Gå til innhold

Legevakta nå, eller legen om 2 timer??? SMERTE!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke noe i vei med avføringa ;o) Var på do i går kveld, og pleier bare og være det annenhver dag, gravid eller ikke. Så ikke noe i veien der...

Jeg skal prøve og legge meg litt, også reise til legen etterpå. Om han ikke kommer opp med noe fornuftig, så ringer jeg føden. Han skulle sjekke senken min, og litt diverse. Kan hende jeg popper innom jordmora også, de holder til i samme bygg. jeg lover og ringe føden dersom legen ikke gjør det, okay? :o) Dere er nå gode og :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta tempen din. Om det er blindtarmen kan du ha litt forhøyet temp. Jeg hadde vondt i hele magen da jeg hadde blindtarmbetennelse men mest på høyere side. Fikk ikke feber før det hadde gått 2 dager! Jeg gikk slik i peroder lenge før det satte i gang skikkelig.

Er du slippøm? Test det også om ikke lillebrormagen er i veien da. Klem ned og hold 5-6 sek og bråslipp. Er det vondt når du slipper kan det være betennelse.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

**SNUFS**

Hadde du vondt på høyre siden før du fikk betennelse??? Jeg har nemlig hatt vondt der littegrann før, men da gikk det over etter en times tid...

Slippøm?? tror ikke jeg skal ta der engang, for det gjør dritvondt!

Men blindtarmen???? Jeg er jo gravid! kan vel ikke fjerne den da??

(har ikke feber nei)

Skrevet

Jeg hadde ringt føden...

Da får du hvertfall sjekket at det ikke er noe galt med babyen. For ikker for å skremme, men var en det gikk galt med fordi hun ikke ville sjekke, hun ville vente og se.

Du er jo i uke 36 og mange føder rundt da...

Nei, ring føden du!

Skrevet

Gikk i nesten 6 mnd med brenning og murring i høyere siden. Ble sendt på sykehuset 1 gang men bare sendt hjem fordi det gikk over. Dem vil vel kanskje prøve å ungå operasjon nå. Kan hende de setter deg på antebiotika i så fall.

Da det brøt ut skikkelig på meg hadde jeg så vondt at jeg nesten ikke klarte å gå. Orka ikke ta på magen min en gang. Jeg ble operert akutt om natta.

Skrevet

Jeg mener å tro det at om det er blindtarmen så tar de ungen først, så blindtarmen... For en sprukken blintarm er farlig...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har ikke hatt det så lenge, men kanskje 5-6 ganger de siste mnd.. men da har det som sagt gått over.

Får man antibiotika når man er gravid? Jeg klarer ikke og gå, sitte, ligge eller stå.. Men om jeg ligger med overkroppen opp, så går det "greit"...

Skrevet

Jeg hadde slike luftsmerter x 10 tenker jeg!

Skikkelig øm i magen. Var redd legen skulle klemme for mye for jeg tror nesten jeg hadde slått :-)

Jeg fikk kvalmebyger og hetetokter også.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

kvalmebyger og hetetokter... ?!??!!? Jatakk, der har du meg!

Lå hele natta og trodde jeg måtte på do, at jeg hadde mye luft, men nei.. klarte ikke og fise engang! (og det har jeg, pardon my french, ikke problemer med nå så sent i graviditeten)

Følte meg kvalm, (trodde det var pga smerten) og kaldsvettet (det gjør jeg enda) HERREGUUUUUUUUUUUD!

Skrevet

ikke for å være frekk her altså, men hallo!!! har du så sterke smerter i MAGEN og har en baby inni der, så må du jo ringe føden?!?! jeg hadde aldri turt å la vær.. de kommer garantert til å ville ha deg inn til sjekk når du er så nærme termin. jeg hadde smerter i magen når jeg gikk gravid, uke 36, og jeg sa at jeg visste det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre( jeg hadde hatt det mange ganger før jeg ble gravid). jeg fikk beskjed om at jeg måtte komme inn å sjekke om akt var bra med forsteret og at ikke fødselen var igang allikevel. fikk time med en gang

Skrevet

Ring legevakta med en gang du. Jeg mitt nek gikk i 2 dager, og det ble ikke bedre for å si det slik!

ER det blindtarmen så kan den sprekke, og det er farlig for deg og lillebror i magen

RING LEGEVAKTA NÅ. Ikke vent. Det kan være noe annet også (gallestein?) men hvorfor risikere noe nå når du er høygravid!!!!!

Skrevet

Hoff, jeg er sikker på at det er gallestensanfall! Og jeg føler med deg!!!! Stakkars vennen!! pass på tempen, om du får feber kan det tyde på betennelse i galleblæra og da må lillebror ut:(

Skrevet

sånn som du har det nå fikk jeg også hadde det sånn helt til jeg fødte 4 dager over termin og et halvt år etter fødsel. tok masse prøver men så viste det seg at jeg hadde 12 gigga stor gallestein.

Skrevet

Herregud! du må jo ringe føden!

Leger har ikke peiling på hva de skal gjøre med gravide damer som har smerter! De pisser jo på seg av skrekk hvis de må behandle gravide, det vet jeg, har vært der selv.

Har du vondt bak mot ryggen? Det kan være nyrene? Fikk smerter som ligner på det du beskriver så sent i graviditeten, kjentes ut som det var lugtsmerter eller forstoppelse. Men da var det lederen mellom nyra og urinblæra som var i klem, da starta fødselen for tidlig også.

Derfor må du komme deg på føden!

Skrevet

Hun hadde time hos legen kl 13 i dag.

Lurer på hvordan det gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...