Gjest Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Det må det jo være. Ser disse trådene på skravle støtt og stadig om hvor mye folk har utbetalt per mnd og slikt, og det slår meg at DiBdamene ligger LANGT over gjennomsnittet alle sammen. Så det jeg da egentlig lurer på, er det bare "midelklassemammaene" som er her inne? Hvor er alle de med dårlig råd? Er det kanskje bare de som har mye penger som svarer på alle slike tråder? Eller er det jeg som har gått glipp en en helt enorm økning i gjennomsnittsinntekten de siste to årene?
Mammamia:) Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Hehe... Jeg er en med dårlig råd!!! Klarer meg ok, men er ganske flink til å spare og kjøper bare det vi trenger!
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Min teori er at de som "skryter" av hva de har i inntekt....det er de som egentlig ikke har inntekta di snakker om....Det blir en sånn fantasiverden de kan drømme seg inn i uten å bli "avslørt".... Trøst deg med det, du Tillab ) hm....liker navnet ditt, Tilla....stilig!!
Diva Muffin Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Jeg har funnet meg en sugardaddy og har til salt i grøten
Canari Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Nå må du da ikke være så smålig, er du sur på folk med penger, hvorfor i all verden gidder du bry deg om sånt. La nå folk tjene de pengene de vil, man jobber jo for dem, lang utdanning etc. Det er ikke bare slik at det er "kjerringer" som er pengesterke, og det e rvel heller ikke "jævlig" å ha god råd. Kanskje det er slik at de yngste tjener litt mindre enn de som har vært lengre ute i arbeidsmarkedet :-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Hva er dårlig råd da???Noen mener jo at de har dålig råd,selv om de har en god inntekt,men de kan ikke disponere pengene. Siden jeg er hjemme,er vi vel ikke blandt de med mest inntekt,men vil vel heller ikke si at vi har så dårlig råd.Har råd til det vi ønsker å prioritere.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Takk:) Og jeg tror nok teorien din holder stikk. Det er jo litt det jeg lurer på, for hvis det faktisk stemmer, så er jo snittet her inne langt fra representativt for landsgjennomsnittet for småbarnsforeldre! Mammamia; hei! Godt å se ikke alle har "ræva full av gryn";)
Gjest Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 mamma til... Det er jo sant, det er mange med høy inntekt som har dårlig råd! Men det er inntekten de oppgir som jeg stusser på. Det er vel bruttoinntekt som oppgies hos ssb også tror jeg..
Learning to fly Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Jeg er ikke pengesterk alene:) Men mannen min er, så da drysser det jo på meg kan du si:) Men vi er ikke rike, disponerer pengene fornuftig og har budsjett på det meste. Vet ikke hva gjennomsnittet er jeg, men jeg synes vi har så vi klarer oss, selv om vi kunne reist hvert år på ferie om vi hadde mer penger selfølgelig...
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Hvorfor er det godt å se at "ikke alle har ræva full av gryn" egentlig? Er det dumt å ha bra økonomi og å jobbe hardt og derfor tjene ålreit med penger? Nå må vi ikke bli misunnelige her da Jeg er bare ne lusen student jeg altså, men det må da være greit at folk jobber og tjener deretter? Vil ikke starte noe krangel her altså!
Gjest Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 Canari, ta deg ferie a. Jeg er hverken smålig eller sur på folk med penger. Men jeg liker litt tall og slikt og har sett på hva man i gjennomsnittet har i brutto årslønn i dette landet. Og jeg lurer da på, siden det tydeligvis er haugevis med pengesterke familier her inne, hvor er alle de andre? Er de her de her og lar være å svare eller er DiB et forum for "mellomklassemammaene"?
Gjest Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 Hehe har tenkt det samme ;-) Når inntektstrådene kommer er det ikke måte på hva folk tjener, samtidig diskuteres overgangstønad, bostøtte og div.andre stønader over en lav sko.... Tror kanskje en og annen farer med løgner...;-)
Gjest Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Pingi23; det er samme for meg hvor mye penger folk har eller ikke har. Men jeg lurer som sagt, fordi jeg aldri leser i noen av de trådene at det sitter en småbarnsfamilie med en samlet inntekt på feks 320 000 (noe som ihht til statestikken er sånn ca normalen). Og jeg lurer da på om de finnes her inne eller ei. Rett og slett.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Learning to fly; takk for et veldig godt svar!
Gjest Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 Sanne og... Vet ikke om det nødvendigvis er løgner, men at det er at de som ikke har en mann med høy inntekt/høy inntekt selv etc rett og slett ikke svarer på de trådene?
Canari Skrevet 6. august 2007 #17 Skrevet 6. august 2007 Har ferie nå jeg, derfor jeg kan sitte her på dagtid og lese og svare på alle de artige innleggene mens bestemor og bestefar triller :-) Og jeg må si jeg leser mye rart her, og hsar sikkert like rare meninger selv. Ser at fler en meg har ammetåke :-)
Gjest Skrevet 6. august 2007 #18 Skrevet 6. august 2007 Ja det er jo også en mulighet.... Vet ikke helt, det er et nettsted, og man kan fortelle hva man vil, om det er sant eller ikke....Tror iallefall ikke alt hva jeg leser her inne uten at jeg skal anklage hverken den ene eller den andre. MEN når det er sagt Det er trivelig å være her og mange, mange koselige folk også=)=)
Gjest Renate&Nydelige Christina Skrevet 6. august 2007 #19 Skrevet 6. august 2007 Jeg vet ikke om jeg er pengesterk nei...men sambo tjener bra så vi har alt vi trenger liksom:-) meeen jeg svarer aldri på hvor mye vi har i mnd..meg om det men synes det blir for personlig! Er et slikt innlegg på "ung mor" nå...alle legger ut hvor mange ører de tjener i mnd...litt rart hehe.:-)
Gjest Skrevet 6. august 2007 #20 Skrevet 6. august 2007 Canari; aha, heldiggrisen;) (mon tro om jeg skulle ringt noen besteforeldre selv:p) Renate &... Hmmm, det har jeg ikke sett, kanskje det ville endret perspektivet litt. Nå må jeg jo inn og snoke:p
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #21 Skrevet 6. august 2007 Hva er definasjon på pengesterk da? alt er jo relativt, har du mye lån studiegjeld osv.. det kommer vel an på hvor mye du har igjen etter at alt er betalt? Hvor mye en spare, hvor stort er lånet, hvor mye er huset verdt, hytta, bilen, båten osv.. ikke alle prioriterer likt...
Gjest Skrevet 6. august 2007 #22 Skrevet 6. august 2007 Jeg mener i dette tilfellet sett etter brutto årsinntekt, utelukkende. Evt månedsinntekten. (siden det er en av de to trådene alltid handler om) Utgifter og slikt er ikke medregnet.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #23 Skrevet 6. august 2007 He he, jeg er nok desverre et godt stykke under gjennomsnittelig årsinntekt med mine 200 tusen i året før skatt, men vi har ok råd likevel da...men det er vel takket være at gubben ligger jo litt over gjennomsnittet og strenge prioriteringer
Helene <3 Sarah Skrevet 6. august 2007 #24 Skrevet 6. august 2007 Jeg er hjemme og pappaen student, vi snur på hver krone og skyr alle tråder som handler om økonomi Kan ikke nekte for at jeg gremmes av å lese om alle som har hus og bil og råd til ferie etc, men unner dem selvfølgelig å nyte det de jobber for.
LisaColli Skrevet 6. august 2007 #25 Skrevet 6. august 2007 vi har det vi trenger vi, leilighet og bil:) men vi har ikke noen høy inntekt å skryte av, derfor gidder jeg ikke å svare på de innleggene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå