Gå til innhold

Makan til oppførsel av hundeeiere!!! Blir helt satt ut jeg!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var i bursdag til kusina mi i dag, som ble 10. De (tante og onkel) har en pappilon (skrives det sånn??) en liten gneldrebikkje uten dimensjoner! Så var vi på campingvogna til besteforeldrene mine, vi var ca 15 stk. Satt inne i forteltet og spiste, og bikkja sto ute og gneldra, som bare så små hunder kan!

Så sier onkelen min "ta han inn du XXX (sønnens navn) så han ikke blir så ensom"... Der satt det altså 15 mennesker i et jævla telt og spiste, mens bikkja fløy rundt beina på oss!

Han var spesiellt ute etter snuppa, som jo omtrent er på samme høyde som bikkja, og han, etter hva onkel sier, ville bare leke... men jeg syns ikke det lek når bikkja river i klærne til snuppa, og bjeffer ho opp i ansiktet.

Så da, mens vi satt der, så fikk den lov og hoppe opp i en stol, MENS vi spiste, og da fikk den godis fordi den "var så flink og kom"...?!?!? Etterpå gikk han fra fang til fang, og fikk smake kake og is og det som mer var...

Jeg holdt han i bånd en stund, og prøvde og få han til og roe seg, og snakket litt hardt til han, men bare "nei, sitt pent" og sånne ting.. så sier onkelen min "nei han forstår ikke språket ditt, jeg må ta han"... så fikk han enda mer godis fordi han kom....?!?!?!

Og den bikkja gjorde ikke annet enn og gneldre og bjeffe HELE tida når vi var der, men ingen sa noe... "han bare er sånn"....

Takk for en utblåsning :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke du også stolt av barna dine?

Skrevet

Blir kvalm av sånne hundeeiere. Mamma er foresten også slik.. hehe.

Ender jo med at alle hater (den stakkars) bikkja.

Skrevet

Grusomme små gneldrebikkjer;)

Skrevet

Det aller værste jeg vet er når folk likestiller hunder med barn. En hund kan ikke sammenlignes med et eget barn, sånn er det bare. Jeg har hatt både hunder og barn, men man blir bare ikke like glad i en hund som i et barn.

Herre min hatt, at den går an!!

Skrevet

Argh, er ikke alle som forstår at selv om hunden er liten, så er det en hund... Hvem ville latt en St. Bernhard gjøre sånn?..

Har liten hund selv vi, men hun har å oppføre seg selv om hun er liten og søt...

Skrevet

Jeg er et hundemenneske uten like. Når det er bursdag om jeg må ha henne med må hun være i bur. Har lært henne opp til dette siden hun var liten. Finnes halsbånn med sitronsprut om de bjeffer også, de skal fungere utmerket sier folk som har prøvd de.

Syntes ikke noe om hunder som får kaker ol. De kan faktisk dø av sjokolade, tenker ikke eieren på det?!?!? En hund har ikke samme mage som et menneske, de skal ikke ha noe særlig fett heller, tenker da på fløte ol. Nei, nei det er ikke bra.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

A4 Husmor.... jeg antar det var en spøk!

Og ja, helt enig! MAn kan IKKE sammneligne barn og hunder!!

Flott og se at andre klarer og ha kustus på bikkjene.

Har selv hund, men han får ikke lov til og være i nærheten engang når vi spiser! No way! Det vet han godt, og forlater kjøkkenet av fri vilje så fort vi begynner og lage mat...

Skrevet

Skjønner deg godt, Palmesus!

Gjorde dem ingenting da hunden reiv i klærne til jenta di og bjeffet henne opp i ansiktet? Hadde det vært meg, hadde jeg enten tatt hunden vekk, eller tatt med meg jenta ut derfra. Hunder er ikke mennesker, man vet aldri om instinktene tar overhånd. Var livredd hunder i mange år da jeg var liten, etter at en sånn liten gneldrebikkje hoppet opp på meg. Eieren bare lo og sa at den ikke var farlig.... Kunne vel ikke jeg vite. Jeg skreik, og ingen gjorde noe. Sånt sitter lenge i.

Sjokolade er farlig for hunder, ja, og kaker og is er helt unødvendig for hunder. Selvfølgelig bjeffet han, når han får godteri når han bjeffer. Utrolig at det ikke var noen (utenom deg) som reagerte når dere var 15 stk der.

Skrevet

beklager, men eiere til småhunder gidder ofte ikke oppdra dyrene sine. nå får jeg sikkert mange på nakken, men min erfaring er iallefall slik. hunden er jo så liten at den ikke kan gjøre noe galt og dermed trenger den jo ikke oppdras heller. jaudaa.

store hunder gir mer respekt og de oppdras i tilfelle rottefelle, mens en liten bare får gneldre i vei.

småhunder generellt har mindreverdighetskomplekser de lux og burde trenes mye mer til å tie og oppføre seg. men å få folk til å innse det da...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, de sa bare " han vil bare leke"... men han sprang jo jentungen ned omtrent når ho kom. Ho er vant til vår til tider noget stressa bordercollie, men den er jeg hvertfall trygg på. Den her lille tassen er jo så ubeslutsom og vilter at jeg ikke turte la hun klappe han.. Bestemor ble også bekymra, og ble LITT oppgitt over sønnen sin som ikke sa noenting...

Det var vel bare sambo og jeg som reagerte voldsomt på dette her, siden vi har hund selv, men også tante og onkel rynka på nesa.. og blikket til bestemor talte igrunn for seg selv. Men de oppdrar unga på lik linje som bikkja, så de har vel gitt opp og si noe....

Skrevet

Heeelt enig!

Samtidig som jeg har sett en bli skambitt av en schaefer, og selv blitt skambittav en rottweiler.

Hunder er generelt sett ikke til å stole på. Begge disse var verdens snilleste hunder...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

og jo.. onkelen min spurte hvor jeg hadde gjort av vår hund.. jeg svarte at den var hjemme, og fikk da til svar "hvorfor det? det er viktig at den lærer seg og sosialisere" ?!?!?!?! Tror det går greit at han heller er hjemme, enn at han skal bli stima opp ja...

Skrevet

Ja, hunder trenger å sosialiseres, men de må jo lære seg at de er nederst på rangstigen, det er jo vel så viktig. Hvis man lar hunden sitte ved bordet, og få kaker og sjokolade hver gang den bjeffer, så lærer ikke hunden det. Synes egentlig ikke hunden til onkelen din er særlig sosialisert....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Helt enig Molly Mus... de er nederst på rangstigen, og jeg syns ikke at, hvertfall vår hund, trenger og bli med i et selskap hvor han mest sannsynlig kommer til og bli satt i et bånd utenfor likevel. Da har han det bedre hjemme. Men ikke misforstå, han er med masse ut, men 15 stk av store og små, og 4bente, kan blir litt masete for en bc :P

Skrevet

ahhh,forstår frustrasjonen din..

de der møkka dyrene der om eg så stygt må si.

min farmor hadde en sånn hund, den verste i historien. har ikkje tall på kor mange ganga eg har blitt bitt av d dyret i oppveksten.

går ikkje an å stole på de dyrene, og den gneldringen e jo mer irriterende en nokke ant..

Skrevet

Sosialisering, det er vel det dummeste jeg har hørt. Man sosialiserer vel ikke en hund på den måten, stappe i den alt den ikke har godt av. Hvorfor ikke ta den med på messer feks jakt og fiske i Elverum, eller på hundeutstilling, da kan man prate om sosialisering. Da får hunden brukt huet. Man skal aldri stole på en hund, uansett om den er verdens snilleste. Det kan klikke, da ville ikke jeg vært den eieren.

Skrevet

Ofte hadde noen nye eiere vært tingen! Stakkars bikkje som har slike "sneversynte" eiere, men de kan "dessverre" leve lenge på at de "bare" har en liten hund.

Jeg gjentar det jeg har hevdet før; det er ikke forskjell på å ha stor og liten hund når det kommer til viktigheten av allmenndressur. Og det kreves like mye tid på det, om den er liten eller stor! Eneste forskjellen er andre menneskers tolleransegrense, som dette tilfellet er et godt bevis for! Hadde en rottweiler gjort noe slik hadde det nok ikke vanket kaker og is vil jeg tro.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...