durdom1 Skrevet 16. august 2007 #26 Skrevet 16. august 2007 Jeg skjønner ikke at det går an å spørre om noe slikt! Helt ærlig! jeg har aldri hatt slike problemer med min kjære mann, som jeg er gift med allerede i 9 år! Det spiller ingen rolle hvam som jobber og hvem som ikke gjør det. Og det spiller ingen rolle hvem som har større intekt. Alle regningene blir trekt gver eneste måned fra min mann sin konto. mens de resterende penger pluss min månedlig intekt går til alt vi begge trenger: for eksempel klær, mat, underholdning. Min mann vet veldig godt hvor mye penger vi har sånn cirka hver måned å rute med, derfor han aldri spør etter noe uvesentlig. Hvis han plutselig trenger noe å kjøpe, så snakker han med meg først og fremst om det. Og hvis det er noe jeg må ha, så snakker jeg med ham om det også. Og så bestemmer vi oss i felleskap, hva vi kan kjøpe og hva vi ikke kan kjøpe oss. Vi , kanskje, lever litt på gammeldags måte: mann er SELVFØLGELIG skal forsørge sin familie. Mens kona skal bevare lidenskapets ild )
Gjest Skrevet 16. august 2007 #27 Skrevet 16. august 2007 Felles økonomi. Begge tjener omtrent like mye, og vi bruker penger som vi selv vil..
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. august 2007 #28 Skrevet 16. august 2007 her betales huslånet mest av gubben. jeg betaler litt. men jeg betaler begge barnehageplassene. ellers går alle utgiftene fra den kontoen som har penger til en hver tid..... han tjener nesten 100 000 mer enn meg i året..
lille je Skrevet 16. august 2007 #29 Skrevet 16. august 2007 Vi setter inn på felleskonto som alle regningene trekkes fra. Vi har regnet ut hvor mange prosent mer enn meg han tjener, og han setter inn tilsvarende mer på kontoen. Grei ordning det, og hans forslag:)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. august 2007 #31 Skrevet 16. august 2007 Mine og hans penger er våre penger - heldigvis! Det har aldri vært en diskusjon egentlig, enda vi blei sammen da jeg var 16.
LizzyG Skrevet 16. august 2007 #32 Skrevet 16. august 2007 Her i huset betaler han lånet ca 10 000 kr i mnd og forsikringer så betaler jeg mat og etterhvert barnehage til jenta vår. Regninger betaler vi begge etter som de kommer.
Mille** Skrevet 16. august 2007 #33 Skrevet 16. august 2007 Syns han høres rimelig ego og gnien ut han mannen din. Mannen min tjener dobbelt så mye som meg, (hvis jeg jobber i full stilling vel og merke) og vi har felles konto. Dvs at alle penger går inn på den kontoen og regninger betales ut av den kontoen uten at vi bryr oss om hvem sine penger det går ut av. Hadde jeg vært blakk og mannen min hadde nektet meg penger eller sagt at han var redd jeg skulle shoppe masse klær for de så hadde jeg gitt han en tupp i ræva.
Odine! Skrevet 16. august 2007 #34 Skrevet 16. august 2007 Vi har alt felles. Jeg betaler begges studielån, han betaler huslånet, jeg kjøper mest barneklær og mat. Hvis en av oss har for lite penger, får den av den andre (som forhåpentligvis har litt...) Vi unner hverandre å kjøpe "tull og tøys". Større ting blir diskutert før vi kjøper. Siden han tjener mer, er det logisk at han betaler tilsvarende mer.
3 jenter <3 Skrevet 16. august 2007 Forfatter #35 Skrevet 16. august 2007 gleder meg til han kommer hjem, kanskje han ser at det kan funke med felles økonomi også.. ;-)
Mockanin Skrevet 16. august 2007 #36 Skrevet 16. august 2007 De største utgiftene som lån på hus, lån på bil, fellesutgifter i borettslaget, forsikring på bil og innbo går ut av kontoen til mannen. Jeg har barnehage, mobilen min, bitte litt gjeld fra før vi ble sammen. Hver mnd. setter jeg over 4000 kr. til hans konto. På denne måten sitter vi igjen med ca. likt selv om han tjener betraktelig mere enn meg. Vi deler på utgifter til mat. Klær har en tendens til å gå fra kontoen min fordi det er jeg som handler de fleste klærne til hele gjengen. Går den ene tom for penger så deler den som har penger igjen med den andre. Glemte å si at mannen min forsøker å spare 4000 kr. hver mnd. sånn at vi har litt i bakhånd når det kommer noen uforutsette utgifter. Noe det alltid gjør når vi har fått lagt til side litt. Vi er gift og alt står på oss begge.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 16. august 2007 #37 Skrevet 16. august 2007 Felles økonomi her heldigvis:-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. august 2007 #38 Skrevet 16. august 2007 Felles økonomi.. Jeg har 5000 av lønn på konto.. Han har 3000 av lønn på konto.. Resten går på sparkonto, hvor jeg overfører til regningskonto..
Alba44 Skrevet 16. august 2007 #39 Skrevet 16. august 2007 Felles økonomi her. Deler en konto, har hver vår brukskonto og byttelåner visakort ved behov.
mammantil2+1 Skrevet 16. august 2007 #40 Skrevet 16. august 2007 Her brukes kortene om hverandre og alt er felles.
Arb.ledig husmor Skrevet 16. august 2007 #41 Skrevet 16. august 2007 Vi har felles økonomi... Men det blir til at sambo betaler alt, da jeg har kun 970kr i mnd(barnetrygd..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå