Gå til innhold

Hvor gamel er man når man er "ung"mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er vel en ung mamma. var 20 da jr ble født og har nettopp fylt 21, 3 mnd etter fødselen.

jr har alle besteforeldre fra begge sidene og alle oldeforeldre fra min side. ei oldemor fra pappa og tippoldemor fra meg:)

syens det er litt gøy.

men føler meg ikke spessiely ung, føler livet er så mye mer nå som jeg har ansvar for lille gullet:) en fantastisk følelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en tobarnsmamma på 23 år. Eldste er 2,5 år og minsten 15mnd! Fikk KUN positive tilbakemeldinger på dette. De fleste i familien og på jobb gikk bare rundt å ventet på det. Venner på samme alder trodde vi kødda og nok at livet vårt var over! Synes ganske synd på dem for de vet ikke hva de går glipp av.

Begge var for øvrig planlagt.

Skrevet

Jeg synes jeg er en relativt ung mor, var 21 da sønnen min ble født og nå er han 2år og jeg er 23år. Når han fyller 18år er jeg 39år og jeg synes det er ungt når en mor ikke er 40 engang når barnet dems fyller 18år :)

Skrevet

jeg er 20 og sønnen min er 11 mnd så er ung ja ble gravid 18 1/2 år gammel og vi hadde tenkt på unge siden jeg var 17 men ville vente med å prøve til jeg var fyllt 18:) føler meg ung for bor i oslo og alle rundt her er gamle når de får barn men der jeg opprinnelig kommer fra har de jeg gikk med på ungdomsskolen og barneskolen har 2 av 5 jenter i klassen fått barn!(nord norge)så føler meg ikke så ung heller.mamma og svigermor har fortalt i ettertid at de ble sjokka men nå forguder de lillegull og jeg var klar som et egg til å bli mamma.har ikke engang vært russ på vgs og går der fortsattt men føler meg for gammel til å bli det i år når de andre blir det.sånn er det bare:)

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg var 23 år når snuppa blei født, nå er hun 13 mnd og jeg 24, og jeg føler meg ikke akkurat veldig gammel;)

når jeg ble gravid sa ofte folk, oi du er jo så ung, er det ikke mange ting du vil gjøre før du får barn... men jeg følte meg ferdig med festing og sånne ting.. så det var perfekt for meg å få barn da:)

Gjest LindeOgWill
Skrevet

En ung mor er en som er gammel nok til å ha sex, men for ung til å få barn. ;)

Skrevet

Jeg føler meg som en ung mor.. Er 23 og har en datter på 4. Var 18 når jeg ble gravid, og når jeg ser tilbake så vil jeg si det var ungt! menmen,hun er det beste som har hendt meg.. :)

Skrevet

Jeg var 18 år da jeg fikk min datter. Jeg var og er ung, MEN moden - det føler jeg at jeg kan si. Har fått masse skryt for det i hvertfall;-)

Så alder bør sånn egentlig ikke være det første man ser på, heller modenhet.

Likevel vil jeg si at er man 16 år, så er det likevel litt for ungt, uansett hvor rart det høres ut. Men det finnes jo likevel 16-åringer som er fantastiske mødre, som da kom av at dem faktisk var modne.

Selv følte jeg at jeg forandret meg mye fra jeg var 16 til 18 år.

Skrevet

Jeg var 18 når jeg ble gravid, fikk lisja når jeg var 19. Fylte 20 før hun ble 1 år.. Mange sa at jeg var ung når jeg var mamma å 19år. ikke lengere 20 er vell en vanlig alder her i trøndelag:) nå er jeg ikke ung mamma, men ung for å værre alene mamma..

Ser på meg selv som bare mamma jeg:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...