Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Kan ikke skjønne hvorfor hun skal ha prinsesse tittel. Hun har jo selv sagt hun ønsker å bli en mer privat person, så hvorfor være prinsesse da?I tillegg er det ikke tvil om at hun tjener STORE penger på tittelen, både i forbindelse med boksalg og en kommende engleskole.Nei, få vekk prinsessetittelen til Märtha!
Mrs. Bouquet Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Man blir jo født som konge, og hun er født prinsesse så ser ingen grunn for at hun skal miste tittelen selv om hun kanskje gjør litt rare ting.
Sentralstøvsugeren Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Denne skriver jeg under på!!!!!! Dama er en smule provoserendes for tiden!!!
NoDoubt Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Er da bedre at hun jobber for pengene enn at alle andre (skattebetalere) skal holde henne med penger?! Hun må selge bøker og lære om engler for min del. Hun kommer ikke til å tjene på meg uansett. Jeg syns hun er tøff som tørr å gå egne veier selv om hun er prinsesse:-)
Gjest Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 om hun mister tittelen så er hun fremdeles like kjent, og fremdeles datter til kongen og søster til kronprinsen, så hun vil få like mye oppmerksomhet, ergo tjene like store penger selv uten tittelen...
Gjest Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 hun er da tross alt født inn i konge familien, det var jo ikke et bevvist valg, så hvorfor skal hun miste den tittelen bare fordi hun tenker og tror litt annerledes enn den vanlige mannen i gata? milde himmel, nå må nordmenn få litt tak høyde! hva er sjansen for at hun noen gang blir dronning liksom, og så om hun skulle bli det. er jo ikke sånn at norge og nordmenn lever i kristen tro alle som en!! skulle tro hun var den eneste norske som trodde på dette, men der tar du jammen feil, hun har flere støtte spillerer enn noen kan tenke seg! stå på märtha, ikke la deg knekke av uvitenhet!!!!!!!
d",)~^~^~ Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Enig med HI. Jeg syns hele kongehuset burde avskaffes. De vil jo være så vanlige som mulig og bare ha fordelene av å være kongelige. Er jo ikke en tittel man kan skru av og på ettersom man selv vil. Nei, nå er det på tide at Martha og de andre forstår at så lenge de er kongelige må de finne seg i at folk har meninger om det de foretar seg. Er jo ikke synd på henne, hun burde ha forutsett den massive kritikken hun er møtt med.
lille je Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 La nå dama få snakke med englene selv om hun er prinsesse... Hun ba vel ikke akkurat om den tittelen...
Sentralstøvsugeren Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Halloooooooooo - det er jo ikke det man reagerer på!!!!! Hun må tro på nøkken for alt jeg bryr meg om.......det at hunblander rollene sine derimot synes jeg er veldig søkt!
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2007 Det er meg knekkende likegyldig om det er engleskole eller annet hun starter nå. MEN:Det finnes vel ikke tvil om at barneboka hun skrev ikke hadde solgt så me om ikke en EKTE prinsesse hadde skrevet den?! Da synes jeg hun tjener penger på feil grunnlag- og det er å utnytte tittelen hun har fått i vårt kongedømme. Jeg synes også det er rart at hun går ut og sier at hun ønsker å leve mer privat, men ALLIKEVEL stikker seg frem i media og velger "jobber" som selvølfgelig gjør at hun kommer i offentlighetens lys- både som "forfatter" og englelærer.
lille je Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Vel, da er det vel lite hun kan gjøre uten at folk sier hun utnytter tittelen sin da... Hun er nå engang en kjent person, og det kommer alle til å vite alltid, uansett hva hun gjør eller ikke gjør....
Gjest Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 jeg tror ikke hun bevist blander rollene heller jeg da. jeg mener det er media som frem stiller det slik. jeg har ikke noe problem med at hun skriver prinsesse forann navnet sitt. jeg tror ikke hun kommer til å bruke tittelen sin i undervisningen og skolesammenhengen. men meg om det! jeg støtter henne fult ut og mener at hun må få gjøre akkurat hva hun vil med sin tro og sitt eget liv !
Sessa ruger igjen... Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 Vel om det står prinsesse Märtha eller bare Märtha på en bok hun har skrevet, så tror jeg egentlig ikke det har så mye å si. Vi glemmer jo ikke akkurat hvem hun er for det! Svigermor hadde kjøpt boka uansett! Når det er sagt så er jeg i grunnen litt enig i at hun ikke skulle brukt prinsessetittelen i denne sammenhengen. Jeg digger kongehuset jeg, men de skal ikke fronte komersielle saker synes jeg. De skal liksom bare fronte ideelle saker. Jeg tror hun på lik linje med de andre i kongefamilien ikke ønsker å gjøre noe som skader kongehuset. Jeg tror nok at hennes kontakt med engler er reel, på samme måte som andre tror på Gud. Og som misjonærer preker om din Gud så ser vel hun på det som sin rolle å preke om engler!
Sentralstøvsugeren Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 Så du tror skolen hadde fullt seg opp på 2 dager hvis det stod at den ble drevet av feks Martha Olsen......get real......hersker vel ingen tvil om hvorfor det fylte seg opp på et blunk!
Gjest Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 men om hun hadde jobbet på rimi da og økt omsetningen så hadde hun vel brukt prinsesstittelen sin da og.. altså, hun er FØDT prinsesse og det er vel ingen som ikke forbinder henne med det om hun fjerner tittelen. hun har kongen og dronningen som foreldre og kan jo ikke akkurat kutte ut de og late som de ikke finnes heller..
Twintipp og himmelblå Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 Tror hun vil tjene dessto mer penger om hun blir avskaffet prinsesse tittelen.. Det vil jo bli en oppstandelse uten like! Hun er en offentlig person som tjener penger på det, på lik linje med at andre "kjendiser" selger trynet sitt over alt! Hun er i det minste født i den rollen hun er i, og har like rett på et tilnærmet normalisert liv som oss andre dødelige...
Gjest Skrevet 13. august 2007 #17 Skrevet 13. august 2007 sef så dro de nytte av det. men herregud og så? det finnes da fler foldige andre skoler og kurs med samme emne som også er fylt opp til en hver tid. det er ikke slik at alle andre kurs og skoler innen samme tema er tomme. og hadde ikke media blåst det opp, så hadde de heller ikke blitt kjent blandt allmenheten, skolen hadde nok blitt fylt opp for det.
NoDoubt Skrevet 13. august 2007 #18 Skrevet 13. august 2007 Bare vil ha fordelene med å være kongelig? Ta deg sammen og se deg litt rundt! Er det en fordel å reise rundt på oppdrag oftere enn du får være hjemme, være hyggelig uansett om du har en god eller dårlig dag, ikke uttrykke egne meninger i politisk sammenheng (ikke i noen sammenheng egentlig), miste kvalitetstid med barna sine, være i søkelyset bare du slipper en fis, måtte gå gjennom et helvete p.g.a livsledsageren man velger, ha fotografer som står utfor barnsa barnehage i håp om å få et bilde, venner som snur ryggen til deg og selger deg til blader og aviser + + + Listen er lang!!!! Jeg syns de må tåle vel mye i forhold til oss andre dødelige! Så om Martha vil fortelle og lære bort sin store lidenskap så syns jeg hun fortjener det! Er det en personlig belastning for deg?
Gjest Skrevet 13. august 2007 #19 Skrevet 13. august 2007 Trodde ikke i 2007at folk var så fokusert på titler! Blir sprø av det her maset om Martha. La henne være, alle har vel rett til å gjøre, mene og tro hva de vil uansett tittel?? Har dere ikke nok med deres eget liv? Hmmmm Hun kommer alltid til å være prinsesse med eller uten tittel i folks øyne : )
gærne ko Skrevet 13. august 2007 #20 Skrevet 13. august 2007 Stakars! Hun har jo ikkje valgt sjølv å vere prinsesse, vel. Bestemte ikkje kong Harald at hun fremdeles skulle beholde prinsessetittelen då hun gifta seg?
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 13. august 2007 Ja, altså- jeg er FOR kongehus jeg, for all del... men....synes bare det blir feil å bruke tittelen på den måten. litt flåsete sagt så skal vel kongehuset sees men ikke høres? Det er jo en hel haug med ting de ikke engasjerer seg i fordi de er kongelige... ville nesten trodd det hadde blitt bedre for henne å ikke hatt tittelen også jeg
d",)~^~^~ Skrevet 13. august 2007 #22 Skrevet 13. august 2007 Alt dette får de rikelig betalt for i form av apanasje. Hvis man ser på kronprinsparet og Martha og Ari så er det vel ikke akkurat så veldig mange småbarnsfamilier som har 2-3 kjempedyre biler, bor i hus til flerfolidige millioner som de i tillegg bruker flerfoldige millioner å pusse opp, har flotte landsteder/hytter, drar på masse utenlandsturer hvert år (ikke på oppdrag men private turer) og som i tillegg kan bruke pressen til å fremme sine saker når det passer dem for å skape blest rundt seg og sin person/ bok/engleskole. Spør du meg så syns jeg de bør tåle såpass når frynsegodene er som de er. Og det er ikke en personlig belastning for meg, men jeg er nå av den oppfatning at kongehuset har utspilt sin rolle i det Norske samfunnet.
~sjiraff~ Skrevet 13. august 2007 #23 Skrevet 13. august 2007 Hvorfor det? Hun er født inn i kongefamilien, hun har ikke selv tatt et valg om å bli prinsesse. Trodde vi hadde rom for mennesker som var annerledes enn A4 i dette landet jeg! Prinsesse tittel eller ikke, akt hun gjør kommer jo uansett til å selge like bra så lenge hun er den hun er.
~sjiraff~ Skrevet 13. august 2007 #24 Skrevet 13. august 2007 Du budre kanskje vite at Märtha ikke lenger motar 1 kr i apanasje? Hun må faktisk tjene til livets opphold selv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. august 2007 #25 Skrevet 13. august 2007 Hun er født inn i kongefamilien, JA! Men hun hadde ikke trengt og registrere foretaket sitt under "prinsesse Märtha", og med telefonnummert til Slottet. Det er der hun blander rollene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå