Gå til innhold

Jeg er ikke syndig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sier dere at alle er syndige? Det er jo bare de religiøse som er syndige.

Man kan jo ikke kalle en ateist for syndig! For "syndig" er jo et religiøst begrep!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi religionen deres innebærer å tro at alle mennesker omfattes av denne religionens premisser, også ikketroende. Ergo tror de du omtaler at alle er syndige helt uavhengig av om de tilber guden deres, gjerne mer syndige enn de som tilber.

Skrevet

Så religionen deres gjelder liksom for dem som ikke tror også??!!

Synes de burde holde troen sin for seg selv og ikke blande "ikke troende" inn i deres tro!

Blir for dumt at dem skal tro for andre!

Skrevet

Jepp, stort sett.

F.eks konservativ kristentro handler jo om å tro på et helt verdenssystem med en gud på toppen. Da sier det seg selv at de tror dette systemet gjelder alle menneskene i verden, ikke bare de som måtte tro på det.

De tror vel ikke akkurat for andre, men om andre. Det gjør jo jeg også - jeg tror ikke at de kommer til å flagre til himmels når de dør, liksom.

Skrevet

Jeg ser heller ikke på meg selv som syndig nei!

Syndighet har jo med tro å gjøre, derfor kan man ikke være syndig hvis man ikke tror.

Skrevet

Hvorfor føler en ateist seg truffet når en som tror snakker om synd?

Ateisten eller den ikke-troende burde da ta det hele kuli dersom denne personen er overbevist om sitt eget livssyn, men det virker nesten som enkelte av den kategorien HAR dårlig samvittighet?

Skrevet

Du vet åpenbart ikke hva det vil si å være religiøs. Og i ytringsfrihetens navn kan man mene og kalle deg stort sett hva man vil.

Og hvorfor bryr du deg om noen definerer deg som syndig? Har du et behov for å sitte på den absolutte sannhet? Eller diktere andres tanker og meninger?

Skrevet

Har overhode ikke dårlig samvittighet! Har heller ingen grunn til å ha det.

Men må si jeg blir provosert og irritert når andre dømmer meg fordi jeg er syndig etter dems tro og religion!

Ser ingen grunn til at jeg skal ha dårlig samvittighet når jeg ikke gjør noe galt etter norsk lov og ikke skader jeg andre heller.

men fordi jeg feks: lever i samboerskap, har sex med samme kjønn, får barn utenfor ekteskapet, så skal jeg bli sett ned på av dere fordi det står i ei haugammelbok at det finnes en gud som avskyr dette!

Skrevet

Selvfølgelig kan du kalle meg hva du vil, og da kan vel jeg kalle deg et rasshøl også da???

eller må jeg ha ei gammal bok å vise til?

Skrevet

Prøver igjen for 3 gang å svare. Grrr!

Du må jo gjerne kalle meg for et rasshøl. Saklig.

"Den gamle boken" har mye sant i seg. F.eks er Noahs ark er funnet.

Høres veldig trist ut med et liv uten håp eller tro.

Og homofili er blitt sett på som synd ganske mange år. Er ikke det er hint kanskje? Enkelte ting endrer seg aldri, selv om vi kanskje ønsker det? En synd er en synd.

Skrevet

Ikke-troende er en liten sekt det for i verdenssammenheng er det bare en promille av den kategorien.Se til de katolske de er mange millioner og finnes i store deler av verden,de muslimskelikeså og også protestantisk kristne.Det finnes mill. av Hinduer og Sikher og Buddhister o.s.v

ALLE disse har sin definisjon på folk som ikke tror og synd bl.a.

Dere som sliter når dere hører ordet synd og nekter å godta det ordet sliter virkelig!!!!!!!!!

Skrevet

Fantastisk latterlig argument. "Det har vært sånn lenge, så da er det riktig"? Du mener gjerne at kvinner skal være mannen underlegne og at deres plass er i hjemmet også?

Livet mitt er forøvrig ikke det spor trist selv om jeg ikke har en guddom.

Skrevet

Jeg har ingen problemer med ordet "synd"

Det er et religiøst begrep, som dere religiøse må passe dere for.

Jeg er ikke religiøs og kan derfor ikke synde!

Det er de religiøse som synder når de begår feil ifølge loven(gud)

jeg har ingenting med gud å gjøre, derfor gjelder ikke den loven for meg, og kan derfor ikke bli kaldt syndig!

Skrevet

Joooda av en religiøs person som tror kan du bli kalt det, men det gjør vel ikkeno det siden du anser det som eventyr å tro?

Skrevet

Folk må jo få kalle meg hva dem vil, enten det er syndig, stygg, idiot eller feit.

Jeg bare synes det er upassende- det er nå min mening

Skrevet

Jeg tror nok ingen går rundt å kaller personer for syndige , når det gjelder det så har nok hver enkelt nok med seg selv og sine ting, så det er nok ingenting å bekymre seg for

Skrevet

Hva? Noas ark? Hvor hen da? De har funnet noe som kan tolkes dithen at det er en båt med dårlige satelittbilder, men ingen har faktisk kunnet dra med seg forskere opp på et fjell og vise den fram. De som har undersøkt disse "funnsteden" finner ingenting.

Skrevet

Jeg skjønner det, for på samme måte blir jeg irritert når ateister kaller meg dum og ureflektert fordi jeg tror. Jeg dømmer ingen og forventer dermed å ikke bli dømt av andre som ikke kjenner meg.

Skrevet

Lærte på ungdomsskolen at de hadde funnet rester av arken. Så bilder og greier. Mener fjellet hette Ararat (har ikke Bibelen for hånden nå). Det var det fjellet Noah landet på etter syndefloden. Har også sett dokumentarer på ting som beviser at ting i Bibelen er korrekt. Det var jo forskere som fant dette.

Skrevet

Du, det er plenty av folk som går rundt og kaller andre syndige. De fleste jeg har møtt kaller seg selv kristne.

Skrevet

Ja nå tenker vel du på nei til homofilidebatten?Ja men husk det at muslimer ser på det også som synd og sikkert en haug med andre religioner så ta ikke den at de fleste er kristne , stemmer nok ikke det.

Skrevet

Nei, det tenker jeg ikke på. Jeg tenker på mennesker som to my face har kalt meg syndig og skjelt meg ut for min livsførsel. De fleste har vært mennesker som anser seg som kristne.

Det betyr ikke at jeg ikke er fullt klar over at det finnes mennesker innenfor flere andre religioner som bedriver den samme fordømmelsen.

Påstanden din om at "ingen går rundt og dømmer andre" er i alle fall helt på jordet. Men det er jo hyggelig om du selv ikke gjør det.

Skrevet

Ja den siste der har du nok minsantemeg rett i, 1-0 til deg=)

Skrevet

Håper ikke du føler at jeg "ser ned på deg" ->>-... For gjør ikke det altså! :) Hvis du skjønner hva jeg mener. ;)

Skrevet

Nei, jeg føler jevnt over fint lite rundt innlegg på dib, og deg kjenner jeg ikke. Men jeg kjenner mennesker som kaller seg kristne og som definitivt ser ned på meg fordi de mener jeg fører en syndig og grusom livsførsel og burde brenne i helvete for den. Sjarmerende nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...