Gå til innhold

E.coli på badet ditt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer jeg med en liten brannfakkel her: visste du at vi alle har e.coli i tarmsystemet vårt? Og at når du trekker ned i do så spres det små dråper fra doen din i to meters omkrets rundt doen, selv om du har lokket på? Løp og flytt tannbørsten din!! :) Og jeg lyger ikke en gang....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mmmmmmm... Digg!!

Skrevet

Og jeg som sleiker doringen.... er det dumt det da?

Skrevet

Vet det, så jeg har tannbørsten i doskåla jeg. Så slipper jeg å tenke på det, lizzom...

Skrevet

Jeg har den også i doskåla, er så hendig når det er sånne bæsjemerker på kantene etter at jeg har gjort det man gjør på do...

Skrevet

Jepp, synes de funker bedre en dokosten. Dokosten er forresten en jævel til å fjerne plakk;-p

Skrevet

Det er faktisk e.coli i lufta også, i hvertfall der mennesker bor...heldigvis er det så lite at man ikke blir syk av å trekke pusten ;)

Skrevet

Å nei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Faen, der tok du livsløgnen fra meg.... *griner*

Skrevet

Faen også, ingen som tror på meg. Irriterende, det er jo faktisk sant. Men sikkert bedre for oss alle om vi ikke tror på det.

Skrevet

Joda, vi tror deg.. Vi bare bryr oss ikke. :)

Jeg bruker dokosten mellom tenna jeg, har så sabla mellomrom mellom fortenna så det er litt for at det fester seg litt kjønnshår og dritt der...

Skrevet

He he, jeg vet at du har rett, men jeg vet også at det skal en en del bakterier til for å bli dårlig da. De dråpene vet du, de holder seg ikke på badet...de fortsetter rundt i hele huset ditt og ut i hagen osv. Det er også sant, men vi holder oss friske for det vet du!

Skrevet

Skikkelig tjukke kjønnshår som setter seg fast i mellomrommet med plass til dokosten;-p hahahahaha!

Skrevet

det er dritten hårene setter seg fast i da vettø!!!!! Litt sånn som når en dusjer og har langt hår, også røyter man litt..og alle de løse hårene havner i rumpesprekken! Irriterendes!!

Skrevet

He he he, skjønner problemet;-p Dritten fra tannbørsten som oppbevars i doskålen som kjønnshårene setter seg fast i? Samtidig har du parykk i rumpesprekken;-p

Skrevet

Ja, det er først når vi begynner å spise softis at vi dauer...

Skrevet

Pøff

Den har mythbusters busta for leeeenge siden

Helt ute du :P

Skrevet

Hvis dette er feil tar en av Norges fremste eksperter på mathygiene feil. Og det er jo skremmende nok i seg sjøl.

Skrevet

tror hun viste til myten om at det er farlig å ha tannbørsten sin stående på badet, og ikke softisen da ;)

Skrevet

Nå skal jeg legge meg, men kan oppklare hvis noen, mot formodning, skulle være interessert: Nei, jeg mener ikke det er farlig å ha tannbørsten på badet. Jo, jeg mener fortsatt at ting spres to meter rundt doen. Nei, man trenger ikke å frykte hissige e.coli (EHEC) fra softis. Men det er andre bakterier i softis - mest utbredt er listeria, og hvis du skal være forsiktig med softis bør du også være forsiktig med: påleggspakker som har vært åpne lenge, fisk og kjøttvarer fra ferskvaredisk, røkelaks og upasteurisert melk og ost (som brie feks). For å nevne noe. :)

Skrevet

Masse bakterier i tåfis også

(rimer (nesten) på softis)

Skrevet

uff, da må jeg slutte bite negler på tæsene da....det som er sååååå kos...

Skrevet

Mens i fruktmos blir det bare muggsopp, fordi den er så sur. Jaja, det er forskjell på folk.

Skrevet

Litt mugg har da vel aldri drept noen

Setter bare en pikant spiss på smaken

Skrevet

Akkurat dette teste de på Mythbusters på Discovery.

Resultatet var at det faktisk var mer bakterier på tannbørsten som var oppbevart utenfor badet enn de på badet.

Tannbørstene på badet var fine uansett hvor nære eller langt unna doen de var.

Skrevet

Mens det de egentlig burde testet er om slush og softis virkelig er værre enn andre ting vi kjøper av fastfood ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...