Gå til innhold

Jeg er ikke syndig!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som sier at du burde dra til helvete fordi du er homofil? For da har de neppe lest Bibelen "ordentlig", og hva som skal skje med dem som ønsker/ber andre dra til helvete :-)

Selv kunne jeg aldri trakassert homofile på gaten eller sånn. Men det blir noe annet når man skal diskutere meninger og syn i en tråd. Betyr ikke at jeg går rundt å forteller hvordan folk skal leve livet sitt.

Ellers tror jeg alle dømmer. Kristen eller ikke.

Skrevet

Ja, Carcel - det er mange som mener det. Eller fordi jeg er ikkereligiøs. Eller fordi kona er jøde. Eller fordi vi gir oss en god dag i en del normer vi ikke har sansen for og ikke minst den religiøse oppdragelse av ungene.

Jeg tror ikke det spor på at du har monopol på å ha lest bibelen ordentlig, no offense. Utrolig mange kristne ser ut til å mene at akkurat de og ingen andre tolker bibelen på den riktige måten - morsomt nok er de sjelden enige med hverandre.

Skrevet

Derfor ordentlig i gåseøyne. Jeg har selvfølgelig ikke monopol på Bibelen. Det sier vel seg selv?

Det er "umulig" å være enig om alt, fordi Bibelen sier så mye. Og vi har alle våre meninger og måter å se ting på. Og det er fabelaktig, og legger opp til refleksjon.

Skrevet

eg er ikke syndig, men det er bare av nåde, ikke av meg selv, eg er rensa i Jesu blod, og det tok vekk alle syndene mine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...