Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. august 2007 Forfatter #26 Skrevet 13. august 2007 jo, men dette dreier seg om litt annet enn Märtha som person, men om kongehuset i sin helhet- og hva dens titler og oppgaver skal gjenspeile synes jeg. Jeg har ikke noe problem med Märtha, synes hun er i utgangspunktet tøff dame- men synes det blir litt for rart om min "menigmann" skal tittelere seg prinsesse.
lille je Skrevet 13. august 2007 #27 Skrevet 13. august 2007 Men da er vel problemet mer dem som melder seg på pga Märtha da....
NoDoubt Skrevet 13. august 2007 #29 Skrevet 13. august 2007 De har nok penger ja, men det har andre kjendiser og. De fleste kjente personene i Norge har valgt selv å bli kjendis. Martha er født inn i det. Jeg syns det hadde vært rart viss en prinsesse med mann og 2 barn skulle bodd i et rekkehus på 70 kvm. Dessuten så lever nordmenn flest veldig godt! Ser bare her vi bor: De aller fleste er unge nyetablerte familier. De har fine hus med topp standard, Audi stasjonsvognen står parkert i den doble garasjen med portåpner. Trenger de eller har lyst på noe så kjøper de det! De fleste har nok gjeld over ørene men nå er det bare sånn samfunnet har utviklet seg. Så for meg hadde det vært meget spesielt om de kongelige ikke levde i litt luksus. Dessuten vet ikke vi hvor mye de har i gjeld!
~sjiraff~ Skrevet 13. august 2007 #30 Skrevet 13. august 2007 Mitt poeng er jo at det er ikke noe hun har valgt selv. Hun er prinsesse, men hun har mistet sin tittel som kongelig høyhet og hun har mistet apanasjen. Om hun kaller seg prinsesse er jo likegyldig, hun er jo fortsatt nr 4 i arverekkefølgen til kronen og datter av kongen. Er jo mer spesielt at en kongsdatter ikke har noen tittel? Men debatten om kongehuset er jo selvfølgelig en helt annet, men jeg må innrømme at heller en kongefamilie enn en president (man frykter jo alltid det ukjente ;o))
frøken blå Skrevet 13. august 2007 #31 Skrevet 13. august 2007 La nå prinsessen få fred!! Herlighet.... Det er sant som hun sier; "Hva slags rollemodeller er vi for barna? Hvordan skal vi klare å utrydde mobbing i skolen o.l., når vi voksne og media oppfører oss som vi gjør??" La hun få gjøre som hun vil, slik som alle andre her i landet. Er en fin prinsesse vi har synes jeg, tøff som tør å gå egne veier!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå