Klikk Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Se denne! Beviser som går mot evolusjonsteorien og peker på en seks dagers skapelse. De andre er også veldig bra! http://video.google.com/videoplay?docid=-8463129851563631666
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Ja veldig sansynlig ja!.... NOT huff, hvor naiv går det an å bli
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2007 hehe.. jeg tror nå på det da! har du sett hele allerede?
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 Forresten, hvorfor synes du dette r så usansynlig? Hva tror du selv da? Evolusjon, big bang?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 For å si det sånn: Jeg tror ikke! men jeg utelukker en del teorier. Jeg kan sammenlikne det med feks: Jeg får en pakke i postkassen til jul uten avsender. Jeg vet ikke hvor denne pakken kommer fra og det er nytteløst og tro hvor den kommer fra, men jeg utelukker at det er nissen som har lagt den der.
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2007 okei, men jeg synes ikke at det er så stor forskjell på The Big Bang og Gud. For hvis ingenting eksploderte, og ble til det vi har i dag kan det jo like godt være at Gud talte og det ble til det vi har i dag. Mange tror på The Big Bang men jeg tror som Kent sier at det er også en relegion.Evolusjon er ikke bevist og det at mange tror på det gjør det ikke til vitenskap. Men jeg synes du skal se hele med et litt åpent sinn for denne mannen har undervist vitenskp i 15 år og har utrlig mange bevis for det han sier. Det er ikke bare "bibelprat"
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Jeg skal se hele en dag jeg får tid (den var veldig lang) men forskjellen på deg og meg er at jeg trenger ikke ha teorier om alt. Jeg VET hva jeg kan ta og føle på og alt som er bevist. Jeg tror ikke noen gang. jeg er inneforstått med at jeg ikke kan forklare alt og ikke vet alt. For meg er det en altfor lett utvei og vise til guder hver gang jeg ikke har svaret.
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2007 Ja, den er litt lang! Skjønner deg veldig godt! Gjennom disse videoene får en i hvert fall satt lys over mange av de spørsmålene som vi kristne ofte får problemer med å svare på!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Jeg tror skapelseshistorien i Bibelen ikke skal tolkes bokstavelig, men at den er et bilde på hva som skjedde. jeg tror ikke Adam og Eva var de første menneskene på jorden, men at de er et bilde på mannen og kvinnen. Jeg tror heller ikke Evas eplespising skal tolkes bokstavelig. jeg tror ikke vi alle må lide fordi Eva spiste et eple. jeg tror arvesynden ikke betyr at vi arver evas synd, men at vi arver våre forfedres synd fordi vi ikke klarer å bryte ut av den onde sirkelen. Vi arver våre foreldres fordommer, fordi de oppdrar oss til å ha disse fordommene. Vi arver våre foreldres dumheter, fordi de oppdrar oss til å gjøre disse dumhetene om igjen og om igjen. og det er det jeg tror er arvesynden. Jeg tror på the big bang, men jeg tror litt lengre enn det. jeg tror den klumpen som var før det eksploderte, VAR Gud. jeg tror at da den klumpen eksploderte, ble Gud delt opp i masse små fragmenter. Alt som var i den klumpen eksisterer i dag som mennesker,dyr, planter, steiner, luft osv osv osv. Ergo - alt som eksisterer er fragmenter av Gud. ergo - alt er Gud.
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Om jordens tilblivelse? Fint lite, jeg var ikke født. Men jeg anser det som tilstrekkelig vitenskapelig bevist at det IKKE foregikk ved at en guddom preika for seg sjøl i ei uke, til at jeg glatt humrer i skjegget over kreasjonismen.
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2007 Okei, så du er egentlig nokså likegyldig til hvordan vi havnet her da?
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Hvorvidt det skyldtes amøber i et hav eller et smell i et univers bekymrer meg forholdsvis lite, ja. Jeg har alltid funnet realfagene trettende, og er langt mer opptatt av hvordan vi oppfører oss når vi nå først er her.
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 16. august 2007 Okei, men er det da noen mening med livet?
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #16 Skrevet 16. august 2007 Med mitt, så. Andre får snakke for seg selv.
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 16. august 2007 Ja, en kan jo ha det veldig fint mens en lever, men tror ejg hadde følt meg litt snytt hvis jeg bare skulle leve her i 80- 100 år og så var det liksom ikke noe mer..
Gjest ->>- Skrevet 16. august 2007 #18 Skrevet 16. august 2007 Det synes jeg er synd for deg. Men om du trives med det er det sikkert fint.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #19 Skrevet 16. august 2007 80-100 år er lenge. Vær glad du ikke er mygg, og bare lever en sesong;-)
Gjest Skrevet 16. august 2007 #20 Skrevet 16. august 2007 også rekker du nok ikke å føle deg snytt. Man merket jo ikke noe til de millionene av år før vi ble født, så da merker vi nok ikke noe til alle de årene etter vi er død eller!
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 16. august 2007 nei, hvis det ikke er noe mer. Men jeg har nå tenkt å leve evig da!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #22 Skrevet 16. august 2007 Huff, tenk å livslei du blir etterhvert! Når du har "levd" i 3000 år- ække mye nytt som skjer da! Da er du nok heller bitter for at du aldri kan dø;-) "Lev livet mens du kan, i morgen kan det være forsent" Er en regel jeg prøver å leve etter.
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #23 Skrevet 16. august 2007 Tror ikke tid eksisterer i himmelen. Men akkurat det er jo liksom noe en må oppleve selv tror jeg. Og ikke noe som kan forklares liksom
Gjest Skrevet 16. august 2007 #24 Skrevet 16. august 2007 Aha, litt som å røyke hasj da;-) Kanskje jeg skal ta meg en tur til himmelen alikevel da;-) hehe..
Klikk Skrevet 16. august 2007 Forfatter #25 Skrevet 16. august 2007 hehe! Du kunne jo stikke innom i hvert fall! Føles sikkert litt likt. Tiden står litt stille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå