Gå til innhold

hvordan deler dere utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben er så sur fordi han betaler mest..han driver eget firma, og tjener bedre enn meg..vi betaler 7000 i leie i påvente av å bygge hus..da betaler han 4000 og jeg 3000, ellers deler vi resterende(strøm, tlf, barnehage ol) likt. Jeg er blakk hele tiden føler jeg..er det noe snuppa trenger, så er det jeg som kjøper..ifølge gubben trenger hun aldri noe, og synes det meste jeg kjøper er unødvendig.. huff..dette blei langt, men vi sliter forferdelig ang økonomi, det går på forholdet løst..hvordan har dere det? skulle ikke bli så langt dette, men takk for at du leste;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begges lønn brukes av begge... og siden jeg får mindre enn han, så bruker jeg endel av hans... ikke problem her....

Det syns jeg alle burde gjøre, altså, ha sammlet økonomi, når man bor sammen og har baby sammen...

Skrevet

Den som har penger betaler. Har man felles hus, seng og barn er det tullete å ikke dele pengene også. Hva gjør mannen din med pengene sine da? Sparer de til seg selv slik at han selv kan kjøpe seg fine ting og dra på ferie uten deg?

Her er det ikke noe dine eller mine, men VÅRE penger!

Skrevet

Han tjener meir enn meg, og dermed betaler han meir. Han betaler huslån og billån, + setter litt inn på regningskontoen. Eg betaler mest inn på regningskontoen + betaler eit lite lån. Til slutt sitter han igjen med 1000- 2000 meir enn meg. Eg kjøper stort sett det ungene trenger av klær, for det ser eg bedre enn han. Han betaler heller for større ting/ leker, og er med på å handle til høst/ vinter (regnklær, dresser, sko etc.)

Mat betaler den som handler...

Til våren avslutter eg studielån og han billån++, og da har vi 4000 meir i mnd! Jippi!

Skrevet

Vi har FELLES KONTO vi, så begges lønn og barnetrygd går inn på EN konto som vi begge disponerer og har minibank kort til.. En fast sum går til budsjettkonto hver mnd. Og det som da er igjne på brukskontoen brukes av begge. Så vi kunne vel ikke hatt mer felles økonomi :-)

Skrevet

Mannen min tjener det dobelte av det jeg gjør, men vi er gifte og har felles økonomi.

Skrevet

Jeg handler deler av maten og klær til meg og snuppa. Betaler også frisør, tannlege, bensin o.l. Han betaler alt vi har felles huslån, strøm, ferier, forsikring, studielån osv. Vii bruker omtrent det vi vil begge to, men det hender jeg trenger påfyll fra hans til min konto. Har utbetalt ca. 13000 kr i måneden og han mye mer, så vi har en helt rettferdig fordeling.

Skrevet

her bruker vi hverandres kort omhverandre. aldri vært noe problem det

Skrevet

Vi har felles økonomi og alt er vårt, ikke mitt og hans.

Jeg jobber deltid og gjør mer med hus og barn, han jobber fulltid og gjør lite hjemme....fin fordeling.

Vi diskuterer alltid hva pengene skal brukes til, ingen av oss går ut å bruker flere hundre på ting vi ikke har avtalt på forhånd. ( En hundrelapp her og der går det alltid i svinn, men ikke mer enn det)

Skrevet

Vi har felles økonomi, selv om vi har hver vår konto. Vi er gift og deler alt.

Skrevet

Me deler ikkje utgifter, me tar dei saman. Kva som skal kjøpast inn blir me enige om, men sambuar protesterer kun om det koster meir enn me har på kontoen.

Skrevet

Vi setter inn tilsammen 27000 på fellesen i mnd. Da tar gubben 17000 og jeg 10000. Dette dekker sånn stort sett lån, mat, ting til tassen, osv. Så har vi noen tusen hver som vi kan bruke til hva vi vil. Veldig greit.

Synes mannen din er egoistisk (og også ganske gjerring, virker det som...?) mht økonomien. Når man har felles barn får man innse at man er en familie og leve deretter, synes jeg.

Skrevet

vi har felles økonomi, er det tomt på mitt kort så bruker vi hannes:) har hadd det helt siden vi ble ilag. synes det er tøv og betale hvært sitt om man bor ilag. og spessielt om man har barn ilag.

Skrevet

har ingen anelse om hvilke penger (hvem sine) som går til hva. Alt går inn på en felles konto som vi begge har kort til og vi bruker pengene til det som trengs. Enkelt og greit. Jeg kunne aldri levd med med adskilt økonomi slik dere gjør.

Skrevet

Vi har også veldig felles økonomi.

Han har mer penger enn meg, så han betaler først alt av faste utgifter også bruker je g pengene mine på mat. Etter det (regner ca hva vi har råd å bruke på mat) så ser vi hva vi har igjen å hva vi har råd å bruke.

Men vi har ikke kjøpt noe til oss selv på LENGE!

Skrevet

Her er alt felles.

Mine penger er hans penger, og hans penger er mine penger. Er den ene blakk (pleier ikke være noe problem når jeg og er i jobb) så får man penger av den andre.

Ikke noe problem:-) kan ikke drive og telle kroner når man har felles hus, bil og barn, syns jeg i hvert fall..

Men noe annet er som f.eks jeg som har en del egenkaptial i leiligheten vår, det har vi papirer på slik at ved evt brudd så er det MINE penger..!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Ja, han har en hobby som koster penger..han tjener en del penger på den, men bruker da de pengene på hobbyen igjen..altså bil!!!! jeg føler jeg å må smiske og være blid for å få noe av godene hans visst han tjener litt ekstra..nei huff..vet det ikke er bra det her.. Han kommer aldri til å gå med på felles økonomi har han sagt.. han er redd jeg handler klær osv..som om det koster noe i forhold til hobbyen hans! Det her går faktsik på forholdet løst, vi krangler daglig om hvem som kjøpte mat sist osv, skyder han 200 osv..Jeg har en jobb med litt reisevei, så med bom penger koster det ca 2500 å kjøre på jobb..ca 114000 utbet i mnden jeg, han varierer hvor mye han tar ut i lønn.. han fikk restskatt, så er litt forsiktig og det er jo greit! men jeg kjøper maten når jeg har penger, orker ikke spør om å få igjen halve osv..sparer den krangelen.. men derfor blir jeg ganske fort blakk etter lønning når jeg handler d tuppa trenger og mat osv..sorryyy!!!dette blei langt! Det jeg ønsker å si er; takk for innspill alle sammen, godt å ha dere!!!

hilsen en seriøst frustrert kreps!

Skrevet

hehe, en liten rettelse påhva jeg har i mnden: 14000, ikke 114000!! hadde det bare vært så vel!!

Skrevet

Han utbetalt: 20 000

Jeg utbetalt: 16 000

Tilsammen: 36 000

Faste utgifter: 20 000

Sittter igjen med: 16 000. Det deler vi på to, og har 8 000 hver vi kan bruke på det vi selv vil.

Skrevet

Vi har felles økonomi,så her tenker vi ikke over hvem som betaler hva.Vi har to forskjellige kontoer,men hvis den ene trenge penger,bruker vi av den andre.VI gir selvfølgelig beskjed,slik at vi til enhver tid,vet hvor mye penger vi har å rutte med

Skrevet

Vi har hver vår konto. Han betaler faste utgifter, jeg betaler forbruk. Slik fungerer det best for oss, siden han har nesten 30000 utbetalt, mens jeg bare har 14000.

Skrevet

Vi har samme konto med hvert sitt kort. Vi handler nesten alltid sammen og sjeldent vi kjøper noe dyrt til oss selv. Men han tjener mest så det er vell han som på en måte betaler mest....

Skrevet

Synes det er så mange med delt økonomi.Så det var fint å se at mange faktisk har helt felles økonomi i en eller annen variant.

Jeg har utbetalt omlag 5000 mer enn mannen min og jeg synes det ville være merkelig om jeg skulle bruke disse pengene bare på meg.

Vi har hver vår konto av praktiske årsaker men bruker alle pengene til felles beste. Vi har kranglet om en del ting, men aldri om penger!

Tidligere tjente han mer enn meg og vi hadde det slik da også. Selv når vi ikke hadde barn. Han har også tidvis andre inntekter enn arbeidsinntekt og disse går også til felles bruk. Siden jeg har utbetalt mest sparer jeg en sum hver mnd. Dette er felles sparepenger. Egne sparepenger har vi ikke.

Skrevet

veldig interessant å lese hvordan dere gjør det! Skal få gubben til å lese dette når han kommer hjem fra mekking i kveld en gang! takk damer ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...