Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja det ville jeg. En 6 ukers gammel baby er sulten, ikke mer!

tror jeg ville avtalt på forhånd med venninna mi om situasjonen kom opp om det hadde vært greit, men JEG ser ikke problemet med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snella snella hadde du virkelig hatt så store prolemer med å la en annen amme ditt barn, hvis du visste at barnet sultet og at du ikke kunne gi mat?

Hadde ikke nølt med å gi klarignal eg, men det e meg.

E så inderlig enig med sauen...hva er problemet?

Babyen vil jo bare ha mat, han eller hun ser ikke på puppen som noe annet enn mat..

Skrevet

Hvis vi snur på det og jeg tenker at jeg hadde ligget på sykehuset, hadde jeg vært kjempeglad for at jeg hadde en venninne som hadde følt så mye omsorg og tilknytning til mitt barn at hun ville amme det.

Hadde hun ligget på sykehuset hadde jeg nok vurdert det nøye frem og tilbake for å ikke gjøre noe som hun ikke ønsket. Men hadde ikke selv syntes at det var ekkelt. Bedre å gjøre det en at barnet skal skrike og hyle i timevis bare for at noen skal tvinge i det flaske.

Skrevet

Selvsagt! Men jeg hadde nok hørt med mor eller far først, om de syntes det var en god løsning.

Skrevet

For å si det sånn så hadde jeg ikke ammet en annen kvinnes barn.

Hadde blandet ut mme og gitt melken på en liten sprøyte eller kopp

Kan også dyppe en liten bit av en gassklut i melken og gitt, tar tid ja, men baby får da i seg.

eller så tror jeg hadde kontaktet helsestarsjonen eller barsel på

sykehuset...

Synes det ikke blir riktig å amme et barn som ikke er ditt eget, men man må jo se saken fra alle mulige vinkler.

Skrevet

jeg hadde ammet barnet. det handler ikke om hvor maten konmmer fra, men at barnet faktisk får mat. hadde såklart forsøkt alle mulige andre måter først, men hadde det vært en av mine venner, vet jeg at de hadde "godkjent" dette, og jeg hadde blitt veldig glad dersom de viste den omsorgen for mitt barn, om det var sulten og ikke ville spise.

hadde dere syntes det var ekkelt at en av dine nærmeste venninner ammet ditt barn? hvis hun var nødt? det er da ikke noe mer ekkelt med dems pupper enn dine egne.... nei vi er hva vi er, kuer! :-p og av kuer kommer mat!

og de før jo alle og en hver :-p vi drikker kumelk fra skittende spenner, men å la barna våre slutte å sulte ved at en god venn ammer det med en ren pupp, det er galt? nei ble litt forvirret jeg nå...

Skrevet

Akkurat det at vi villig drikker kumelk, men har så mye rare fordommer om brystmelk har forundret meg mange ganger også :-)

Skrevet

Jeg vet noen der det faktisk skjedde, der 2 venninner som begge ammet og som begge hadde barn fra før var på ferie sammen, der største barnet til hun ene ble syk og måtte på sykehus, mor måtte bli med, hun andre passet da på babyen, babyen ble sulten og hun ammet barnet. Jeg hadde gjort akkurat det samme hvis jeg var i en sånn situasjon, men da hadde jeg nok snakket med moren først, jeg hadde nok ikke gjort det hvis hun hadde vært mot det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...