Gå til innhold

Hvor mange kg har dere gått opp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 16 og har gått opp nesten seks kg! Syns dette er mye, men spiser realtivt sunt, om enn litt mer enn før. Det er vel sånn at noen går opp mye til å begynne med mens andre legger på seg senere. Bekymrer meg ikke så veldig. Har planer om masse turer ut og lufte ny vogn og baby, og da kommer kiloene til å gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som vet om en oversikt/graf der det står hva som er "normalen" for vektøkning. Hadde vært greit å følge med at man ikke er helt ute å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved første kontroll (11 uker) hadde jeg gått opp 4kg, noe som ikke var så rart... den første tiden spiste jeg alt jeg kom over, jo mer fett og klissete- desto bedre!! Jeg spiste ikke bare for to, heller for nærmere fire ;P Heldigvis har det roet seg helt ned nå. Nå spiser jeg normale mengder, og har fått dilla på sunn mat og frisk frukt!! :) Jeg har begynt å gå til og fra jobb hver dag (i begynnelsen sov jeg hele tiden).

 

Har nok gått opp litt siden første kontroll, men ikke i nærheten av sånn jeg gjorde i starten :P er 14+5 nå. Har ingen vekt hjemme (heldigvis), men jeg vil tro at jeg totalt har gått opp ca 5-6kg. Er ikke veldig bekymret enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i dag og har gått opp 5,5 kg. Er uke 17 i dag, så er omtrent det samme. Gikk opp 21 første svangerskap, men hadde forgiftning så var enormt mye vann som bare raste av...denne gangen blir det forhåpentligvis ikke forgiftning, men kanskje mer fett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

jeg er 18 uker på vei og har gått opp 3 kg. Vedlig greit å lese hva andre også har gått opp fordi jeg trodde jeg hadde gått opp alt for masse:) men ser vel ut som det er normalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 16 nå og har gått opp 3-4 kg. det gjorde jeg nesten med en gang, har vært veldig stabil kjempelenge. hadde faktisk gått ned 0,5 kg fra første gang jeg var hos lege og til jeg var hos jordmor 4 uker etter det.

Ellers er jeg sulten veldig ofte, men prøver å spise masse frukt og sånn. Første svangerskap gikk jeg opp 25 kg og andre var jeg 4 kg tyngre enn startvekt...... så nå tredje svangerskap er veldig ulikt kg-messig fra de to andre..... men vi får ta tiden til hjelp og håpe på at vi får være friske så lenge så mulig og ta kiloene etter hvert ETTER at babyen er født!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt å c at andre også går opp i vekt!! jeg r i uke 18 å har gått opp 6 kg, sliter litt med d, for r livredd for å bli en "buddah figur". jg spiser heller ikke masse dårlig mat, derfor har jg vært fortvilt for hvordan d kan være mulig, men må vel bare godta at d skjer ting me kroppen når man r gravid som ikke alltid r like lett å forstå.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 5 kilo og er 17 uker i morgen tirsdag.

Gikk inn på den BMI for gravide og den regnet at jeg måtte gå opp 22 kilo tilsammen...fra 60 kg til 82kg...kan det stemme da?

Trodde det var normalt å legge på seg mellom 10-13 kilo

22kilo er mye synes jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da jeg fikk sønnen min gikk jg opp 17 kg, å d var ikke mye fett!! hadde bare en stor mage, og en del vann. så det med at du skal legge på deg 10-13 kg tror jeg gjelder de færreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...