LivetErEnLek Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Jeg har ikke, men sivgerinna mi tok med min niese til ostopat da hun var rundt 3 mnd.
jua 10.12.05 Skrevet 14. august 2007 #3 Skrevet 14. august 2007 Vi har vært der en gang, lillemann har en del mage smerter. Synes ikke det ble bedre etter vi var der, men vurdere å prøve et par timer til. Noen med erfaring?
LivetErEnLek Skrevet 14. august 2007 #4 Skrevet 14. august 2007 Som sagt, niesa mi gigg til homopat ved 3 mnd alder da kolikken så ut til å ta helt av og det var skriking mer eller mindre hele døgnet. Etter første behandling ble hun litt bedre, og etter tre behandlinger gråt hun ikke mer enn det man kan forvente av et barn på den alderen. Men som alt annet, er det vel sånn at det fungerer på noen og ikke på andre.
rosa og en blå Skrevet 14. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2007 dytter skal dit i morgen. guten min er bare 16 dager.. vi mistenker nakken el..fordi han fikk en tøff velkomst til verden med vakum.. han er veldig stiv i kroppen.
*under-vidunder* Skrevet 14. august 2007 #6 Skrevet 14. august 2007 Ja, men dessverre hjalp det ikke for vår del.... Vi prøvde kiropraktor først, så ostopat og til slutt kinesologi som er noe av det mest fantastiske jeg noen gang har vært med på ... Men som hun skriver over...alt er individuelt
Arb.ledig husmor Skrevet 14. august 2007 #7 Skrevet 14. august 2007 Vi var til osteopat med jenta vår pga nakken også... Heldig dere som kommer til tidlig, hos oss gikk det 3-4mnd før hs ville være enig med oss om at noe var galt, og da var det fysio som henviste oss... Her ble snuppa mye bedre allerede etter første behandling, ble mye skriking der og da, men gud så det hjalp på nakken hennes... Lykke til i mrg. Håper det går bra )
Odine! Skrevet 14. august 2007 #8 Skrevet 14. august 2007 Jeg har. Det ble fredeligere i heimen etter det, enten det skyldes behandlinga, eller ikke. Søstera mi hadde en veldig hard fødsel, og barnet ble tatt med tang. Han grein veldug mye, og ble bedre av osteopati.
rosa og en blå Skrevet 14. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2007 noen som kan forklare hva en osteopaut gjør? prosessen?
snartmammapåny Skrevet 14. august 2007 #10 Skrevet 14. august 2007 Vi var til osteopat med småen. Etter å ha gått 6 ganger til kiropraktor uten særlig virkning. Etter første behandling merket vi ikke noe forskjell, men det sa også damen at vi ikke kom til å gjøre. Det var vist uvanlig å merke noe særlig etter første behandling. Men etter behandling nr 3 så merket vi stor forskjell. Vi hadde 4 behandlinger og småen er nå en så god gutt:D Er litt usikker på hva en osteopat egentlig gjør, men de strekker noe som heter mellomvevet. For meg så det ut som hun trykker på bestempte pungt på småen (mest på nakke og mage) Hun på en måte strekte ut musklene hans med å bøye armer og ben og. Småen likte behandlingen veldig bra. Untatt når hun skulle behandle nakken da. Var der han var mest plaget. Men hun var flink og tok bare litt på nakken hver gang. Siste behandlingen så kunne hun jobb med nakken lenge, så der så vi en kjempe fremgang. Lykke til.
rosa og en blå Skrevet 14. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2007 takk for svar tar det lang tid? tenker på barnevakten
dama Skrevet 14. august 2007 #12 Skrevet 14. august 2007 hihi! osteopaut! :-) høres faktisk ut som en astronaut som har spesialisert seg på månen... den som er laget av ost! ;-)
§iris§ Skrevet 14. august 2007 #13 Skrevet 14. august 2007 ja jeg har gjort det med minsta.. med nakken.. en ostopat går mere inn i kroppen enn en fysoterapaut.. en fysoterapaut kan mest om muskler.. men en ostopat kan mere enn bare muskler.. den tenker også på hvor feilen ligger.. om en plages med nakken så trenger ikke skaden å være der.. og det kan en ostopat finne ut av..
rosa og en blå Skrevet 14. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. august 2007 hihi.. enig... *knise* var så vidt eg turte å skrive det her inne, for eg var ikke sikker på korsen det skrivs..
snartmammapåny Skrevet 14. august 2007 #15 Skrevet 14. august 2007 tok ikke så lang tid. en halvtime eller tre kvarter.
dama Skrevet 14. august 2007 #16 Skrevet 14. august 2007 så du synes svaret mitt var ille da mao.....?
FuriLaks Skrevet 14. august 2007 #17 Skrevet 14. august 2007 Jeg fikk beskjed av manuell terapeuten jeg går til at en osteopat kunne rette ut lillegutts litt flate og skjeve hode... Hørtes helt rart ut, men de gjør visst det... Dytter og får hodet til å skifte fasong, fordi det jo fortsatt er ganske så mykt.... Wæ?? Trodde hodet retta seg ut av seg selv jeg.
rosa og en blå Skrevet 14. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 14. august 2007 ken eg?? absolutt ikke.. eg er enig i at det er et rart navn.. og syntest du er morsom:) eg har ikke hørt de navnet før faktisk, helsesøster sa det til meg i dag. og so vet eg ikke korsen det skrivs...
rosa og en blå Skrevet 14. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 14. august 2007 what??? tror eg holder han hjemme ja....
dama Skrevet 14. august 2007 #20 Skrevet 14. august 2007 var myntet på kaa82.... osteopat heter det... men du skulle ikke prøve en runde hos en manuellterapaut først? kan vel hende han har låsninger/vridninger i de øverste nakkeleddene... at han har kiss/kidd sjekk ut www.kiss-kidd.no
rosa og en blå Skrevet 14. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 14. august 2007 åja.. takk.'helsesøster som anbefalte en osteopaut.. kve er en manuellterapaut da? kan ingenting om sånt eg:)
FuriLaks Skrevet 14. august 2007 #22 Skrevet 14. august 2007 Hehe. Jeg tror jeg skal undersøke litt grundigere neste gang jeg drar dit, ble veldig nysgjerrig på hva de gjør.
dama Skrevet 14. august 2007 #24 Skrevet 14. august 2007 er ikke så mange helsestasjoner som kan så mye om kiss-kidd ennå... det står endel om det inne på sidene... ligger i navnet.. manuellterapautene manipulerer ting påplass.. osteopater knekker og brekker... :-) litt tydelig her hva jeg foretrekker kanskje:-)
snartmammapåny Skrevet 14. august 2007 #25 Skrevet 14. august 2007 Var i9kke bye knekking og brekking hos min osteopat, hun bare trykker på punkter og strekte muskler. Er vel en kiropraktor du tenker på nå dama??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå