er pakket og det meste er klart. Er trøtt, men får ikke sove... Er nok litt reisefeber igang ja. Flyet går ikke før halv tre i morgen, så jeg får hvilt litt før det... ;)

 

kommer på nett så raskt som mulig etter turen ;) Lykke til så lenge;)

 

Gleder meg til å høre hvordan det går i neste uke.

 

 

Haste luego ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, nå har jeg kommet hjem, men er så fryktelig trøtt at jeg skal sove litt. Hvordan har uka di gått, og hvordan er formen? Spent på å høre ;). Har tenkt å bestille legetime i dag. Håper å få en ultratime kjapt. Blir smårar i hodet mitt av å gå å lure på hvordan alt går.... Ha en fin dag! Vi er foressten 6+4 i dag ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og velkommen hjem. Hvordan var ferien? Uka mi har vært fin den. Synes tiden går llitt sakte, men når jeg ser at vi er 6+4 alt i dag, skjønner jeg jo at tida går likevel :-) Formen min er veldig bra i forhold til forrige svangerskap, og det er jeg fornøyd med. Jeg kjenner mer og mer på bekkenløsningen, men det visste jeg vel egentlig ville komme, siden den ikke har sluppet taket siden sist svangerskap.

I morgen skal jeg på første legekontroll, og jeg regner med at jeg får en time til UL på sykehuset når vi er kommet til 8+++ Jeg er ganske spent på blodtrykket mitt også. Tror det har gått ned, og kanskje kan jeg gå ned på dosen, eller kanskje slutte helt med tablettene. Det kunne jeg sist gang.

I dag skal jeg ta et skikkelig tak i huset. Vaske ned stue og kjøkken, og opp med nye gardiner etc. Skal også sette sammen en kommode vi kjøpte i går... Det pleier å ta sin tid. Mye plukk. Så, i dag skal jeg vel få tiden til å gå.

Hvordan er formen din? Er det tilbake til studier nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Sitter inne på NKS' sine sider. Er paps'n det som nå kalles GLSM (grunnleggende lese-, skrive- og matematikkkunnskap) og Norsk, videreutdanning? Kurset gir 60 studiepoeng. Kjenner at jeg trenger litt påfyll av et eller annet slag. Kanskje ta noen vikartimer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, ja det kan hende det er forandret noe i det siste, men jeg vet ikke helt. 60 studiepoeng tilsvarer i allefall de 20 vekttallene vi fikk. Beklager at jeg ikke har svart før. Har vært helt utslitt og bare ligget siden jeg kom hjem fra ferien. Kjedelig, men men. Har begynt å studere igjen så vidt. Veldig spennende kurs (fylkesmannen).

 

Du burde undersøke det med papsen nøye. Jeg var kjempefornøyd. Får du `rettesenor` Helge Røys er du veldig heldig. Vikarjobbing er morsomt;). Jeg har ikke blitt oppringt ennå, men bevovet melder seg nok raskt.

 

Ringte fastlegen på onsdag. Følte meg endelig klar til å betille time. Fikk ikke time før 25 OKTOBER!!!!!!!!!!!!!!!!! Har du hørt på makan?????

 

Heldigvis ringte jeg til jormor her i den bydelen vi akkurat har kjøpt leilighet i, og da hun hørte historien min, pluss at jeg ikke fikk time før den datoen!, fikk jeg time allerede i dag.

 

Det gikk bra, og det er blitt søkt om tidlig ultralyd. Uke 12 vel og merke, men får nok tidligere når legene vurderer henvendelsen.

 

Men noe som var rart, er at da jordmor tok HcG test for å se hvor sterk vedien var, sa hun med lav stemme at den var negativ......... Fikk sjokk og tok en ny test. Etter noen minutter ble imidlertid begge testene positive ;). Har jo tatt 8 tester siden uke 4, og alle har vært veeeeeeeeeeldig positive. Heldigvis gikk detbra,. Nå er det også søkt om fødeplass. Fikk med et sirlig utfylt helsekort for gravide. Hun gjorde seg veldig flid med det hele. Nå skal jeg ta det med ro og vente på resten. Ha en fin helg hvis vi ikke `snakkes` da.

 

Gikk vaskingen og jobbingen i huset bra? Husk vi er 7+0 etter midnatt ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skjønner at du er sliten etter reisa. Jeg er trøtt som ei strømpe selv om dagen jeg. Jeg har bestillt studiekatalogen fra NKS, så får jeg se litt nærmere på det. Er kjempeklar for å begynne med noe :-)

 

Så fint at du fikk time hos jm så raskt da. Kan tenke meg at du ble bekymret når hun sa negativ først. Heldigvis at den ble positiv :-) Med 8 hjemmetester er det vel ikke noen tvil. Jeg har også tatt 8. He, he. Helt høl i hue, men jeg greide da ikke å la være. Måtte bare se at streken ble sterkere og sterkere for hver dag. Nå har jeg begynt å bli litt småkvalm også, så det går nok rette veien.

 

Helt utrolig at du ikke fikk time hos legen før. Jeg hadde første legetime på torsdag. Jeg fikk tatt alle prøver, men skal tilbake til torsdag igjen for å fylle ut papirer og sånt. Blir litt oppgitt over disse legene. Jeg måtte vente 2,5 timer før jeg kom inn.

Jeg skal også inn på sykehuset en gang mellom uke 8 og 12. Blir spennende med ul. Tror jeg skal be om duo-test også. Kanskje... er litt usikker der. Jeg skal til jm på tirsdag. Det gleder jeg meg til. Vi har ei fantastisk jm her nede. Hun har virkelig vært en støtte med tanke på forrige svangerskap og alt vi måtte gjennom.

 

Ellers gikk det bra med vasking av hus. Fikk vondt i bekkenet da... må passe på litt der. Måtte sitte i rullestol de siste to ukene sist gang. Greide knapt å gå mellom senga og do. Så, må være forsikig nå.

 

I kveld sitter jeg og nyter stillheten. Ungene er hos pappan sin, og sambo er på sånn jubileumsfest med de han gikk på ungdomsskolen med. Tenker jeg skal pakke teppet godt rundt meg på sofaen, og se en film. Hvordan er det med deg, er du samboer, gift, eller?

 

Ja, ja. Ha ei fortsatt god helg, så prates vi snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er jeg hjemme og slapper av litt jeg og. Sitter og ser på en film. Ikke så veldig morsom film, men det er deilig å slappe av. Jeg er gift. Vi giftet oss for drøyt 4 år siden. Han er i Våler og hjelper sin far på hytta. De skulle rive ned den gamle utedoen og bygge en ny.... For så vidt glad for at jeg slapp det denne helgen siden jeg fortsatt er veldig sliten. Var en tur hos mine foreldre i Østfold i dag. Deilig å bli pleiet med... Masse deilig hjemmelaget mat. Vi koste oss.

 

Eldstemann på 13 og et halvt år ville bli igjen der til i morgen kveld, og hun på 3 sovnet i bilen og sover fortsatt. Sitter derfor her hjemme helt `alene`. Hm, Ha en riktig avslappende og fin kveld. Leverte du barna i Oslo i går? Om noen uker kanskje vi kunne møtes til en kaffe når du er her inne. Når alt liksom er gått seg til litt.

 

;) Kjempekoselig at vi har truffet hverandre her inne. Du virker hyggelig, og så føler jeg at vi har mye tilfelles både yrkesmessig og ellers med vår historie.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Jeg synes også det er kjempemoro å ha møtt deg her inne. Spennende med alle likhetstrekkene. Jeg fikk meg en skikkelig god latter da du skrev du hadde tatt 8 tester. Nøyaktig det samme som meg. He, he.. Hvilket stjernetegn er du? Jeg er kreps!

 

Så mannen din er i Våler. Er det Våler i Vestfold? Det er bare et kvarters tid her i fra. Mamma bor også i Østfold. Hun bor i Ørje. Det er ikke så ofte jeg besøker henne, siden det er så langt å kjøre. Jeg greier ikke kjøre tur/retur på en dag, så da blir det ikke mange turene i løpet av året. Egentlig er jeg fra Kløfta/Jessheim. Flyttet nedover hit for to år siden. Det var kjærligheten som dro meg nedover :-))

 

På fredag møtte jeg eksen i Sandvika, så da kjørte jeg bil. Men, ofte tar jeg toget innover. Synes det er greiere på fredager, siden det kan være litt mye trafikk. Det er bare snuppa på 11 jeg leverer. Sønnen min på 17.5 bor hos pappan sin. Det har han gjort siden han var 12. Synes avstanden er stor, og jeg ser han ikke så ofte som jeg ønsker. Han går på Vang på toppidrettslinja, og spiller ofte fotball 7 dager i uka. Fotball er livet hans. Det blir derfor ikke alltid annen hver helg at han kommer heller. Kanskje mor får litt oftere besøk når han bare får førerkortet :-))

 

Vi må helt klart møtes etter hvert og ta en kaffe. Det gleder jeg meg til! I uke 39, begynner høstferien, og jeg regner med at datteren min skal oppover. Kanskje vi kunne tatt utgangspunkt i fredag uke 39? Da går vi vel inn i den magiske uke 12 også, og kanskje vært på ul og hele pakka :-))

 

Hvordan har forresten du opplevd kunnskapsløftet? Jeg gruer meg skikkelig til å komme tilbake til skolen siden det har skjedd så utrolig mye. Men, det blir vel å kaste seg ut i det og ta utfordringene som de kommer. Jeg gleder meg også da. Akuratt nå virker det som det er en evighet til. Jeg skal i møte med NAV den 26.9 for å snakke om hvordan vi skal gjøre det. Er kjemperedd for å gå på en ny smell, og må begynne litt i det små :-)) Hvordan blir det med deg når du er ferdig med studiene, blir det undervisning høyere opp? Forlater du småskolen?

 

Vel, vel. Da er kaffen klar, og jeg har vært flink å ikke røyka ennå. Jeg prøver så godt jeg kan å slutte, men de siste 5-7 er seige. Jeg har gått ned fra 25 om dagen da. Det hjelper litt...

 

Ha en fin søndag! Vi skravles snart :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, jeg er også kreps..... Født 12 juli jeg. Festlig ;). Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med de 5 siste røykene.... Har liksom vært så flink og kuttet tvert hver gang jeg er blitt gravid, men det har jo gått ille alle disse gangene. Har bestemt meg for å gjøre så godt jeg kan og ikke stresse med det. Folk blir vel rasende på oss her inne når de ser vi ikke har klart å slutte helt, men det får bare briste og bære...

 

Mannen min er i Våler i Solør, noen mil opp i heia for Elverum. Midt på et jorde... He he.

 

Gruer meg selv til alle de nye utfordringene siden kunnskapsløftet tredde i kraft. Jeg slipper imidlertid litt lettere unna siden jeg bare skal være vikar i starten, men jeg skal prøve å sette meg godt inn i det ganske raskt.

 

Den spansken jeg driver med (første nettundervisning i morgen ettermiddag) er startet apå oppdrag av fylkesmannen i Oslo på grunn av kunnskapsløftet. Vi skal bli videreutdannet og kvalifiserte etter disse tre kursene på to semestre. Da har jeg i alle fall mulighet til å undervise i spansk på ungdomskolen etter det ;). Selv om at jeg er i småskolen er det en 1.-10. skole, og rektor har sagt at han vil bruke meg høyere opp, i alle fall i spansk ;)

 

Kaffe fredag i uke 39 høres perfekt ut ;). Ja, vi starter vel på uke 12 lørdag, dagen etter vi da, ikke sant?

 

Lurer på om ikke det er uke 40 det er høstferie her. Hm, har ikke sjekket ennå..... Men, uansett passer det for meg om ikke trangen til en ferietur plutselig kommer. Men det lover bra ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så du er kreps du også *S* Jeg ble ikke veldig forundret :-)

 

Hvordan var den første nettundervisningsøkta? Jeg har ikke fått noen katalog fra nks ennå, men tror nok jeg utsetter studiene en stund til. Det får holde med noen undervisningstimer i uka nå i starten. Det er lenge siden sist, og det er sikkert masse å sette seg inn i.

 

I dag skal jeg til første kontroll hos jm. Det blir bra :-) Spent på om hun kommer frem til den samme terminen som meg. Fikk du den samme terminen da du kom til jm?

 

Litt senere i dag skal jeg også til hudlege. Jeg rev opp en føflekk på armen for over 1 år siden, og såret vil ikke gro. Litt usikker på hva jeg skal gjøre hvis han vil fjerne den i dag. Det er vel ikke bra med lokalbedøvelse nå i første trimester? Vel, han vet vel hva han gjør...Skulle vært hos tannlegen i dag også, men den timen har jeg utsatt. Er så redd for å gjøre noe som kan påvirke foster og svangerskapet denne gangen. I forrige svangerskap måtte jeg til kjevekirurg og operere ut en tann i uke 8, og jeg kan ikke la være å tenke på om dette kan ha bidratt til at det gikk som det gikk. De sier det ikke skal ha hatt noen betydning, men man kan ikke være forsiktig nok. Tar ingen sjanser denne gangen.

 

Når det gjelder røykingen, så synes jeg vi er flinke som har redusert så bra som vi har gjort jeg. Og, målet er jo ennå å ble helt røykfri :-))

 

Ellers har jeg en voldsom energi om dagen. Her får støv og lort ikke bli gammelt skal jeg si deg *S* I går holdt jeg på i timesvis. Rydder og vasker til den store gullmedaljen. Ble litt for mye i går, så bekkenet verket skikkelig utpå dagen og kvelden. Vet jeg må være forsiktig, men det er jo så deilig når man får ånden over seg. De neste dagene skal jeg gå i gang med å rydde og tømme det rommet som skal bli barnerom, slik at det er klart til et lite ansiktsløft. Det blir moro!

 

Når det gjelder høstferien, tror jeg dere også har uke 40. Vi tar sikte på den fredagen da vet du, men skulle det komme opp noe, tar vi bare en dag senere. Er ikke noe problem for meg å ta en annen dag i uka heller.

Men, vi snakkes nok mange ganger før det :-) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei. Har hatt nettundervisning i dag. Begynte kl 18 i dag. Begynte arbeidet av oppgaver m m og var så vidt ferdig 1757.... Men det gikk frykelig bra faktisk på gramatikkoppgavene. Fikk masse god respons fra lærer ;). Faktisk en kjempemorsom måte å arbeide på. Man må hele tiden følge med på undervisningen på skjermen, samtidig slenger han ut spørsmål i tide og utide et annet sted på skjermen, som man bør svare på ganske raskt (og helst riktig da... ;))

 

Hvordan gikk det hos jm? Alt vel, og samme termin? Og hva med hudlegen? Er veldig enig med deg at det er lurt ikke å ta bedøvelse hos tannlege de 3 først månedene . Det fikk jeg beskjed om da jeg gikk hen jenta mi på 3 år.

 

Ja, forresten, siden du har så fryktelig mye energi og elsker å vaske, kunne jeg gjerne ta her neste runde.... ;) Energi har jeg ikke hatt siden før turen. Skjønner ikke hvorfor jeg er såpass slapp så lenge.... Passer dårlig å ikke komme helt i form nå. Orker ingen ting. Pressa meg veldig hart i dag fordi jeg SKULLE klare å få gjennomført den spansken i dag. Så er det fri til mandag. Da braker det løs igjen. Skal ha det samme opplegget med kjemi, og da er det samling fre og lør fra 9-16 på Blindern, så er det stort sett bare på nett etter det..... Tøff uke nå, men så blir det bra..;)

 

Ellers ringte legen fra Riksen på tirsdag morgen. Han lurte på om jeg skulle ha både tidlig ultralyd og ul pga nakkefold og så videre uke 12....

 

Han sa jeg ikke hadde krav på det siden jeg var født i 71 men kunne få det hvis jeg ville. Jeg takket nei til det, men får time i uke 38, om ca 2 uker da? Han jobbet på fosterdiagnostikk, og ville jeg bare skulle få den der siden det ellers kunne bli rot å sende papirene videre.

 

Hvis noe skulle være galt, vil det i så fall være riktig sted å være på......Sikker og riktig informasjon hvis de ser noe tipper jeg...Tja det går vel bra. Hadde egentlig ønsket en tidliger dato, men orker ikke å stresse. Han spurte om hvilke antistoffer jeg hadde og sa jeg skulle få tett oppfølging. Tenker mest på det at jeg burde få fragmin (sprøyte med blodfortynnende) i magen for at det ikke skal gå galt igjen.. Det sa den forrige legen jeg var på ultralyd hos at jeg skulle bruke neste gang.

 

Har en god følelse denne gangen!!

 

Men hadde en svak svak svak nesten mikroskopisk svak lyse rød anelse i litt utflod tidligere i dag. Tenkte bare, Åh nei, ikke nå igjen, men det ble heldigvis ikke noe mer. Kanskje bare jeg så syner?

 

Uff dette ble litt mye kjas og mas for deg kanskje, men ja, ja. Natta og sov godt ;)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Aldri masete å lese mail fra deg, bare spennende og moro :-) Kjedelig at du skal være så sliten, spesielt siden det er mye med studiene nå. Trøsten er vel at det er helt normalt i din tilstand, og at det forhåpentligvis blir bedre i løpet av de neste 4 ukene. Jeg har slitt litt med kvalme de siste dagene nå, men den går heldigvis fort over.

 

Jeg hadde også en bitteliten antydning av rosa i utfloden forrige uke, men vektla det ikke noe særlig siden jeg har hatt det i de andre svangerskapene også. Det varte i 2-3 dager, og det var så vidt bare en antydning. Men, skjønner at du ble litt bekymret siden du har mistet før. Hold fast på den gode følelsen, dette går sikkert bra!!!

 

Det gikk bra hos jordmor på tirsdag. Hun satte terminen min til den 23., men det tar jeg ikke så tungt. Det blir jo uansett ul-terminen vi får i uke 17-20, som blir gjeldende. Jeg holder meg foreløpig til min egen beregning jeg. Hun tok jo ikke det i betraktning at jeg har hatt korte sykluser heller. Mens jeg satt der ringte hun sykehuset og fikk svar på hcg prøven jeg tok for en uke siden. Den var på over 12800, og det er veldig bra. Ut fra hennes regning var jeg da 6+3. Hm, kanskje jeg skal bytte på terminen likevel. Blir jo rot... I dag skal jeg til legen igjen, og vi skal søke om ul og svangerskapskontroller ved sykehuset. Jeg har time kl 15. Forrige uke ventet jeg i 2.5 timer før jeg kom inn. Det er så håpløst kjedelig...

 

Ellers gikk det greit hos hudlegen. Han frøs såret som ikke vil gro, og jeg skal tilbake langt uti oktober for å ta en biopsi. Han mente det ikke var farlig med bedøvelse, men jeg sa nei. Når jeg skal tilbake skal jeg ha på sånn bedøvelseskrem før jeg kommer. Sikkert ikke noe galt, men greit å få sjekket. Har gått med dette såret i 1.5 år nå etter at jeg ved et uhell skrapet opp hele føflekken.

 

Så du takket nei til duotesten. Jeg har heller ikke tenkt å ta den. Tror bare det vil uroe meg, og vi er fast bestemt på å ikke ta fvp. Så fint at du fikk tilbudet da, selv om du takket nei. Det virker i hvert fall som om du får god oppfølging denne gangen, og det må jo være betryggende. Da blir det ul på deg om en to ukers tid da. Det blir spennende. Håper det ikke blir veldig mye lenger å vente for meg heller. Jm sa jeg skulle gi henne beskjed når søknaden var sendt, så skulle hun ringe og purre på time.

 

I går fikk ei venninne av meg sitt 2. barn. Det var veldig rart å få beskjeden. Jeg ble selvfølgelig glad, men hun ble egentlig gravid en måned etter meg, og vi gikk gravide sammen i flere måneder før det gikk galt for meg. Kom noen tårer da gitt. Gutten vår skulle jo etter termin vært ca 4 uker nå. Skal en tur på kirkegården i morgen. Skal plante noen løker og pynte litt med røssling. Vel, nok om det...

 

Et lite spørsmål sånn på tampen; går du på attføring nå? Er det i så tilfelle greit å ta noen vikartimer, og hvordan blir det etter fødselen, får du fortsatt attføring da? Det ble mange spørsmål det gitt ;-)

 

Nå skal jeg sette i gang litt her. Skal ikke gjøre kjempemye i huset i dag, men må ta litt. Rart med dette voldsomme overskuddet. Greier liksom ikke ta det med ro for lenge av gangen. Helt ulikt meg, for jeg er stort sett alltid trøtt og sliten med masse vondter. Vondtene er der nå og da men... Har måtte ta litt smertestillende noen dager nå, men legen sier det er helt greit med et par paracet på ettermiddagen og kvelden.

 

Ha en strålende dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har hatt forelesninger i kjemi både fredag og lørdag, og så på tusenfryd med søsteren min i går. Har hatt det hektisk. Men følt at det også er greit å ha hatt andre ting å tenke på siden jeg begynte å blø litt fredag... Det har vart i tre dager, men det har ikke kommet annet enn tynt/vanlig blod liksom og har ikke hatt vondt. Det har også nesten `stoppet opp` innimellom. Må bare tenke at det ikke går galt. Synes vi fortjener at det skal gå bra nå ;). Fortalte søsteren min det i går i forbifarten. Hun synes det var hyggelig. Hun er imidlertid selv inne i en litt vond skilsmisse så jeg sa ikke så mye om min tilstand. Men mannen min passet våre barn og hennes sønn mens vi var på tusenfryd.

 

Skjønner at det var vondt og trist for deg å få den beskjeden fra din venninne. Vi som ikke har opplevd dette dere har gjort, klarer ikke helt å forestille oss hvor uendelig vondt det er. Håper det gikk bra på graven og at du fikk pyntet slik du ønsket. Er sikker på at det ble fint der.

 

Jeg gikk på yrkesrettet atttføring tidligere, men fikk gjennomslag på midlertidig uføretrygd 100 % i tre år. Etter ett år, nå i vår, fikk jeg beskjed om at jeg kunne tjene 1G, ca 67 000 pr år i tilegg til pensjon osv.

 

Har ingen form for overskudd i dqg heller. Det er planleggingsdag i barnehagen og har bestemt meg for å droppe å lese til nettundervisningen i dag. Vil heller kose meg med datteren min og hvile ut litt.

 

Skal prøve å få vært her inne litt mer regelmessig for det er så hyggelig å høre fra deg!!! ;)

 

Fint vi kan snakke om alt vi tenker på.

 

Klem

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Godt å høre fra deg. Synes du gjør rett i å ta det litt rolig nå. Spesielt siden du blør litt. Jeg håper så inderlig at det ikke er noe, og at alt er bra med den lille spiren din. Det virker som det er veldig vanlig å blø litt i 1. trimester, men en blir jo litt bekymret. I mitt forrige svangerskap blødde jeg fra uke 17 og frem til fødselen. Blødningen kom fra morkaka. Det var noe med plasseringen som gjorde at jeg hadde en del smerter og blødninger. Det var visst helt ufarlig, men husker godt når det startet, at jeg ble kjemperedd. Hvis blødningen bekymrer deg, bør du få målt hcg hos legen. Hvis hcg stiger, er nok alt bra. Du må da ta to blodprøver med en dags mellomrom. Krysser fingrene for at alt er bra. Har du forresten fått innkallelse til ul ennå? Jeg venter spent på posten hver dag. Bør jo helst få den snart.

 

Ellers er formen ganske bra. Siden jeg har hatt litt overskudd, har jeg tatt for hardt i her hjemme, og det har satt sine spor. Nakken og skuldrene værker. Har mye muskelvondt og hodepine om dagen, og bekkenet er ikke godt. Det er om å gjøre å finne en ballansegang som er god for kroppen. Må være litt i bevegelse, men også passe på å hvile og avlaste bekkenet ofte.

 

Den 26. skal jeg i møte med NAV. Synes tiden går veldig sakte. Skulle gjerne begynt å jobbe i dag!!! Bare noen få timer i uka... Egentlig ideelt å undervise. Da kan en legge opp til å få en variert dag, i forhold til sitte, stå, gå... Også kan jeg jo okkupere sofaen på spiserommet i pausen :-) Jeg vil, jeg vil :-))

 

Ellers plages jeg med kjempetørr hud i ansiktet. Ser ut som jeg skikkelig flasser. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Prøvd masse kremer, som ikke hjelper. Også har jeg sånn svie under fotbladene. Spesielt under helene. Hadde det sist også, men fikk det ikke så tidlig da. Har du noen gode kjerringråd eller tips?

 

Nå skal jeg snart ta frem vaskebøtta og dra over gulvene. Det er faktisk også det eneste jeg skal gjøre i dag. Etterpå skal jeg slenge meg på sofaen med boka mi. Holder på med en serie som heter Hanna. Enkel og grei lesing. Orker ikke tunge greier om dagen.

 

Ta det pent, og stell godt med deg selv og magen nå da. Håper blødningene har stoppet.

 

Stor klem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...