Gå til innhold

Hvilken bil har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på utkikk etter en litt nyere bil(ca 2000mod), til en grei pris. Stasjonsvogn seffers. Kriterier er AC(climatronic), div sikkerhetsutsyr som f.eks abs-bremser(er vel stort sett standard på så ny bil), og noe som er VELDIG viktig er stoooort bagasjerom, hvor vi har plass til barnevogn og hundebur. Er liksom ikke aktuelt å skulle sette igjen bikkja bestandig ;) For tiden har vi en 97mod Laguna og har veldig god plass i bagasjerommet på den, men regner nesten med å måtte gå ned litt på str der når vi skal ha nyere bil, men vil gjerne gå ned minst mulig, så vi får presset vogna inn og slipper og kjøpe nytt bilbur til bikkja.

Noen som har noe tips? Så langt har han(ja, for det er sambo som tar seg av det der for det meste, hehe) sett på VW Passat, ny Laguna og Skoda Octavia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har en audi a4 stasjonsvogn.. det r en98 modell, men gått veldig lite og er i super stand.. elsker bilen.. .god å kjøre og deilig med klimaanlegg:) mwn der har dere nok ikke plass til både hundebur og barnevogn.. skoda har god plass vet jeg.. ei veninne som har den..

Skrevet

Vi kjøpte en brukt sort Corolla stasjonsvogn 2004, med automat. Betalte 160 000,-.

Vi har bare hatt Mercedes, sambo har dilla. men han var veldig fornøyd med Toyot han, så vi anbefaler den vi!

Toyota er jo kjent for å være driftsikre samt at det er billige deler hvis det er noe som må byttes.

Skrevet

Wv sharon? Crysler ?

Samboeren min har en mondeo, og jeg freser rundt i min supre golf. Er kjempefornøyd med å ha en liten snerten bli, MEN nå venter jeg jo nr. 4.

Alle spør hele tiden hvordan jeg har tenkt fire barn og en barnevogn inn i en golf. Skjønner at jeg bør kjøpe meg en 7- seter, men vil helst bare ha min lille bil.

( fikk plass til 3 barn og et juletre i den i desember )

Noen som vet når det er lov til å ha barn forran? Tror det har noe med høyde å gjøre.

Skrevet

Har volvo v70 stasjonsvogn, jaguar sovereign og volvo s90 limo akkurat nå, men v70'n skal selges, og evnt. jaguar'en også, så får man se når den/de er solgt hva man ender opp med...

Skrevet

jeg har Ford Focus 2000 model,veldig grei bil.Mannen min har Peugeot 207,2000 model.Liker ikke biler med st.vogn,synes de er stygge :)

Skrevet

Hoho, synes jeg ser oss på tur, med en liten en, hund, barnevogn og to sett dykkerutsyr i en bil som ikke er stasjonsvogn. Kjemepstor skiboks på taket da kanskje =) Nei, vi må nok ha en stasjonsvogn eller SUV(men SUV har det med å holde seg altfor godt i pris til at vi har råd til å kjøpe en forholdsvis ny en)

Skrevet

Jeg har huyndai santa fe, der får jeg plass til både barnevogn og hunde bur.. Reiste rundt med begge deler og bil selgernee trodde jeg var gal men med barne sete og vogn og bur prøvde jeg en rekke biler og det var helt klart veldig få som var store nok for meg... om bagasje rommet er stort så er ofte baksetet mindre så for setet må opp i dach bordet for å få plass til barne setet..... X.trail santa fe er det stor plass i mens opeø vectra er også stor både i bagasje rommet og baksetet!!

Skrevet

Hehe, vi blir vel å få en del rar blikk vi også etterhvert, når vi helst vil prøve bagasjerommet før vi setter oss inn i bilen

Skrevet

Vi har en volvo 850 turbo stasjonsvogn. der er det sinnsykt god plass baki. Hadde det ikke vært for basskassa kunne fint hatt både barnevogn og hundebur baki......men basskasse er et must, så jeg setter vogna på tvers istedet.

Skrevet

Ville bare si at SUV har ofte veldig liten bagasjeplass.

Biler med god bagasjeplass: Wolkswagen Touran, Passat, Ford Mondeo, Peugeot 307 SW

Skrevet

vi har en 03mod subaru legacy...

stooor fin plass og veldig komfortabel...

Skrevet

Jeg kjører 2001 mod Saab 9-5 aero stv.. Kjempe romslig, og med super komfort. De sier at det ikke finnes sportslig familie bil, men det har jeg!!

Men 250hk er den en drøm å kjøre, slipper å ligge å gire hele tiden, den drar i oppoverbakkene i 5 gir, slipper å sinke trafikken, og om jeg må kjøre forbi noen, har jeg krefter nok til å komme raskt forbi, istedet for å bruke flere 100 meter for å komme forbi...

Ikke bruker den mye bensin heller, ligger på 0,7 l i snitt på blandet kjøring, sånn til og fra jobb.. Den kan trekke 1800 kg på kroken, og kan skrives opp til 2 tonn, så er perfekt for familie ferier med campingvogn... :)

Virkelig å anbefale denne bilen ja. :)

Skrevet

oooo, sambo påpeker ett veldig viktig kriterie; Turbodiesel...... åff kårsh!

Skrevet

vi har scoda octavia 2007 modell! super bil med god plass til både det ene og det andre!:) deili air condition også!

Skrevet

Da ville jeg kjøpt Saab 9-5 stv diesel. Dn har selvfølgelig turbo. ;)

Skrevet

har en 99 vw passat stv. Stort bagasjerom og stort baksete;) passer oss helt utmerket;)

Skrevet

Det er jo en av bilene vi har sett mest på, rimelig stort bagasjerom er det også, selv om vi nok må til og sveise om hundeburet om vi lander på en sånn. Er ikke sikker på om vogna går inn på langs heller....vi får vel prøve, må vel være mulig å lure det til :)

Skrevet

Veeeeldig fin bil, men koster nok en del mer en det vi har tenkt å bruke på bil.....

Hmmmm, kanskje jeg skal bestille en lottogevinst til helga?

Skrevet

Vi har verken dyr eller dykkeutstyr.Ford Focus har ganske stort bagasjeplass,hvorfor skal jeg ha st.vogn?

Skrevet

Hvor mye har dere tenkt å bruke på bil da ca? :)

Skrevet

Kan nok strekke oss til ca 150 000. Kunne ha brukt mere og, men vi må nok regne med å tape en god del på den bilen vi har så....

Så langt så er det nok passat og laguna som leder an, Laguna går raskt ned i pris så der kan vi faktisk få en grei 02mod til den prisen. Men vi får vel se, om man blir 'forelsket' så kan d vel fort bli at vi legger mere i bilen også

Skrevet

Jeg har en Peugeot 807 , den er det veldig stor plass i :) 2004 modell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...