Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter vårt andre barn, En lillebror :) For ca 2 uker siden så begynte jeg å blø, Det begynte med ett par dager med veldigt mycket utflod, som var brun. tredje dagen var det klart blod, ikke så veldigt mye, som mens ungefær.

Fastlegen min hadde ferie, så jeg ringte sykhuset. Han mente jeg kunde vente til att fastlegen kom tillbake.

Ringte fastlegen igjen, han var fortsatt på ferie, da fikk jeg komme til en vikarlege.

Hun tok blodprøve og urinprøve som var greit, kjente litt på magen å sykmeldte meg i to uker. trodde jeg skulle få ta en ul i hvert fall!

Blødde mer den samme dagen når jeg kom hjem, efter det så har jeg haft brun utflod hver dag!

lurer på vad det er? Er også veldigt svimmel og kaster opp, mye kynnere også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen ekspert, men synes at dette ikke høres bra !Så jeg ville tatt kontakt med føden! hør med de, forklar hele hendelsesforløpet og at du er kjempe urolig..

Skrevet

Har du tatt kontakt med føden???? Synes det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite.

Jeg har vært plaget med blødninger i uke 12, 15 og 18 og hver gang tok jeg kontakt med helsevesenet. Fastlegen bagateliserte alt men de fant ut at morkaka var langt nede og at jeg blødde fra livmorhalsen.

Nå da jeg var på ferie tok jeg 4D UL (på mandag som var) i utlandet og han som utførte er professor i gynekologi og den mest anerkjente i landet. Spurte han angående blødninger som jeg hadde, og han sa at det må ikke være farlig men at det ikke er normalt uansett hvor mye fastleger sier at det er vanlig.

Råder deg til å ta kontakt med føden hvis blødninger ikke gir seg.

Lykke til

Skrevet

Nå har jeg vært på føden for en sjekk, blødde lite da jeg sto opp idag. Ringte dit og de att jeg skulle komme in. Det var jo heldigvis ikke noe farlig, morkaka ligger langt nede å jeg hadde visst en veldigt lettblødende livmodertapp, (ikke uvanlig). Så det var godt å få vite!

Så flinke de var der, tok en mye mer på alvar en vad legen gjør :)

Skrevet

jeg har og hatt samma problem..med morkake som ligger delvis over..skal dere tilbake på ul i uke 32 da eller? for å sjekke om den er fløtta på seg?

Skrevet

Ja, skal på ul igjen i uke 32, hvis den ikke har fløttet seg da så blir det keisersnitt. Håper da endelig att den fløtter seg, keisersnitt virker å være vonde greier!

Skrevet

Et lite tips: Jordmoren som utførte rutine-UL på meg, sa at hvis man har blødninger frem til uke 24 (mors 24. uke) skal man på legevakten, mens etter uke 24 skal man alltid henvende seg direkte til sykehuset/føden. Dette fordi man regner fosteret som levedyktig fra uke 24 og da er det best å henvende seg direkte til sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...