celinasmamma Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 I tordagskväll ringde svigemor som skulle passa dottern (15 mnd) vår i helgen och frågade om hon kunde resa till sverige med henne över helgen och komma hem måndag kväll.. Vi förklarade för henne att det inte gick denna gången för hon skulle ha tillväning i barnhagen på måndag (sista dagen) för vi startar på jobb igen.. Svigermor blev väldigt sint men ringde tillbaka och bad om ursäkt.. Hon ville gärna ha vårat lilla troll i helgen i alla fall och skulle bli hemma med henne.. Fint tänkte vi och leverade henne på fredagen och åkte iväg på ett bröllop som planerat.. På lördagen får vi ingen kontakt med svigemor bara ett sms vid 17.tiden där hon sa att allt bara var fint... Dagen gick i ett men på söndagsmorgon så ringere min mann till sin mamma för att förtella att vi är på tur och då säger svigermor att hon dro till sverige allikavel och inte är hemma med våran dotter först måndag kväll kl 21 och det var bara att acceptera - för det var visst vi som var så vanskliga.. Jag blev helt frustrerad och sa till mannen min att jag skulle ha hem min dotter oavsätt och att vi skulle resa och hämta henne.. Han var helt enig i detta. Efter många om och men så sa bästa vänninan min att eftersom vi redan körde i 13 timmar och det inte var försvarligt att vi skulle köra 5 timmar extra så skulle dom hämta henne, sagt och gjort.. Det som nu händer är att svigermor är så sint på mig och menar att jag har gjort helt fel, hon kallade det baarnmisshandling och lägger hela skulden på mig även om jag och min mann tagit besluten tillsammans.. - Syns det är orättvist.. Jag har sagt till min mann att hon inte får träffa våran dotter innan hon har bett om ursäkt och efter det får hon träffa henne hur mycket hon vill men vi lämnar henne inte över natten.. Tycker ni att jag är för hård? Hon respekterade inte vårat beslut och inte nog med att min dotter aldrig har varit borta från mig så länge och att jag saknade henne väldigt så kunde detta påverka våran ekonomi om vi hade behövt ta ut flera fridagar för inväningen i barnhagen. JAg kan ju inte stola på att hon gör som vi har avtalt när det gäller vår dotter och det känns som om hon inte förstår att vi är föräldrarna och hon är bestemor - det är ju vi som bestämmer, eller? Känner mig totalt överkörd av henne..
silhah og emilie Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 kjære vene..hadde min svigermort gjort noe slikt hadde jeg blitt rasende. syns ikke du var for hard nei, dere er foreldrene og dere bestemmer..
blir 3 barnsmor Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 arrrrrrrrrg, hadde jeg vært deg haddde jeg blitt rasende forbanna.. . det går en grense for hva besteforeldre kan ta seg til rette med .. . .alvorlig talt . . helt enig i måten du reagerer på .. .
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 syns virkelig ikke du er for hard. herregud for en bitch av en svigermor.. jeg hadde klikka totalt... hadde gjort akkuratt det samme,nektahenne i å se henne til hun ba om unnskyldning.. faen,ble skikkelig provosert her nå..
suseduse Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 syns det var helt vanvittig og hadde nok reagert på samme måte.. deres barn, deres regler, og det må hun akseptere før hun kan ha noen omgang med henne igjen! syns ikke du var hard jeg..
Gjest Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 hm, i sånne situasjoner tenker jeg bare at min sv,mor tross alt ikke er så gal:-)
hit og dit Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Nei men ærlig talt. Dette var totalt respektlaust gjort, og grenser vel nesten til kidnapping. Det var med all rett at dåke henta ungen heim. Eg forstår godt om dåke ikkje stoler på ho igjen.
celinasmamma Skrevet 8. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2007 Har ju bara lust att skrika.. Har varit så ledsen och arg över detta och förvånad över att hon fortfarande inte har sagt förlåt - hon har helt enkelt inte fattat att hon gjort något galt.. Jobbigt bara eftersom det är ju trots allt min mans mamma och vill ju inte att det ska bli problem mellan honom och mig på grunn av detta..
Storebror & Lillesøster Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 hadde nok reagert som deg,syntes det var dårlig gjort av henne og ta henne med når dere sa nei. Veldig dumt at hun skulle miste den dagen med tilvenning i barnehagen,hun burde forstått dette. Syntes ikke du er hard når du sier at hun må be om unskyldning og skjønner at du ikke klarer og stole på henne. Hvor gammel er datteren din.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 det er rivende likegylding om det hadde vert kongens mamma... man gjør ikke sånt med andres barn når foreldrene har sagt NEI..fy faen....eg blir så provosert du aner ikke... nei hold henne borte til hun har sagt unnskyld..
FrøkenSprøken Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Du har helt rett! Utrolig respektløst av din svigermor å bare ta med seg ungen! Problemet er vel ikke at de dro til Sverige, men at de ble borte lenger enn planlagt. 3 dager er veeeeeldig lang til for en liten jente på 15 mnd. I den alderen skal de jo egentlig ikke være borte lenger enn 15 timer fra sin primære omsorgsperson. Besteforeldre skal høre på det foreldrene sier, og akseptere at det er de som bestemmer over sitt barn. Hvis de ikke klarer det, kan man godt nekte dem å ha barnet. Forstår godt at du blir oppgitt over at svigermor legger skylda på deg. Hva med å få mannen din til å forklare henne at han er helt enig i at dette ikke er akseptbelt? La komunikasjonen mellom dere gå gjennom ham? Lykke til! Vet alt om grusomme svigerforeldre!
celinasmamma Skrevet 8. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2007 Hon är 15 månader så inte så stor inte.. har ju suttit och tänkt massor - vis något hade skett, bilolycka el vad som helst och vi inte ens hade vetat att dom är i sverige.. Är så arg på hela situationen jag så var bara tvungen att skriva av mig lite... Tack för stödet allesammans :-D
Gjest Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 det går faen ikke ann ! Hadde dette skjedd meg hadde jeg anmeldt svigermor til polisen - det er KIDNAPPING faktisk i fölge norsk lov det hun gjorde! En annen ting er at svigermor legge skylden på deg - synes din mann börr ringe sin mor og se at dette var ett beslutt dere gjorde tilsammans og at hun ikke får passe barnabarnet over noen helg ANYTIME soon!!!
celinasmamma Skrevet 8. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. august 2007 Min mann prövade att ringa henne igår men hon sa bara att det var helt oaktuellt att disskutera detta.. Hon kan inte förstå att vi fick någon att komma och hämta henne och det är det värsta som man kan göra mot henne.. Hon tänker bara på sig själv och det verkar inte som om det kommer en ursäkt därifrån speciellt snart..
Mulle :) Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Kunne nesten anmeldt henne for kidnapping. Hun gikk mot deres ord om å ikke ta henne ut av Norgen. Hadde klikket GAL
Gjest Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Å kjære vene... Du skulle vært hardere mot henne mener jeg... Det er jo nesten kidnapping... Men det er jo familie, så jeg syns du var kjempe flink jeg! Hadde det vært min ekssvigerfamilie hadde jeg ringt politiet og hørt om det er lov, for så og gi ekssvigermor en advarsel.... Hadde ikke tolleret det nei!
Mockanin Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 Min første tanke nå er at at dette er på en måte kidnapping, selvfølgelig ikke av verste "sort" da. Dere har sagt nei til at hun kan ta datteren deres til Sverige, og dere har forklart hvorfor. Når hun alikevel velger å gå i mot dere så har hun tråkket langt over streken for hva som er akseptabelt. Hun har ikke bare tatt barnet med på en tur ut av landet uten at dere har sagt dere enig i det, hun har også satt dere i en vanskelig posisjon når det gjelder tilvenningen i barnehagen. Ut fra det du forteller her så høres ikke dama helt stabil ut. Du kan jo tenke på om det kan være greit å anmelde henne, da er det i hvertfall registrert hos politiet. Nå vet jeg ikke hvordan det er i deres barnehage, men der hvor den eldste min gikk så måtte vi sette opp på en liste hvem andre enn oss foreldre som skulle kunne hente gutten.. Jeg ville IKKE satt opp svigermoren din på en lignende liste om jeg var deg. Hvilken garanti har du da for at hun ikke henter henne i barnehagen uten at dere har sagt det er greit. Dama er jo ikke helt god/stabil.
celinasmamma Skrevet 8. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 8. august 2007 Ja det är massor av konstiga tankar i huvudet på mig.. Vet ju inte vad hon tänker på.. Värsta av allt är ju att det verkar som om hjon verkligen inte har förstått att hon gjort något fel och det är ju så skrämmande.. Varje frisk människa förstå ju ändå att så kan man inte göra!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #19 Skrevet 8. august 2007 Hva med å høre med politiet eller helsestasjonen, da har dere noe konkret å komme med til henne. Kanskje hun da skjønner at hun gjorde noe feil. Er hun norsk?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #20 Skrevet 8. august 2007 Svigermoren her har jo ingen respekt for deg og mannen din som foreldre. Totalt uakseptabel oppførsel fra hennes side.
celinasmamma Skrevet 8. august 2007 Forfatter #21 Skrevet 8. august 2007 Japp hon hel norsk.. Ska nog ta en telefon till helsestasjon men att gå till polisen kommer nog göra så stora problem hemma i huset så det fösröker jag nog att göra..
smellie Skrevet 8. august 2007 #22 Skrevet 8. august 2007 Dette var ikke bra! Har hun vært vanskelig før også?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #23 Skrevet 8. august 2007 Ja, skjønner det. Skaper jo mer problem i grunn. Men jeg må si jeg ble rystet over og lese det du skrev, da er det mange mennesker en ikke kan stole på her i verden altså!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. august 2007 #24 Skrevet 8. august 2007 Jeg synes ikke du var streng i det hele tatt!!! Synes du kunne vært enda hardere mot svigersvinet!! Ikke gi deg på dette, for det går bare ikke an!!! Kjenner jeg ble skikkelig rasende nå ja. Hadde det vært meg hadde jeg kjørt og hentet ungen selv og det er ikke umulig at svigersvinet hadde fått seg en lusing nei!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, fy så sinna jeg hadde blitt!!! Det er jo som du sier, at tenk om det hadde skjedd en bilulykke eller noe da, også hadde dere ikke visst at de var i sverige? Tenk om det hadde skjedd noe alvorlig med datteren din da? Og dere som skulle ha tilvenning i barnehagen og alle greier. Hadde sendt henne regning jeg for den ekstra dagen dere må ta fri fra jobben for å ha ny tilvenning!! Jeg hadde også holdt barnet unna til damen hadde bedt om unnskyldning -og ment det!!
ana baroma Skrevet 8. august 2007 #25 Skrevet 8. august 2007 oj... her hadde selv jeg blitt meget forbanna. Snakk om dårlig dømmekraft!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå