twoboys & a girl Skrevet 8. august 2007 #26 Skrevet 8. august 2007 Vi er med. Bra de forsker litt på arv og miljø, men dårlig at vi ikke får bedre tilbake melding.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 8. august 2007 #27 Skrevet 8. august 2007 Både sønnen min på 2 år og den lille i magen er med og støtter forskningen.
Pimienta Skrevet 8. august 2007 #28 Skrevet 8. august 2007 Vi er med, synes ALLE bør stille opp når det forskes på noe så viktig! :-) De skjemaene tar ikke lang tid å fylle ut.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 8. august 2007 #29 Skrevet 8. august 2007 Vi har fått mye bra tilbakemelding med jevne mellomrom, har vært med i over 2 år. Tror det tok en god stund før første nyhetsbrev kom.
Håpefull mamma Skrevet 8. august 2007 #30 Skrevet 8. august 2007 Vi er også med... sendt papirene ganske tidlig, men de sa ingenting om det på ul-undersøkelsen. hva skal jeg gjøre da? glemte jo helt å spørre da det var så mye annet å tenke på.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 8. august 2007 #31 Skrevet 8. august 2007 Jeg vurderer om jeg skal være med. Blir blodprøvene tatt i armen eller fingeren? Ikke så glad i blodprøver i armen, jeg besvimer gjerne etterpå. Er jo ikke vont eller sånn, men kroppen reagerer alikevel.
Kakebakesøte Skrevet 8. august 2007 #32 Skrevet 8. august 2007 Jeg var med sist, ikke mannen min. Vurderer å være med denne gangen også. Jeg synes det er veldig viktig å være med på slike undersøkelser som støtter opp under forskning. Det kom mange skjema når jeg gikk gravid, men etter at jeg fødte har det vært lite. Det er en del å fylle ut ja, men det er det da verdt? Det gavner til syvende og sist oss, ikke minst barna våre...
Gjest Skrevet 8. august 2007 #33 Skrevet 8. august 2007 Blodprøve i armen og en urinprøve, og en blodprøve etter fødselen.
januarbaby:-) høygravid Skrevet 8. august 2007 #35 Skrevet 8. august 2007 Jeg svarte ja..og nå sitter jeg her med en haug med skjemaer og prøveglass:-) det var litt mye å holde styr på. Går nok bra
shimonie Skrevet 8. august 2007 #36 Skrevet 8. august 2007 signerer denne her.. å ikke få vite om eventuelle sykdommer, gjorde at jeg ikke så noen grunn til å være med - blant annet.
KristineH79 Skrevet 8. august 2007 #37 Skrevet 8. august 2007 Vi ble med det er jo for forskning for å finne ut forskjellige ting, Mest sannsynlig ang graviditet og mat, drikke. alkohol narkotika, trening osv. er vel for å kartlegge litt. Finne ut om årsaker til alt mulig gjetter jg... Men er d ik en spørreunderøkelse rundt ul og en etter barnet blir født, d var sånn jg forsto det, ik til barnet blir 18 år... 2 går an, tar ik så lang tid å krysse av...
Krinolina Skrevet 9. august 2007 #38 Skrevet 9. august 2007 Dette er et kjempeviktig forskningsprosjekt. Og vi som er gravid i dag nyter godt av at andre kvinner har vært villige til å stille opp i tidligere forskningsprosjekt! Jeg var aldri i tvil om å være med - hverken i mitt første eller nå i mitt andre svangerskap. Pappaen er med også - selv om han måtte ofre littegrann blod : ) Vi forventer å få både blod, beinmarg og organer hvis vi selv blir syke. Det er viktig å GI noe også. Det er tross alt bare noen skjemaer - jeg gjør dette gladelig i tillegg til full jobb og annet frivillig arbeid. De som er med får tidsskrifter innimellom som sier hvordan prosjektet går og hva informasjonen blir benyttet til. Hva de finner i blodprøvene våre kan vi strengt tatt ikke kreve å få vite noe om i et så stort forskningsprosjekt - det må vi ta initiativ til selv via egen lege. Vær med jenter - dette er et prosjekt som det også snakkes om internasjonalt! Og med de permisjonsordningene vi har i Norge, så har vi tid til å fylle ut noen skjemaer : ) Dessuten gir spørreskjemaene en gjennomgang som kan være grei for ens egen del - når det gjelder bevissthet rundt helse, kosthold og andre vaner etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå