Gå til innhold

PROVOSERT i tillegg nå!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

du mener teorien osv, vanskeligere, og generelt billigere? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ikke sagt noe om å gjøre den vanskeligere...men at de gjør det slik at en må igjennom mer obligatorisk...f.eks. når det gjelder mørkekjøring, forbipasseriner, vinterkjøring osv. Burde jo være mange slike timer, men skal en faktisk ha råd til lappen hvis mer skal bli obligatorisk, så burde det være billigere også.

Skrevet

ok da forstår jeg bedre :) ja det hadde jo vært en god løsning!

Skrevet

Det blir en fordel å være ung i Nord-Norge om sommeren da... Midnattsol og lyst hele natta!! Kanskje det er måten å få ungdommen til å flytte norover på?? Haha!!!

Skrevet

"mamma" : ja du sier det jo selv: ALVORLIGE bilulykker er nok mange unge skyld i, men det betyr ikke at gamle IKKE er skyld i mange ulykker!!!!

Mange yngre mennesker kan jo faktisk bli såpass irriterte av å kjøre i 30 i 70 sonen at de kjører fordi og det oppstår farlige situasjoner!!

Skrevet

Jeg synes den reglen blir fullstendig idiotisk!! Er like mange under 20 som kjører som svin som det er 20, 30, 40, 50, 60, 70 åringer!! Alder tilsier ikke at man er en god eller dårlig sjåfør. Har venner i slutten av 20 årene som kjører som svin!!!! I tillegg har disse ungdommene betalt i dyre dommer for å få lappen

(min kom på 22.000,- og da hadde jeg bare 7 dobbelttimer. Tok forresten lappen i våres i en alder av 26. Kan med hånden på hjertet si jeg IKKE er mer egnet ute i mørket enn en 18åring er.... )

skal de da ikke få lov å kjøre om vinteren fordi det er mørkt? Når pokker skal de lære å kjøre i mørket??? Da bør de jo heller ikke få kjøre når det regner pga dårlig sikt, når det er glatt, etc..Kjenner jeg blir provosert av staten som hele tiden oppfører seg som "oppdrager" over det norske folk! "ikke kjør i mørket, er falig det. kan dø, skjønner`u...." Kjøss meg bak!

Skrevet

De har denne regelen i Canada og der har både vanlige ulykker og dødsulykker gått ned med over 30%!!

Jeg mener også det at det må bli billigere å ta lappen!

Kvalitetssikring er ordet!!

Noe er man jo nødt til å gjøre for å få ned dødsulykker og "vanlige" bilulykker her i Norge! Unge menn under 20 er jo overrepresentert i ulykker på veiene her i Norge, det er jo bevist for lenge siden! Så noe må man gjøre med den gruppen! Hva vet jeg ikke!

Men så har vi de eldre å da!! jeg synes det at etter man er 60 så bør man igjennom en førerprøve annethvert år! Og stryker man på den så må man igjennom noen kjøretimer igjen før man kan prøve å kjøre opp igjen! De bør ha muligheten til å ikke få igjen kortet sitt om de stryker på den prøven! For hvis ikke andre som prøver å kjøre opp klarer den så får jo ikke de førerkort heller!!

Men nå skal jeg ikke skjære alle igjennom en kam her! Har sett mange både 18-åringer og 80-åringer som kjører kjempefint!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...