Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #26 Skrevet 5. august 2007 Vi kjøpte vogn brykt - INGEN trodde den var brukt. Kostet bare to tusen kroner. Det er en jungel der ute, men du verden som du kan spare på å tenke deg en gang til om... Mye av det som er til salgs er heller ikke så bra.. Har også gjort noen bomkjøp for å si det slik. Har feks fire vogner og fire barnestoler. to vippestoler og tre stellebord... Ungen er ett og ethalv år.. Grunnen til dette er at man oppdager hvor mye det betyr at ting er praktiske. Tips til bankers ting: Baby bjørn vippestol. Ikea barnestol med brett ( 149 kr) Baby bjørn forsterket barnesele. Ergo selen. ( På nett, baby slynga) Simo sportsvogn, stabil flott i barnehagen til soving. Simo reise seng. Doro babycall med to håndsett. Lykke til i jungelen!
Topp 10. Skrevet 5. august 2007 Forfatter #27 Skrevet 5. august 2007 Men hvordan var d med frakt og moms?? Og hva vis dere må til reprasjon me den?? Hvor drar dere da??? Tok det langt tid før vogna var her da??? Takker for all hjelp vi kan få!!!
Topp 10. Skrevet 5. august 2007 Forfatter #28 Skrevet 5. august 2007 Hvor i svergie dro dere?? Og hvordan?? Man kan vel ikke ta med seg så mye som vi tenker på flyet? Vi bor i trondheim så vi har ikke langt til grensa på storlien, men vet ikke om det fins noen babybutikker der. Men hørte mmin far nevnte at man kunne få sendt ting opp dit fra hele svergie så vi kunne hente det ved grensa!!! Men han va usikker på om de praktiserte denne ordningen fortsatt.... må forhøre meg:) Takker så masse for hjelp!!!
Topp 10. Skrevet 5. august 2007 Forfatter #29 Skrevet 5. august 2007 Grunnen til at vi har valgt maxi-cosi sete er at det er lett og at det går på understellet på tfk vogna!! Men synes jeg også har sett at det er et fast tilbud på maxi-cosi en plass på 999,- men dette vi så på kostet 1600.- Hmmmm... blir omtrent gal i hodet av dette! Bra det er ei stund til termin:) D er mye å sette seg inn i, har jo ikke lyst til å betale for mye:) Må vel ringe til happyland å høre om de har fått inn vogna:) Takker så masse for hjelp!!!
Topp 10. Skrevet 5. august 2007 Forfatter #30 Skrevet 5. august 2007 Hvordan dro du over grensa?? Me bil, fly, tog?? Ser for meg at d blir for mye å ta me på fly... og da krever de vel et eller anna av avgift?? Forstår at det blir overlast i tilfelle men er det ikke andre avgifter man må betale å??? Føler at vi kommer til å vente litt nå.. for å få undersøkt litt før vi ev. sier ja til dette tilbudet vi har fått. Takker så masse for hjelp!!
Topp 10. Skrevet 5. august 2007 Forfatter #31 Skrevet 5. august 2007 Ja, d er virkelig ikke enkelt med alt som er der ute!! Men vogna vi har valgt har de kriteriene vi er ute etter i en vogn, og vi vil gjerne ha med 3-hjul. Og siden vi får vinterbarn så var d viktig at bagen var stor... og at den var liten, enkel og lett å ta med seg både i bil og opp i leiligeheten om lille baby skal sove på altanen feks. Jeg har vært mine runder rundt å sett på hva som er der ute, og har fått masse info på hva som er bra eller dårlig.... Men nå har d stort sett gått i vogn, bilsete, og voksiposen. Stellebord, seng, vugge alt det der har vi mulighet til å arve så vi er litt usikker enda hva vi skal gjøre med det. Mange faktorer som ska spille inn.... Feks lite bad. Vurderer å bare legge stellematte oppå vaskemaskina... men har ingen anig enda hva det blir til! Men tusen takk for tips og hjelp:)
Tussa og Sofie Skrevet 5. august 2007 #32 Skrevet 5. august 2007 Prisen jeg skrev på rundt 5300 hvis du bestiller fra Nederland er inkl.moms. Vogna tok en drøy uke før den kom til Tollpost i Oslo, de leverer på døra. Regner med at man kan få service på den i Norge selv om den er kjøpt i utlandet, skulle ikke spille noen rolle.
