Gå til innhold

Hva er "ressurssterke" navn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det snakkes mye om at noen navn er white trash og underklasse/ arbeiderklasse.

 

Selv har jeg alltid sett på navn som Remi, Ronny, Michelle, Jeanette etc som lav-statusnavn.

 

Men - hvilke navn vil dere si er de "ressurssterkes" navn?

 

- Mari

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DET klarte dere ikke å svare på, nei!

ikke engang sosiologi-lesben.

Skrevet

Alle med h og w i dobbeltnavnet er jævli ressurssterke.

Skrevet

Handler ikke om å klare eller ikke klare, det handler om hva som er interessant å svare på, og ikke.

Skrevet

Jeg holder en knapp på anonym, evt HI

Skrevet

Sverre Magnus og Ingrid Alexandra.

 

PS: Stalin er et etternavn, kanskje anonym over mente Josef?

Skrevet

Hermine, Oskar, Phillip, Sebastian er navn man finner på vestkanten i Oslo og Bærum. Dette er navn JEG ser på som "sositetsnavn" og forbinder med ressurssterke foreldre.

Skrevet

Hva menes med ressurssterk? Økonomisk uavhengighet eller hjernekapasitet?

Skrevet

De trauste helnorske og de veletablerte norrøne. Og ganske mange andre.

 

Mvh. sosiologilesba (som selvsagt beklager manglende døgnvakt på dib - det skal ikke gjenta seg).

Skrevet

Hmmmm....

 

Jeanette er kanskje den mest ressurssterke dama jeg kjenner, så det så.

Skrevet

Tore er et ressurssterkt navn, Frode er et ressurssvakt navn.

Skrevet

Navn med en historie som ikke innbefatter pornoindustrien og Ricky Lakes gjesteliste.

Skrevet

jeg forbinder barn med dobbelt navn med høyt utdannede foreldre.

helst stygge dobbelt navn.

 

Skrevet

Disse syns jeg er ressurssterke:

Knut

Kaja

Amalie

Othelie

Amund

Marie

Louise (selv om det taper seg antakelig nå)

Karoline

Kristoffer

Kristin

Kirstine

Laine

Elin

Adelheid

Ask

Embla

Sikkert fler, men var de jeg kom på

Skrevet

fint at det blir ramset opp her, for da kan alle ressurssvake folk finne et navn til barna sine slik at folk tror det er ressurssterke...

Skrevet

Ærlig talt, Ask og Embla? Tror heller foreldrene deres har sett for mye på joker og jokernord.. La Embla drysse tallene ut... Slum-navn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...