Gå til innhold

Legevakta nå, eller legen om 2 timer??? SMERTE!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har liggi våken siden kl 03.17 i natt, med smerter i magen!! Har skrevet om det tidligere her, men da gikk det over. Nå er det vondt enda! Ringe legevakta? Eller er det litt hysterisk? Har jo hatt vondt i snart 3 1/2 time, så kan jo ha vondt litt til?? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringe legevakten med engang ja.... !

Siden du har lillebror i magen så er det bedre å ha ringt engang for mye en engang for lite ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja er det ikke det? Føler meg så dum hvis det ikke er noe.. *ringer ringer*

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men når jeg tenker meg om, så føler jeg meg jævla dum her jeg sitter og ruger vekk smertene og...

Men tror du de svarte da??? Nei!

Skrevet

Nope, trenger ikke å føle deg dum. Er helt sikker på at legevakt personalet har full forståelse for at du er engstelig siden du har baby i magen ;)

Skrevet

hvor langt er du på vei ?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er i uke 36 nå, termin om 32 dager...

de svarer jo ikke!!!!

Skrevet

hmmm..... er det konstant smerte eller få du "pause" imellom ?

Er det sykehus i nærheten som du kunne ha ringt for å snakke med lege ? Kanse føden er plassen for deg å ringe ?

*tenker, tenker*

fortsatt å ringe da

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke noe pauser nei, så veer er det ikke :o)

RIngte legevakta nå, men hørte tydeligvis til en annen legevakt (som jeg ikke visste fantes), så jeg får ringe de og høre da...

Nei, ikke føden!! jeg skal ikke føde, ikke nå ;o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er det mulig eller????

"eh, ja.. det er en sommerinfluensa som går nå.. da får man diare og feber"... JEG HAR IKKE DIARE OG FEBER!!!

"neei, skal vi se... ja...kanskje...eh...."

møkkakjærring som jobba der da! "du skjønner det at legen går kl 8, og magesmerter krever litt undersøkelser og sånn"....

Jaja, får bare vente til legen åpner da, og velte meg i min egen medlidenhet!

Skrevet

Ring føden,det er de som kan og gjør noe med gravide...Legevakten er ingen hensikt.Ring bare du,bedre med en gang for mye enn en for lite!!

Gjest Ultemecia&Mikrovampyren
Skrevet

Aldri ring legevakten - de kan ikke håndtere gravide. Skulle du ha behov for medisin vet de ikke hva de kan gi osv osv..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har ringt legen nå, og fikk time kl 13.. det er jo en eevighet til!!!! Men men, får bare bite tenna sammen :o)

Skrevet

hvorfor i all verden vil du ikke ringe føde da???

Dersom man har magesmerter så sent i graviditeten skal man ringe føden og ikke legen!! Legen kan i likhet med legevakten stort sett ikke gjøre noe allikevel

Skrevet

Hvor i magen har du vondt?? Jeg har også vondt i magen,det sitter nederst,på hverside av magen på en måte,dårlig til å forklare..Tenkte å ringe jordmor idag for å høre om det skal være slik...HAr 30 dager igjen til termin jeg,og nekter å gå slik i 4 uker..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har stort sett vondt i hele magen akkurat nå, men mest på høyre siden og bakover mot ryggen. Klarer ikke ligge, sitte, stå eller noenting, så nå har jeg vært våken siden 3 i natt :S:S

Nei, jeg har ikke ringt føden, fordi det hjelper så lite om det ikke har med sv.skapet og gjøre. antar legen klarer og ta en vurdering når jeg skal dit etterpå...

Skrevet

Kanskje blindtarmen ???? Ville ringt føden og snakket med de uansett jeg, om dette er relatert til svangerskapet eller ikke. Det er ingen av oss her inne kapable til å avgjøre. Vedder på at de vil ha deg inn til en sjekk, og legen der kan sikkert litt mer enn bare å sjekke en gravidemage :)

God bedring og lykke til. Det er LOV å mase, og jeg hadde ikke godtatt å måtte vente helt til kl. 13 hos legen din, når du har VONDT! Stå på jente :)

Skrevet

ta kontakt med føden, det kan være noe med livmora, og da har man ikke rier, du bør ikke vente med å få det sjekka ut kjære deg, ring nå med en gang, bedre med en gang for mye en en gang for lite

masse lykke til og godbedring

klem

Skrevet

men når man har en baby i magen og har smerter så er det føden man skal ringe da... hvertfall når du har smerter i magen...

så kan de hvertfall få sjekket deg.

det er jo ikke farlig å ringe dit, og legen din vil sikkert bare henvise deg til føden uansett....

du vet jo ikke om det har med svangerskapet og gjøre eller ikke før du har fått sjekket det. og jeg tror jammen meg jeg ville oftret den turen på føden for å få vite at den lille i magen har det fint, og evt få vite hva som gjør vondt.....

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Husk, man skal ikke bare ringe føden hvis det er fødsel på gang, eller det er noe galt med barnet. Man er ikke helt som vanlig når man er gravid, og symptomer som ellers kan bety en ting, kan bety noe helt annet når man er gravid.

I tillegg skal man ikke ha samme type behandling for sykdommer som andre når man er gravid. De på føden vet godt hvilke medisiner du kan ta og ikke ta.

Ring de du:)

Skrevet

Kanskje utvidet nyrebekken?

Ring føden!

Skrevet

Jeg ville ringt føden uansett, for dette kan jo påvirke ungen din. Men det viktigste er at du får snakket med NOEN som kan se på deg rimelig kjapt.

Lykke til! :-)

Skrevet

Gud bedre, RING FØDEN! blir jo helt nervøs av å høre på deg jente...

Skrevet

HAdde kraftige magesmerter da jeg gikk gravid - jeg ringte föden og fikk beskjed om å komme inn til undersjökelse asap. Alt gikk bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...