Gå til innhold

Har du ringt et nødnummer noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket og hvorfor?

Jeg ringte 112 en gang. Bodde midt i en by og hadde en venninne på overnattingsbesøk da en mann begynte å hamre på døren og røske i den og rope til oss. Dette var et sånt sted hvor de som bor der må slippe inn folk (ringerklokke på utsiden), aner ikke hvem som slapp ham inn, men hørte at det ikke var noen av dem som bodde der. Det virkelig knaket i døren og jeg ble livredd. Så da ringte jeg. Heldigvis gikk mannen og politiet hadde sett ham gå ut da de gikk inn, følte meg litt flau og hysterisk da, siden han bare forsvant av seg selv, men de sa det var riktig å ringe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringte politiet en gang pga bråk på jobben, jobbet på pub den gangen. Det var noen som begynte å slåss, knuste en glassdør blant annet og mye skrik og skrål. Men de var stukket av før politiet rakk å komme.

Skrevet

ringte 112 en gang ,ved en trafikkulykke.

Skrevet

Nei, men samboer har, på mine vegne. :P Måtte ha ambulanse da jeg datt ned trappa, fikk en flenge på ene rumpeballen og knakk håndleddet. Fikk beskjed om å ta taxi, men etter 3. oppringning, så sendte de endelig en, de ble vel lei av maset hans. Ikke tale om at noen taxi ville tatt med meg, blødde og var helt omtåket. Så vi har erfaring med lite hjelpsomt personale både på sentralen og i ambulanse. Men det stod heldigvis ikke om liv da :)

Skrevet

Måtte ringe 113 en gang vi kom først til en trafikkulykke. Heldigvis gikk det bra med alle.

Skrevet

Mange ganger da jeg gikk gravid med mellomsten...

Hadde en morkake som løsnet litt og litt i kantene....kunne plutselig løsne helt.....lå på sykehuset fra uke 24, men dro hjem på perm - og da slo det aldri feil.....begynte å blø og måtte ta turen tilbake med ambulanse....

Skrevet

Jo - jeg har ringt 113. Hadde urosepsis, bakterier i blodet.

Den berømte legevakten i Oslo ba meg komme ned i taxi. Jeg hadde blodtrykksfall og kunne dødd. To små babyer hadde vi også. Så etter at vi fikk barnevakt så fikk mannen min kjørt meg ned.

Hadde da CRP på nærmere 400 og blodtrykk på 80/40. Så jeg er glad jeg overlevde. Skulle ha kontaktet VG/Dagbladet da. Men orket ikke.

Dødssyk og taxi til legevakten - det er helt håpløst.

Skrevet

Jada,, etter at jeg var med i en bilulykke,, Da ringte vi 113.. Ambulansepersonalet var veldig hyggelige de :)

Skrevet

Har ringt 110 en gang grunnet bensinsøl på bensinstasjonen der jeg jobber.

Og har ringt 112 en gang da en dopert nektet å forlate butikklokalet på samme stasjon.

Og holdt på å ringe 113 idag jeg oppdaget ormbitt på 2åringen idag..men nøyde meg med å være hysterisk mor på legevakttlf.

Skrevet

Mange ganger. Har unger som er kronisk uheldige tror jeg. Når vi ringer 113 nå og oppgir adressen blir det sendt til lokal ambulanse. Så når de ringer oss opp igjen spør de alltid.. var det på det stede der vi hentet en unge pga... (refererer til forrige tur)

Men har aldri ringt med mindre det virkelig har vært noe heller.

Leste i en bok en gang at hvert 4. barn har en sykehusinnleggelse i løpet av barndommen. Ungene mine har tatt unna for mange andre :)

Skrevet

hadde en kunde som besvimte i butikken og fikk henne ikke våken etterpå.

Skrevet

Ahhhh...! Så det er derfor vi er blitt spart for de værste uhellene altså! ;-) Vi må ha vært ekstremt heldige, 3 gutter, de to eldste snart 3 og 5 år og ingen skumle skader eller sykommer enda (bank i bordet!).

Skrevet

ringte 112 en gang pga jeg var først ved en trafikkulykke, sjåføren virket ikke skadet bare veldig rusa så da ringte jeg til dem. De tok faktisk ikke telefonen så da måtte jeg ringe 113 som svarte på første ring. Litt rart for jeg prøvde 112 flere ganger og ikke svar å få.....

Skrevet

Har ringt 112 en gang da vi var på tur hjem fra Oslo, vi lå bak en bil der sjåføren helt tydelig var enten dopet eller full. Til og med gubben ble smånervøs og det sier sitt. Bilen var plutselig over i feil kjørebane med biler i mot som blinket med lysene og tutet, før den nesten var i grøfta på sin siden og så tilbake på andre siden igjen, plutselig bremset den helt uten grunn osv. Da ringte vi 112, men politiet hadde ingen biler de kunne sende ut i det området (bombe), men de fikk nr på bilen og skulle ringe opp eieren. Aner ikke hvordan det endte.

Vi turde ikke ligge bak bilen, men turde heller ikke å kjøre forbi den.. Vi svingte av veien til slutt vi..

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

jeg har ringt 112 mange ganger pga eksamboeren min som var voldelig..

og pga svigermor..

og ekssvigerfar.. begge alkoholikere..

113 har jeg ringt mye da jeg var gravid - hadde endel problemer

og da broren min ble kjørt ned

110 ringte jeg da hytta vår brant

Skrevet

Ja, huff, så alt for ofte..

Søsteren min har epilepsi og diabetes, så jeg har måttet ringe ofte pga henne. Første gangen var jeg 8 år, vi pleide ikke være alene ofte, men selfølgelig var vi det den gangen, og hun fikk et anfall...

Det var rart husker jeg, var veldig redd og fortvilet! Men er vant til det, hun har vært syk siden jeg ble født.

Så har jeg ringt når gutten vår brant seg SKIKKELIG på peisen. Han satt faktisk fast i en glohet peis.... (GLEMMER DET AAAAALDRI!!!!!!!!!!Har mareritt om det ukentlig... samvittigheten min blir aldri ren, selv om alt var et uhell)

Og en gang når det begynte og brenne hos mormor og morfar.

Har vel ringt tilsammen kanskje 20 ganger...

Skrevet

Ja, for ikke og glemme når gutten vår fikk et epileptisk anfall også da.. det var fælt....

Skrevet

Har opplevd at noen ringte 113 for meg.. Kræsja på en 4-hjuls motorsykkel. Det er faktisk takket være den ulykken at jeg er mamma til en helt fantastisk gutt idag! :)

Er babysvømmings instruktør, og i vinter gikk brann-alarmen i svømmehallen! Det var nesten full kaos da forgje kurs var i garderoben og skiftet, vi hadde et kurs i vannet og deltagere for neste kurs var på vei inn i garderoben. De fleste barna holdt seg rolige (fra alderen 3 til 5 år), men det var noen foreldre som ble veldig redde og løp ut (dette var midt på vinteren) med bare håndkle rundt seg selv om barna.

Etter å ha fått alle opp av vannet ringte vi 110. Der fikk vi beskjed om at vi var kommet feil (???!!!) da vi var kommet til sentralen i Vestfold (vi var i Telemark). De satt oss over til Telemark, men vi måtte vente en god stund før noen svarte der. Når branvesenet endelig kom var de veldig hyggelige, og det viste seg at det var falsk alarm, heldigvis. De fleste barna snakket om dette i lange tider! Hehe.... :)

Skrevet

Gubben min ringte 113 for få helger siden. Jeg hadde så jævlige smerter i bekkenet at jeg bare skreik! Lå i 2 1/2 time i senga før jeg kom meg opp. Hadde tatt mye smertestillende og da. snakte med hun som tok tlf selv og. Fikk beskjed om å vente å gå på legevakta. Var jo bare 6 timer siden jeg hadde vært der......

Skrevet

Ringt 112 2 ganger for å melde om fyllekjøring.

Begge gangene var sjåføren så full at han nesten ikke klarte å stå på føttene da han kom ut av bilen.

Så har jeg ringt 110 en gan da det sto en bil på parkeringsplassen og lakk mye bensin.

Fikk ros for at jeg hadde ringt for bilen sto rett bak et komlokk(skrives det slik?) og hadde bensinen rent ned der hadde det vært skikkeli farlig.

Aldri ringt 113.

Skrevet

Ja, ringte 110 ( brannvesen ?)

Det er vel 10 år siden nå, satt tilfeldigvis ute en sen kveld/natt ( barnefri, hadde vært på byn, ) , og merket en underlig lukt.... Etterhvert kunne jeg ikke annet enn å gå til naboen å sjekke, synes det luktet brent, men kunne ikke se noen brann.

Gjennom stuevinduet, fikk jeg se naboen ligge på sofaen, og det var fullt av røyk..;(

Løp inn og ringte, samtidig som jeg prøvde alt jeg kunne å få vekt naboen...

Han hadde satt en pizza i ovnen, etter en bytur, og sovnet......

Gudskjelov endte alt bra. Uff, tenk om jeg ikke hadde sittet ute, også slik på nattan da, hmm, lenge siden jeg har tenkt på dette nå....

Skrevet

Ja tidt og ofte. Men det er pga jobben jeg har =)

Skrevet

113 og 112, mamma hadde drukket, tatt piller og kuttet seg i håndleddet..

Skrevet

Hmm..ringte giftsentralen og var litt utav meg her;-) Kokte i stykker brystpumpa med gullet sovende i leiligheten..Veldig redd ja.

Ellers ringte jeg 113 da pappa døde.

Gjest virrvarr
Skrevet

Ringte 113 en gang. Poden hadde slått seg så grådig i hodet på isen, og det så ut som om halve ansiktet hang litt. Fikk jo helt hetta. Så vi ringte rett og slett for å få en kjapp analyse. De var helproffe!! Og heldigvis gikk det bra og var ingen ting å bekymre seg for.

Lærte på helsestasjonen at man ikke skal kvie seg for å ringe 113 når det gjelder især små barn med sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...