Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom dere hadde passa ungen til ei nær venninne som var lagt inn på sykehus for en haste operasjon og denne ungen ikke ville spise mme fra flaske (ungen er 6 uker). Hadde dere gitt den ungen pupp da? (om dere hadde melk selvfølgelig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehhh..... NEI!!!! serriøst???

Skrevet

Det e et veldig "vanskelig" spm, men om barnet ikke ville ta flske og ikke var gammel nok til å spise ne annet og alle muligheter var utprøvd så hadde eg nok gjort det ja. Babyen må jo ha mat...og hva e da viktigst...din egen "prippenhet" eller babyens ve og vel? ^^

Skrevet

Hadde nok i det lengste prøvd å gitt flaska ja..

Den vil kanskje ikke ta flaska for den kjenner du har melk...

Skrevet

SLETT IKKE. Jeg hadde vel aldri vurdert det.

Om jeg hadde vurdert det, var det vel KUN venninna (mammaen) som kunne gitt riktig svar på spørsmålet...

Skrevet

sussa...hva ville du gjort da? Bare latt babyen sulte?

Skrevet

Vanskelig å svare helt sikkert på hva man ville gjort sånn rent hypotetisk. Men dersom foreldrene til barnet syns det var OK, og barnet ikke ville ta mme/mm fra flaske tror jeg at jeg kunne ammet barnet ja. Det viktigste er jo at barnet får mat?

Skrevet

Så denne diskusjonen på en annen side, og nesten alle svarte at det var det siste man måtte gjøre.

Men hva i h****ette da? Skal ungen sulte i et par dager fordi mora ligger i narkose og så går på medisiner?

Det forutsetter jo seff at man vet at mamman ikke ville hatt noe mot det, men jeg hadde blitt mer sinna av at ungen min ikke fikk mat enn at h*n fikk noen annens melk...

Skrevet

prøvd med flere metoder å gi morsmelk på, i skje, eller gitt ongen sukkervann. ka hadde du gjort visst du passa en onge åsså hadde du ikkje melk???? e du da en galning som sulte ongen???? syns det e heilt utenkelig visst ei venninde av meg hadde gjort det,da mene eg at den person ikkje va egna nok til å takle stresset med at ongen ikkje tok flaska.

Skrevet

Hei_Hei enig med deg (hihi det rimte :P)

Babyen må jo ha mat, og hvis moren hadde slått seg aldeles vrang så hadde eg kanskje gjort det anyway...Babyens liv e mye mye viktigere enn mammaens innstilling til slikt. Syns virkelig at folk kan legge av seg prippenhet i slike situasjoner.

Babyer ble jo ammet av andre i hytt og vær før i tiden...ble da folk av dem også;)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Den tråden husker jeg fra småtroll 0-1. Fikk man noen gang svar på hvorfor det ikke var faren som passa babyen? For så vidt jeg husker så var foreldrene i lag, men faren var ikke med moren til operasjon.

Hadde det ikke fungert med flaske, hadde jeg prøvd skje, kopp og sprøyte, og hadde ikke det gått an så hadde jeg nok prøvd med puppen. Jeg husker selv hvor takknemlig jeg var for at snulla fikk mme på kopp da jeg ikke hadde fått melk på barsel. Gjorde jo vondt å se henne gråte av sult!:-(

Skrevet

Ja men hadde eg ikke hatt melk så hadde jo ikke amming vært et tema ikke sant.. Da hadde eg gjerne tatt babyen med på barneklinikken for å få råd...Men så lenge man har me selv og alle metoder e utprøvd så ja...hvorfor ikke....Babyen dør ikke av å få melk fra en annen, det e jo bare mat.

Skrevet

Jepp Riga...hvis ingenting funker så må man jo bare ty til det man VET virker....:)

Skrevet

Det skal være sagt i denne historien at hun som passa ungen hadde prøvd ALT. Hun har to unger selv, og kan det da, men ungen hun passa har bare puppa før...

Jeg tenker at det kanskje var en grunn til at mora ba akkurat henne om å passe på ungen. Mamman til ungen visste jo at venninna hadde melk, så hun håpa kanskje på amming om flaska ikke gikk...?

Skrevet

Tror faren var ute å reiste eller noe. Var iallefall en god grunn til at han ikke kunne ta ungen. (Og han kunne jo ikke puppa han heller :)

Skrevet

hæ? denne tråen her gikk jo for en måned siden eller to??er du samme personen som spør eller?

Skrevet

Nope. Er her ikke så ofte, så det har jeg ikke fått med meg. Så noen som diskuterte det på en annen side, og så ble det en liten diskusjon i familien her. Måtte bare sjekke om jeg er gal som ville amma en annens unge...?

Skrevet

Jeg mener ikke at dette handler om min "prippenhet" som barnevakt, Goodyear, men om morens prinsipper. Jeg kjenner selv på mine egne sterke prinsipper og rutiner knyttet til barnet mitt. Liker ikke å få de grensene tøyd.

Hadde moren bedt meg, foreslått, godkjent, ønsket, håpet på (vet ikke helt hvilke ord å bruke) så skulle jeg ikke stått i veien for barnets velvære. Tror jeg...

Skrevet

Dersom jeg hadde prøvd alt på forhånd så hadde jeg nok gjort det. og hva er egentlig det store problemet?

1)Pupp fra en annen enn mor er mye bedre enn ikke mat i det hele tatt

2)Brystmelk er jo faktisk sunnere enn morsmelkerstatning i det hele tatt

3)det er ikke noe farlig med en pupp. den biter ikke alle andre som er borti den enn din egen unge.

hva er egentlig det store dilemmaet? er det fordi mennesker er så besatt av at pupper og kjønnsorganer er noe skittent som må skjules for alt i verden? hva har det egentlig å si om en annen unge får melk fra en, i en krisesituasjon?

På sykehusene gir de jo morsmelk fra "fremmede mødre" til premature og syke barn. og hvorfor gir de disse barna morsmelk fra en fremmed mor og ikke morsmelkerstatning? fordi det er SUNNERE! Ok, disse barna får kanskje morsmelken fra en flaske og ikke en pupp, men so what? den puppen er ikke så jævla farlig vel...

Skrevet

Dersom jeg hadde prøvd alt på forhånd så hadde jeg nok gjort det. og hva er egentlig det store problemet?

1)Pupp fra en annen enn mor er mye bedre enn ikke mat i det hele tatt

2)Brystmelk er jo faktisk sunnere enn morsmelkerstatning i det hele tatt

3)det er ikke noe farlig med en pupp. den biter ikke alle andre som er borti den enn din egen unge.

hva er egentlig det store dilemmaet? er det fordi mennesker er så besatt av at pupper og kjønnsorganer er noe skittent som må skjules for alt i verden? hva har det egentlig å si om en annen unge får melk fra en, i en krisesituasjon?

På sykehusene gir de jo morsmelk fra "fremmede mødre" til premature og syke barn. og hvorfor gir de disse barna morsmelk fra en fremmed mor og ikke morsmelkerstatning? fordi det er SUNNERE! Ok, disse barna får kanskje morsmelken fra en flaske og ikke en pupp, men so what? den puppen er ikke så jævla farlig vel...

Skrevet

Ja, selvfølgelig!!! Men tror jeg hadde prøvd å pumpe ut og gi fra flaske først, men hadde nok ikke gjort mange forsøkene på en så liten baby før jeg hadde gitt puppen. Jeg hadde ikke hatt problemer med det å gi puppen til annen unge, men det jeg hadde tenkt på var om moren ville mislikt det. Jeg TROR jeg hadde syns det hadde vært helt greit selv, ihvertfall om man måtte og ikke hadde fått i ungen mat på andre måter, og den var sulten. Jeg ville jo fått det mye værre med meg selv om jeg hadde visst at ungen min ikke fikk mat...

Så, desisdert ja!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Må bare skyte inn her at barn kan reagere negativt på mm fra andre enn mora! De som selger melk til sykehusene får jo melka testa ofte.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde tenkt meg om 2 ganger før jeg ammet ungen selv..

Og har også et tips for å få unger til å ta flaska, dersom man ikke har melk selv.. Mamma passa fettern min da han var spedbarn, og han hadde bare fått pupp, var første gang han skulle få flaske.. Og flaska ville han absolutt ikke ha, så mamma la han til sin egen pupp, og i det han begynte å suge på brystvorta, lirka hu flaska inn i munnen hans, så han fikk melk.. Da slapp han puppen og tok flaska, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...