Gå til innhold

Hvor gamel er man når man er "ung"mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil påstå man er under 20 år...da er man ung mor. Men dette er sikkert individuelt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i tilfelle er ikke jeg ung, for jeg fylte 23 år før jeg fødte første gang, for 7 uker siden.

men jeg føler meg fremdeles ganske ung, særlig virker det som om andre syns jeg er ung.

Da jeg fortalte at jeg var gravid, feks, fikk jeg mye rare reaksjoner "du er jo så ung, vil du kaste bort livet ditt",,, etc etc..

så har du de som er feks 22 år da, men har barn på 6 år.. da fikk du jo barn rimelig tidlig, og jeg vil påstå at du absolutt er ung mor, til å ha et så stort barn?

Inne på Ung&Gravid, så pleide vi å definere ung som "når du føler deg ung, er du ung" og "under gjennomsnittet".

når gjennomsnittet for førstegangsfødende i norge ligger på rundt 30, så blir jo de av oss som er under 30 automatisk unge...

jeg vil definere de som er under 20 for "tenåringsmødre", en kategori som også går under ung mor. Mens de av oss som ikke er tenåringer, er jo fremdeles ikke gamle..

Skrevet

Enig med vintersol&Prinsessevilikke=)

Jeg er 23 år og føler meg rimelig ung.... ;)

Skrevet

Jeg ser på meg selv som ung mor. Er 19 og har ei lita på 3 mnd

Skrevet

jeg er 25 år og ser ikke på meg selv som så veldig ung mor...er jo unge når man er 25 år da men ikke for tidlig me barn syns jeg...

Skrevet

Jeg er 19 og har ei på 1 år, faktisk så føler jeg meg ikke ung. hærer om folk på 16-17 år, men kansje jeg er ung da :)

Skrevet

Jeg føler meg enda som ung mor.. Er jeg det?:)

Har to barn og er 21 år.

Var 18 da jeg fikk første og 19 da jeg fikk andre.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg vil vertfall kalle de under 20 for ung mor, men det kommer

jo an på hvordan man føler seg selv. Synes egentli 20 høres ut

som en perfekt alder å få barn på! :) Selv er jeg bare 16 år og gravid,

blir 17 før den lille blir født - så jeg er ung mor ivertfall =)

Skrevet

Jeg fikk Teodor da jeg var 21 år, men følte meg ikke, og føler meg ikke som en spesielt ung mor i grunn.....

Skrevet

Jeg synes alt fra 20år og nedover er en ung mor, men som de over meg her sier, føler man seg ung så er man en ung mor:)

Skrevet

under 25 år er ung mor. under 18 er veldig ungt.

Skrevet

jeg føler meg som ung mor, fordi de fleste rundt meg er eldre, ingen av mine gamle venninner har barn og ingen av mine eldre søstre, foreløpig. Men jeg er snart 25, og har to barn, en på snart 2 år og en på 2 uker. Når jeg er her inne på denne siden føler jeg meg ikke så ung lenger, he he!

men definerer meg som ung mor siden jeg er langt under gjennomsnittsalderen...

Skrevet

Jeg er 20 år nå og har en sønn på 11 mnd, jeg føler meg egentlig som en ung mor,:)

Skrevet

jeg fikk vesla når jeg var 20, når er jeg 23 :)

Skrevet

Hei på dere=)

Jeg er nok bare 17 år.. Har en gutt på 8 mnd..

så er en ganske ung mor, men vi klarer oss kjempe bra=)

*klemmer*

Skrevet

hehe, dette er visst en diskusjon en aldri blir helt ferdig med;

noen av oss er over tjue og føler oss unge, andre er under tjue og føler seg ikke så unge...

så de som føler at de hører til her, de hører vel til her?

Skrevet

føler man seg ung så er man vel ung mor.. jeg er 21 år og syns absolutt jeg er en ung mor!! andre rundt meg sier ihvertfall at jeg er ung. jeg føler meg helt klar til å være mamma og jeg ville ikke fått barn noe senere. men jeg er fremdeles ung. når man begynner å nærme seg 30 åra når man får nr.1 kan man vel ikke kalle seg ung mor..men får man nr.1 før man er 25 syns jeg fint man kan kalle seg ung

Skrevet

om man er ung mor kommer vel mye ann på om man føler seg ung selv og litt på modenhet.. ei på 19 kan være klar for og få barn, mens ei på 23 ikke er klar for det

Gjest LindeOgWill
Skrevet

Frem til 20 er man tenåringsmor, og fra 20 - 30 er man ung mor tenker jeg. Men, alder er jo kun et tall ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

hehe. Tenkte jeg skulle dra diskusjonen enda lengre:o)

Er selv 23 år og har en sønn på 4 år.

Jeg var 18 da jeg ble gravid - 19 da han ble født. Jeg vil påstå at jeg var en ung mor. Og jeg vil faktisk påstå at jeg alltid vil være det:o)

Eks.

En av venninnene mine er 31 år og har en datter på 14, snart 15 år.

Hun ersom sagt 31 år og ikke så veldig ung lenger, men hun er en ung mor i forhold til gjennomsnittsalderen til mødrene til barn på 14-15 år!

Datteren får ofte høre at "du har så ung mor" osv. og det kommer hun nok til å høre i maaaange år fremover.

Skjønt jeg tror akkurat dette forumet er mer ment til tenåringsmødre eller rundt deromkring.

Som gjerne er usikker på hvordan foreldrene takler at de er blitt gravide/fått barn, skolegang (ungdomsskole,vgs), de selv har vokst etter å ha fått barn, mens venninnene plutselig blir "umodne" i forhold til dem selv osv

Jeg er ikke der nå - men jeg har vært der:o)

Skrevet

Jeg er nå 22år og føler meg ikke så veldig ung lenger akkurat. Men det merkes jo at man har fått barn tidlig veldig ofte. F.eks på foreldremøter i barnehagen, selvom begge mine går i studentbarnehager så er jeg yngst og en av de yngste begge steder. Jeg kommer nesten alltid til å sitte der som yngst i alle slike sammenhenger. Foreldremøter i barnehagen, på skolen, i fotballgruppa (hvis de skulle finne på å spille fotball) osv.

Når eldste gutten min fyller 18år er jeg bare 36år og det er da mange begynner å prøve på å få barn. Selvom vi ikke alltid føler oss unge, så vil vi for de eldste være unge foreldre. Ta f.eks Northernligths hun er ikke ung lenger, men eldste sønnen hennes er eldre enn meg så for han er hun jo en ung mor. Mens for den yngste, som er like gammel som min nr 2, er hun en moden mor.

Alt er relativt med andre ord!

Skrevet

Jeg er 16 å fikk sønnen min nå den 23. september..Jeg er veldig ung..så vil påstå dette er forumet for meg. hehe

Skrevet

jeg ble 19 6.mai og 12 dager senere kom lillegutt til værden=)

så jeg er en stolt ung mor =P

jeg syns under 25 må være en ung mor, for da er man vel kanskje såvidt ferdig med ungdomslivet!?!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg er 25, kansje ikke ung mor?? Men har iallefall vært det, har en sønn på 8år og en på 5mnd. Fra bergen forresten.

Skrevet

Jeg fikk min datter 2 uker før jeg fylte 16. er nå 21 og venter mitt 2 barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...