Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Jeg har alltid (ikke alltid som i fra jeg var født, men ihvertfall i mange år) hatt vondt nederst i korsryggen når jeg ligger på hardt underlag. Legger jeg meg ned på gulvet, kommer jeg meg omtrentlig ikke av flekken, fordi det gjør så pokkers vondt å bevege på seg. (er jo ikke akkurat ofte jeg legger meg ned på gulvet,men det hender jeg gjør det f.eks. på jobb, i lek med barna (jobber i bhg.) ) Jeg har egentlig aldri tenkt særlig mye over disse plagene, men problemet nå er at jeg kjenner den samme smerten når jeg nå har sittet en stund..i mer enn fem min. ca. Når jeg da skal reise meg gjør ryggen så sabla vondt. Jobber som sagt i bhg. og har en del løft, men har vært flink til å unngå dette etter at jeg ble gravid, selv om det selvsagt oppstår noen situsjoner fra tid til annen hvor jeg ikke har noe annet valg enn å løfte de søte små. Nå er jeg redd for at disse smertene skal bli verre, for jeg er absolutt avhengig av ryggen min i jobben.. Er det noen som har opplevd lignende, og som vet hva det dreier seg om evt. også hvordan jeg kan bli kvitt dette? Blir superhappy for svar (er forresten i uke 17, så er ikke diger foreløbig)
Erisa* Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Jeg har det ikke akkurat slik, men har hatt litt plager med ryggen. Riktig trening hjelper veldig godt! Jeg vil anbefale å ta kontakt med en fysioterapaut eller manuellterapaut, og få laget et treningsopplegg tilpasset ditt problem. Det kan uansett være lurt nå, for ryggen er jo lett utsatt når man er gravid. Trening kan lindre og forebygge. Lykke til!
Gjest Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Har vurdert det, men koster ikke det flæsk? Off. Får undersøke ihvertfall,for jeg vil jo gjerne beholde ryggen min i god stand.. Er tross alt bare 24 år.. Takk for svar!
Erisa* Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Hvis du har henvisning fra lege koster det bare ca 200 kr pr time hos fysio. Hvis du går til manuellterapeut trenger du ikke henvisning, i alle fall ikke i Bergen, og det koster ca det samme. Jeg har gått til fysio i flere år pga nakke og rygg-plager, absolutt vel anvendte penger! Hvis du bare går noen ganger for å få et treningsopplegg, så kan du slippe å gå til behandling, bare trene selv og holde problemene unna:) Er bare 23 selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå