Gå til innhold

hahaha!!! er det lever i leverposteien??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at det inneholder alt det kjøttet som blir igjen på kyllingen/kalkunen etter at de har tatt av de kjøttet som selges som kjøtt. Bryst, lår og vinger er nok ikke der. Men kjøtt fra ryggen, halsen, bakparten, kansje hjertet..

vet ikke, men kan forestille meg at det er slik.. For de utnytter jo det som utnyttes kan.. Penger spart, er penger tjent.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke kresen... men har bare ikke familiedeig eller pølser som min favorittmat.. er en grunn for at ei jeg kjenner fra autralia kaller pølser for leftovers...

og skjønner jo at det ikke bare er indefileten som er spiselig!! haha.. men er snakk om hva de tilsetter av alt mullig dritt i kjøpte malte produkter. jeg er fra en stor gård,og vet hvordan ett slakt ser ut ja,og vet godt forskjellen både frem og bak.

men,ja,jeg velger selv å kjøpe karbonadedeig,eller kyllingkjøttdeig, for jeg synes smaken er bedre.

Skrevet

Så lenge det er godt, og trygt å spise så er det vel samme hvilken del av dyret som er i vel.. hehe.. jaja... man får spise hva man vil.. syns bare en del av innleggene i denne debatten er komiske.. =) Ikke meningen å rakke ned på noen om noen følte det slik.

hehe.. *ler*

Skrevet

hehe,nei,jeg bryr meg ikke, skal litt mer til før jeg klikker ja! :) men ville bare si min mening. :)

men la os nå ikke glemme at det var min veninnes uvitenhet som var tema da!! hehe.. stakkar henne... :)

Skrevet

Jeg spiser det meste selv... Men ser noen sier de kun soiser karbonadedeig , og da gjerne kjøper det i Sverige. Tror ikke karbonadedeigen der er av samme kvalitet som i Norge. Den er mer lik vår vanlige jøttdeig...i allefall i fettinhold. Og kjøttdeigen deres er mye fetere enn vår kjøttdeig... Mer blanding av farse og kjøttdeig... Bon apetitt

Skrevet

Kjøttdeig består IKKE av lever, hinner, brusk, fett og litt kjøtt som en skrev over her! Kjøttdeig består hovedsaklig av kjøtt og fett - mer enn i karbonadedeig. Medisterdeig, derimot, består av mye forskjellig, akkuart som alle pølser. Men ingenting er farlig eller helseskadelig å spise!!

Les på etiketten, der står det hva det inneholder.

Og ja - alle kjøttprodukter som selges i Sverige og Danmark inneholder mer vann og salt enn i Norge. Når det stekes blir det mye mindre igjen. Kanskje det egentlig ikke er så billig likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...