Topp 10. Skrevet 5. august 2007 Forfatter #33 Skrevet 5. august 2007 Var nettopp innpå denne siden, trur faktisk vi ender opp med å kjøpe derifra ja!! Tok det lang tid før dere hadde vogna?? Sendte mail til de å fikk en flott forklaring hvordan vi skulle bestille osv. Takker så masse:)
"gullet" Skrevet 5. august 2007 #35 Skrevet 5. august 2007 må omformulere litt, det jeg mener er at det tilbudet du fikk i første omgang ikke var billig, vi skal ha samme vogn så det var greit og få meg seg mange nyttige tips her :-) vi bor også i Trondheim...
Topp 10. Skrevet 5. august 2007 Forfatter #36 Skrevet 5. august 2007 Jeg bestilte vogna, bag og adapter for maxi cosien:) jeg nå... Det føles deili å vær ferdi med det!!! Så får vi heller ta de "småtinga" litt utover høsten, det dyreste og største er i boks og det gir en god følelse!!! Både jeg og samboer har bursdag i høst så vi kan ønske oss babyting:) yayh!!! Deili å få noe klart!! Takker alle så masse for hjelp, tips, råd og veiledning:) Stikker vel innom med mere spm etterhvert!!! Tusen takk!!!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #37 Skrevet 5. august 2007 Dette var ikke billig! Ikke i forhold til hva jeg betalte for alt dette iallefall=) Bilstolen og basen ble vel noe d samme..de koster like mye på barnas hus..
twoboys & a girl Skrevet 6. august 2007 #38 Skrevet 6. august 2007 Mange butikker som gir tilbud, som oftest lønner det seg. Mye dyrere å kjøpe en og en ting. Sjekk rundt på de andre butikkene å hør hvilke priser du får der.
Topp 10. Skrevet 6. august 2007 Forfatter #39 Skrevet 6. august 2007 Hva betalte du for alt dette da?? Vi har nå bestilt vogn fra nederland, så ting blir heldigvis mye billigere enn forventet:) Men finner ikke denne dunposen billigere noen plass! Men bilsete og base er vist på salg på barnas hus for 2600,- hvis man kjøper dette samtidig! Så vi får ta resten litt etterhvert!!
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 6. august 2007 #40 Skrevet 6. august 2007 jeg fikk tilbud på barnashus, med allt å da mener jeg allt. på 10.000 å da var allt det du nevnte med, + seng,madrass, dyne, + tekk+himmel. å babysafe,babysitter,flasker, pumpe, baby pakke med kler, det vill si ,begynner pakke med klær.. osv.. bleibøtte var åsså med. kan hende e har glemt noe.. Men e synes det va dyrt det tilbudet der..
Maria&Casper Skrevet 10. august 2007 #41 Skrevet 10. august 2007 Det finns jo barnas hus i sverige å da... Prøvå sjek der å..
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 10. august 2007 #42 Skrevet 10. august 2007 dere kan presse prisene lenger ned enn d... Dere må bare prute... Vi kjøpte alt i samme butikk når vi ventet førstemann, og da mener jeg alt, bleiebøtte og seng og dyne og madrass og ja virkelig alt. Totalt kom det på 21500kr, men vi prutet det godt ned og fikk det for 12000kr. Så det lønner seg og kjøpe alt på ett sted, men man må prute de enda litt ned når du har fått tilbudet. De har ganske mye og gå på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå