Harald Ripultfør Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Det må være enkelt for jeg har aldri prøvd å redigere bilder før... Men jeg kan pc og klarer sikkert å lære meg litt.. Bare sånn at jeg kan lage litt morsomme bilder, og svart hvitt, og andre fine effekter.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Vet ikke om det er så enkelt, men jeg har nettopp fått Paint Shop Pro. Og det skal visst være enklere enn Photoshop... Har ikke prøvd det spesielt mye, men det er ganske enkelt å lage svart/hvitt, sepia, osv. Masse fine rammer å legge på også... Og ganske enkelt å klippe og lime.
Harald Ripultfør Skrevet 4. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2007 Må man kjøpe det, eller kan man laste det ned gratis?
Darth Vader Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Hvis du skal ha helt, helt enkelt er Picasa et godt alternativ. Det er et gratis albumprogram som også kan enkel bilderedigering. Fjerne røde øyne, beskjære, gjøre svart/hvitt etc. Men bare veldig enkle funksjoner. Littegranne mere avansert er Photofiltre - men også den er enkel i bruk. Det jeg liker best med photofiltre er at det er så enkelt å legge rammer og skrift på bilene - bruker det mest til det. Og så er det gode gamle GIMP da - som jeg liker best. www.gimp.org Det er et fullverdig bildebehandlingsprogram. Mye mere avansert enn de to første jeg nevnte - men fortsatt gratis. Ellers så kan du laste ned 30 dagers prøveversjoner av både Photoshop og Photoimpact f.eks. for å prøve om du liker programmene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå