Gå til innhold

delamming, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4,5 mnd og jeg har begynnt å få mindre melk. Ser for meg at jeg blir nødt til å delamme. Har prøvd med økedøgn på økedøgn men sesr ut for at jeg ikke har nok melk til henne. Syns egentlig det er veldig trist men hun må jo bli mett. Hadde liksom tenkt å amme til hun er mellom 1 åg og 1 1/2 men ting blir ikke alltid som planlagt. Har begynnt å gi litt grøt og pumper meg om natta slik at jeg kan gi det + litt mme om kvelden da det er minst melk. Noen som har tips til delamming. Bør jeg gi henne til hun er mett? Ha i malt? Skal de ha avføring hver dag når man delammer? Blir det mindre og mindre melk framover? Bør jeg pompe om natta for å opprettholde melkeproduksjon? Når slutter man å sterilisere flasker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har delammet inntil for ganske kort tid siden. Hos meg ble det mindre melk, fordi hun ble vant til at i flaska kommer det like mye til det er tomt, mens i puppen er det masse i starten, men avtar fort. Når det ble mindre ble hun lite interessert i å suge, og sånn minket melkemengden helt ned til det bare var saltvann igjen.

Det trenger ikke komme avføring hver dag. Men det burde komme oftere enn hvis man fullammer. Hver 2. til 3. dag går sikkert greit. Hvis hun virker forstoppet eller hard i magen kan du ha i malt, men det er søtt og næringsrikt. Jeg ble anbefalt å prøve med sviskesaft istedet for malt, det er kanskje verdt et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...