Gå til innhold

PROVOSERT i tillegg nå!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

så på nyhetene nå, at de skal begynne med en ny regel, at ungdom under 20 ikke ska få lov å kjøre bil når det er mørkt, eller i helgene!!! gud for en regel!!! hva med de gamle krokene som ikke burde kjøre i det hele tatt da!! herregud!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi dere unge tøffer dere bak rattet etter at det er blitt mørkt og i helgene da vøttø :DDD Gamlinga gjør ikke sånt.....

Skrevet

å herregud...seriøst???

er det dummeste jeg har hørt..

som du sier..

hva med alle de gamlingene som ikke kan kjøre ibil i det hele tatt..minst like farlige de.

Skrevet

Helt enig med deg. Broren min dro ut plugg ledningene på bilen til bestemora vår for å få ho til å slutte å kjøre bil. Hu ante jo ikke hva som var feil, og broren min sa at det var skikkelig ille og kosta mye, så da dreit hu i å skaffe seg ny bil. Broren min kjørte henne for å handle i stedet. Det skulle vært myyyyyye strengere for eldre folk også.. Det er så mye lettere å umyndiggjøre ungdom på det viset der, men tror det er urolig mange flere enn bestemora mi som ikke burde hatt lappen lenger......

Skrevet

Jeg behøver ikke å gå lenger enn til min pappa, som er 56 år. Han kan enda ikke regler for rundkjøringer.. Og han er mer farlig i en rundkjøring enn en ungmann/jente på 20 år.

Er også veldig mange eldre menn/damer som absolutt ikke skulle kjørt bil på norske veier. De ligger å lusekjører i 50 og 60 på mototvegen, og hytter med nevene når noen tuter å kjører forbi. Og de er kjempefarlige i trafikken. Det er de som lager farlige situasjoner for andre bilister. Er faktisk mer farlig for trafikken når noen kjører for sakte enn for fort noenganger. En må alltid se ann situasjonen, men det er mer fare for stygge forbikjøringer, frustrerte sjåfører, kjedekollisjoner etc når noen kjører for sakte. Og når jeg snakker om de eldre, så er det de over 70 jeg snakker om.. Men det finnes mange mange gode sjåfører i den aldersgruppen også.. så jeg tar ikke alle under en kam her.

Skrevet

det var nesten det beste å gjøre!! hmm dere unge? jeg er ung, men kjører ikke som en gris selv, driver mye med bil (er lissom en stor del av livet mitt) men kjører derfor forsiktig!! ja mange unge gjør jo det, men å nekte dem slikt er helt på trynet!! to ganger har eldre folk kræsjet med meg!!

bare fordi de er eldre, så kan de mer?! feil, de har nemlig GLEMT reglene, og tar ikke ting så alvorlig lenger!!!

Skrevet

hmm, men hvorfor er det da sånn at det oftest er ungdommer som er innblandet i alvorlige bilulykker, når det er sånn at eldre er farligere i trafikken enn ungdommer?

Skrevet

helt riktig, det er jo vist at også flere ulykker osv pga de eldre som kjører!! for de skjønner ikke at feks 60 er for sakte på en motorvei osv! jeg tar ikke alle under en kam selv, men jeg blir så provosert at de skal lage en slik regel.. regelen gjelder ikke meg uansett, men tenker på andre jeg da!!

først, sier de at de skal sette grensen for lappen til 23, javel, men NÅ ska det da ikke være lov å kjøre når det ER MØRKT når u er under 20! vel, VÅKN opp! da ska man liksom ikke ha lappen engang..Haha...

mange unge som kommer til å miste lappen,pga de kommer til å gi *f* ,for hvem av de unge, sier til venner osv: nei jeg kan ikke komme, for kl er 19.00 og det er mørkt! haha

Skrevet

som sagt, drar ikke alle under en kam osv, og finnes jo de som er villmenn i trafikken også, men pga det, så ska ingen under 20 få LOV til å kjøre etter det har blitt mørkt! det er jo tragisk

Skrevet

Det var det da... Men jeg kjører så mye bil i oslo/akershus og vet selv hva jeg ser på veien. Og det er de eldre som lager mye farlige situasjoner med lav fart. Også har en de som skal tøffe seg å kjører i en grusom hastighet... Og ingen av delene er bra i det hele tatt.

Skrevet

ingen av delene er bra, men det er da ALLE unge som får svi for det... desverre

Skrevet

Jeg tror det er holdningene til førerene man må jobbe med og ikkje gå etter om en er ung eller gammel. Mange farlige unge førere men sikkert like mange gamle.

Skrevet

ja du har nok rett.. ser jo ofte begge deler, men som sagt, syns det er veldi dårlig at det da må gå ut over ALLE unge mennesker!

Skrevet

Enig der. Kan bli mange skadelidende småbarnsmødre. Slapp av, jeg tror ikke det er grunn til bekymring da det aldri kommer til å bli innført.

Skrevet

Jeg synest jeg hører/ser en situasjon. Du ringer legevakte for nurket er syk...... Får beskjed om å komme til mottak og må gi til svar: Nei, jeg kan desverre ikke for jeg er ikke 20 år og kan derfor ikke kjøre min lille håpefulle til legen etter klokka 5 en vintersdag for det er mørkt...... AAAAAAAH !!!!!!!!! Herre jemini, hva skal de gjøre da??????

Skrevet

En annen ting som også er så rart.. det er jo at den seksuelle lavalderen er 16 år her i landet. En kan bli mor/far i en ung alder, en kan kjøpe øl som 18 år, en kan stemme når en er 18 år. En er rett og slett myndig som 18 år. Men en får ikke lov å kjøre i mørket??? EH.... det er jo helt bak mål...

Skrevet

Ohhhh, ja....... jeg kjenner det ryker ut av øra mine i provokasjon nå..... Det er så jævla lite gjennomtenkt enkelte av de tinga de vil ha igjennom.... Og du kan ta deg f.. på at alle gamlingene stemmer for et slikt vedtak.... Sorry språket viss noen tar seg nær av det....

Skrevet

jah det er så sykt provoserende!!! alle gamle vil ha "unge"ut av veien, men se på (maange) av de selv! og som hun ene er sa, tenk hvis du er under 20, har barn, det blir sykt men du kan ikke kjøre pga det er mørkt?!?

og det første stedet de skulle prøve ut dette var i nordland området (hvor det er mørkt mye lenger osv!! nei vettu hva dette er helt sprøtt!!

Skrevet

Du har sikkert misforstått reportasjen litt...er ikke en ny regel som skal komme, men et forslag til en regel fra Trygg Trafikk...sammen m d at nye sjåfører får lappen på "prøve" i begynnelsen..dette for å redusere de mange dødsulykker som skjer m unge bilførere her til lands hvert år...Tror nok neppe dette er en regel som kommer, går ikke an å skjære alle unge bilførere over en kam, d skjønner til og m politikere :) (håper jeg...) Men d er et viktig tema, og d er viktig å sette i gang tiltak for å redusere all galmannskjøring, enten den kommer fra en 18-åring eller en 50-åring!

Skrevet

de sa så på tv iallfall :S fikk helt sjokk her jeg sa... de skulle prøve regelen i nord først, på 3 mnd eller hva det var...

hmm er litt i tvil på hva visse politikere skjønner men de sa ganske kalrt at både i helger, og i mørket skulle ikke de under 20 få lov til å kjøre...:S

Skrevet

Dei har regelen i ett annet land og der gjekk dødsulykkene markant ned, derfor ville dei prøve dette. var berre eit forslag som regeringen skulle vurdere.

Skrevet

I nord er det jo lyst hele døgnet på sommerstid da;P

Jeg merker at i helgene og på kveldstid er det mye svinkjøring i gatene..Av ungdom, men det er ikke bare de under 20!! Gamlingene skulle hatt kjøreforbud i rushtiden!!

Skrevet

ja altså, jeg forstår at ulykkene går ned, men det er ikke bare på de under 20!! det er det jeg vil fram til.. så klart, det er de unge, men dt er de over 20 også... og som du sa nurk i magen, ja da skulle de eldre IKKE hatt lov å kjøre i rush tiden osv... (så klart ikke alle men)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hvorfor ikke øke det obligatoriske en må igjennom før en får lappen, og i tillegg gjøre undervisningen BILLIGERE og kvalitetsikre den...da kan vi kanskje bidra til at unge i dag blir skikkelig bra bilister!:-)

Skrevet

var ikke d de sa på tv2 i allefall...der var d bare en fra trygg trafikk de snakket m...og så hadde de intervjuet samferdselsministeren på tlf, og hun sa at hun ville ikke ta stilling til om de skulle gå inn for regelen eller ikke, men at d var et viktig tema å få på dagsordenen...

Er skikkelig enig m henne i d, men at personer under 20 ikke skal få kjøre når d er mørkt blir for dumt...da får de heller heve aldersgrensen for å få sertifikat da vel...skjønner ikke hvordan de skal kunne håndheve en slik regel...hva karakteriseres som mørkt? Skumring? Bekmørke? Nei, tror aldri denne regelen kommer til å bli reel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...