august 2010 Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 og i melkeprodukter... Yoghurt ble også sjekket da e-coli stormen stod på for en tid tilbake.
Gjest virrvarr Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Det er vel litt feil vel - Trodde Ecoli kunne være i melkeprodukter også jeg da...? Var i hvertfall snakk om det ved disse store utbruddene tidligere.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Smitteveier: Via mat, kjøttdeig og andre kjøttprodukter som ikke er tilstrekkelig varmebehandlet, ubehandlet drikkevann, upasteurisert melk, fruktjuice og grønnsaker som er forurenset av forurenset vann eller gjødsel. Forurenset badevann og kontakt med smittede dyr kan også medføre smitte. kilde: http://www.forskning.no/Artikler/2006/desember/1166003366.13 Du blir nødt for å oppdatere deg dum!
Gjest ->>- Skrevet 10. august 2007 #6 Skrevet 10. august 2007 Det kan fint være e-colibakterier i softisen du kjøper på kiosken. Det forutsetter bare at en eller flere av de som håndterer isen eller ismaskinen har litt dårlig toaletthygiene. Og Mattilsynets raid mot oslorestauranter i fjor fremskaffet en del artige tall på hvor mange serveringssteder som ikke hadde håndvaskemuligheter for sine ansatte i det hele tatt/manglet såpe etc. - you do the maths. =) E-coli er jevnt over en vanlig tarmbakterie, og det er ingen forutsetning for smitte at man spiser kjøtt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Det er vanligvis listeria man er redd for i meieriprodukter ikke ecoli.
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2007 Stinky; Upasturisert melk, soft is blir IKKE laget av upasturisert mix. Dessuten pasturiserer maskinen all mix daglig. Tarmbakteriene til pilen kan jeg derimot ikke garantere for;-p
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Vel, litt ble borte i den kopieringen.. om du leser lenger ned på siden så ser du at det står om håndhygiene etter dobesøk der også. Vetsje hvorfor jeg ikke fikk kopiert inn alt.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. august 2007 #10 Skrevet 10. august 2007 Jeg spiser soft-is jeg altså. Jeg blir gal av sånt hysterie. ; )
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2007 Sånn kan det gå;-p Ville bare få fram at i utgangspunktet ikke er Ecoli i soft is. Som sagt, håndhygienen til de som lager soft-isen kan jeg ikke garantere for;-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 *grøss* Det gjelder jo alle steder, fra slakterier til serveringssteder. Om man skal tenke på det så blir man jo gaaaal. Heheheheheh.
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2007 Jeg også;-p MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!! Er tydeligvis større sjangse for å få Ecoli på offentlig toalett en fra soft isen;-p
HalvMaraton Skrevet 10. august 2007 #14 Skrevet 10. august 2007 Problemet er at når man sier e.coli, så regner folk med at man snakker om den farligste e.colien (EHEC) som gjorde at disse barna ble alvorlig syke for halvannet år siden. Men denne spesielle typen er det altså IKKE vanlig at folk har, og det er ikke denne e.colien man snakker om hvis man snakker om e.coli-smitte i is. Det er mer snakk om vanlig magesjau.
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. august 2007 Mhm... *skal dyrke mine egne grønnsaker INNENDØRS og få husgris som skal slaktes AV MEG SELV en gang i året* ;-p
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. august 2007 #16 Skrevet 10. august 2007 Jeg ville ha kommet på middag, MEN hvordan kan jeg vite helt sikkert at du har vasket deg på hendene etter du tørket deg i rompa og at du ikke skjærer grønnsaker og kjøtt på samme fjøl! Nej..jeg blir her! HMF!
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 10. august 2007 Høh, har du ikke hørt om engangsfjøler??? Dessuten tørker jeg meg ikke i rompa, desinfiserer med spray og lufttørker.
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 10. august 2007 Dessuten har jeg fjernet alle dører så jeg slipper å ta i dem, (ytterdøra også), alle skap åpnes ved hjelp av stemmen. Men kanskje det er Ecoli i tarmsystemet til husgrisen? Faen!!!! *løper å desinfiserer grisen med en gang*!!!! IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. august 2007 #20 Skrevet 10. august 2007 Det løser du ved å bli Muslim og ha hellige kuer.. Muslimer spiser ikke gris. Vent, det er kanskje geita som er hellig?
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 10. august 2007 Snakker vi halalgeit? Hmmmm.... Nå begynner det å bli litt innviklet for deilige meg;-p
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #23 Skrevet 10. august 2007 He he he!! Finnes det halal hane, forresten?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 10. august 2007 #24 Skrevet 10. august 2007 Halal hane? Nej, men halal hale..okse hale.. eller hva med halal oksetestikler? Er vel ikke noe særlig e-coli der? De er jo langt unna analen???
*dum&deiLig*™ Skrevet 10. august 2007 Forfatter #25 Skrevet 10. august 2007 De er iallefall langt unna analen til halal slakteren;-p Men da er jo det store spørsmålet: Har halal slakteren også desinfisert og lufttørket sin anal?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå