Anne-B. Skrevet 13. august 2007 #26 Skrevet 13. august 2007 Det tegner på et samfunn i utvikling, en evig prosess. Kanskje vi heller skal prøve å lære oss islandsk, siden det er det språket som ligger nærmest det urnorske? Nynorsken din er jo ikke mer enn et par hundre år gammel, og særlig typisk norsk er den egentlig ikke.
Kjetil! Skrevet 13. august 2007 #27 Skrevet 13. august 2007 Orda finnest då sjølv om du ikkje brukar dei..? Det er hundrevis, kanskje tusenvis, av lånord i norsk, utan at det treng vera noko gale i det. Problemet oppstår når ein brukar utanlandske ord som ikkje passar med norsk uttale, sjølv om det finst nok av gode norske ord som er minst like gode og minst like presise. Då vil dei engelske orda, som på ingen måte har noka sjølvsagt tyding, og som skildrar saker som kanskje ikkje ein gong kjem frå engelsktalande samfunn, kunna pressa ut sjølvforklarande norske ord. Lite rasjonelt, spør du meg. Kvifor kallar nordmenn t.d. blåtann for "bluetooth"? Det er oppkalla etter ein norsk konge, og utvikla av svenskar. Er dette og "logisk ettersom feks utviklingen av datasystemer hovedsaklig har foregått i USA"? Datateknologi vert utvikla overalt i verda. Og datateknologi er då ikkje berre utvikling av kretskort? Og kven fann opp GSM-nettet? Jau, det var nordmenn. Eit norsk firma lagar den tredje mest brukte nettlesaren i verda, og ein nordmann vart verdskjend for programmet DeCSS. Men nei, sjølvsagt, me er jo ikkje størst i verda, då er det jo teit å bruka våre eigne ord på nye ting...
Kjetil! Skrevet 13. august 2007 #28 Skrevet 13. august 2007 Eit resultat av dansken sin påverknad på det norske språket, også nynorsken...
Kjetil! Skrevet 13. august 2007 #29 Skrevet 13. august 2007 Seier ho som skriv ein moderne versjon av dansk...
Anne-B. Skrevet 13. august 2007 #30 Skrevet 13. august 2007 Ja, det er klart at jeg gjør. Jeg er da et barn av min tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå