Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 I dag hadde vi et lite gjennombrudd. Vi var på hytta til morfar, og siden mamma ville få med seg middagen for en gangs skyld, bestemte jeg meg for å ta grøt og pysj der, og la henne til å sove i bilstolen på vei hjem (dette er på Nesodden, så hun rekker å sovne ganske bra). Jeg var ganske så sikker på at hun kom til å våkne, jenta mi har jo lakenskrekk. Hun snorka i bilen som vanlig, jeg tok henne ut av bilstolen, inn i babybjørn - hun sov - gikk opp til leiligheten, tok av henne jakka og la henne i senga...alt uten at hun våkna! Helt utrolig! Jeg har vel ikke de største forhåpningene til at det fortsetter, men tjohei så moro det var! Noen andre som har noen erfaringer med å sovne borte, og prøve å få de til å fortsette å sove på tur hjem og til egen seng? Noen triks?
smurfen :o) Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Det var ganske imponerende. Skjønner at dette var morro! Vi får ikke til det enda, han våkner (, men håper at det skal bedre seg når søvnen blir enda bedre. Tar gjerne i mot tips jeg og.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 så bra! Jaggu ikke værst at hun ikke våkna! Godt sovehjerte da ja :-) Har ingen tips jeg, Camilla våkner så godt som alltid når jeg tar henne ut av bilstolen. Hender bare av og til at hun fortsetter å sove når jeg legger henne i vogna
Millapril Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Så bra! Det må jo ha vært helt herlig for mor! Og så bra hun klarte å sove seg gjennom babybjørn og avkledning til og med! Dette lover jo bra!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Ja når du snakker erfaring så har vi akkurat i dette sekund kommet hjem fra Jessheim. Hun sov i vogna ute hos dem før vi reiste hjem. Sovnet i bilen og nå har jeg akkurat tatt henne ut og bært henne opp i senga. Hun så bare forvirra og trøtt ut og sovnet med en gang. Men vi bruker å ta på pysjen på forhånd så vi slipper å ta av tøy mm... Lover bra med tanke på ferien til Tyskland. For vi håper jo at hun skal sove litt i vogna på kveldene så vi kan spise litt ute og titte oss litt rundt. Ikke moro å ta tidlig kveld på hotellene nedover...
måken og vesla Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Vi har også fått til å ta henne fra vogn, inn i bilstol og ut igjen, uten at hun våknet! Men vi har bare gjort det en gang (og det var rundt 1 på natta). Å ta henne ut av bilstol og over i vogn gjør vi ofte, og det går som oftest bra, men det er gjerne på dagtid. Hun har dessuten vært med på flere folkemusikkfestivaler, og sovet i bagen, mens mamman og pappan danset springar. Da var jeg mektig imponert, selv om hun den siste gangen sovnet noe seinere enn vi hadde sett for oss (og våknet tidligere på morgenen - men tok det igjen med å sove 4 timer på dagen).
Gjest Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Supert!!! Det er deilig når du kan gjøre slike ting.. Da får man brått litt mer frihet. Vi har vel strengt tatt gjort dette med Matteo hele veien, men vi bruer å legge ham i baggen. Da har vi allerede skiftet på ham pysj etc, og koseklut og dyna er med. - Baggen kan brukes i bilen, så den spenner vi bare fast og selen er enkel å feste selv om han sover. - Utfordringen er å flytte ham over i sengen når vi kommer hjem. - Men det går som regel bra. Begynner å bli dreven på det nå. For oss var trikset rett og slett å la ham ikke bli kald. - de gangene jeg legger ham i "kald" seng, så våkner han. Trikset vårt er varmeflaske... Og så lenge jeg har med dyna hans og kosekluten (ja, gutten min er en liten kosegutt) så har det gått bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå