Gå til innhold

Hva synes dere om forloveren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et råd...

Vi skal bestille bilder fra fotografen nå til uka. Forloverne våre har ytret ønske om at de også kan tenke seg et bilde fra den dagen. Mannen min tenkte å gi dette i gave til sin, og da burde jeg egentlig gjøre det samme... Problemet er bare at jeg sliter litt med det...

Bildet koster 400,-

Og forloveren min arrangerte ikke utdrikkningslag til meg, fordi det ble for dyrt. Og i bryllupsgave fikk vi en gave til en verdi av 300,-

Jeg spanderte frisøren til henne på bryllupsdagen, noe som kostet det dobbelte av hva vi fikk i bryllupsgave...

Vi har heller ikke god råd, da vi begge er studenter. Forloveren min og mannen er begge i full jobb...

Er litt skuffet, kan du si, så lurer på om det er smålig av meg å be henne betale bildet selv???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei herlighet.

du betalte frisøren som e en kjempe fin takk for at ho ville være forloveren din.

så du kan fint be ho om å betale bildet sitt sjøl hvis ho vil ha, d hadde eg gjort.

ganske dårlig gjort å ikkje arrangere utdrikkningslag for deg, då hadde eg blitt kjempe skuffa. E ikkje så mange oppgaver en forlover har egentlig,så d kunne ho no jammen gjort.

Skrevet

Fy flate for en kjip forlover da................Jeg hadde uten tvil sagt at hun kunne få bilde,men må pent nødt å betale for det selv.

Skrevet

Stakkars deg! Jeg synes ikke hun forloveren din har gjort jobben sin! Hun burde virkelig arrangert utdrikkingslag for deg! Det MÅ ikke koste all verden med et utdrikkingslag!! Man kan ha det gøy på mange måter som ikke koster noe særlig!! Synes ikke du skal betale bilde!! Smålig av henne!

Skrevet

Fy søren for en kjip forlover du hadde!!

ikke arrangere uttrekkingslag pga det ble for dyrt....kunne jo vært et spleiselag (uten deg da self)

nei jeg hadde nok sagt at greit du kan få bilde, men må betale det selv!

og 300,- i gave var i det minste laget også......ei kjip forlover du hadde synes jeg og sikkert mange andre her inne også !

Skrevet

det kan a betale for sjæl. jeg var forlover nå i sommer. kostet meg over 10000laken... men det unner jeg bestevenninnen min! handler for svartefaen om å spare i forkant!

Skrevet

Det er ikke noe galt å be henne om å betale det selv med tanke på at dere er studenter. Men jeg synes det er ille at du sitter nå i ettertid og gnager over at bryllupsgaven bare kostet 300,-. Det høres ut som om det er du som setter en pris på vennskapet her, vel så mye som henne, så hvis du vil være smålig bør du absolutt be henne om å betale bildet selv. Jeg nærmest antar at det var viktig for deg at forloveren din var fin på håret til bryllupet ditt, så at du betalte for frisøren, er vel naturlig. Hvis du vil takke forloveren for jobben hun gjorde ellers (hva nå enn det var), synes jeg du skal gi henne bildet. Det høres jo ut som om det ikke egentlig er utgiften det står på fra din side. Om forloveren din hadde holdt utdrikkingslag og gitt dyrere gave, hadde du kanskje gitt bildet uten å mukke?

Mao. høres det ut som om du vil ta igjen her. Men det er jo greit å gjøre det forsåvidt.

Skrevet

Å ikke arrangere utdrikkingslag for deg er jo utrolig dårlig gjort, det tror jeg jeg aldri hadde tilgitt faktisk... Et utdrikkingslag skal jo være et spleiselag, så det trenger ikke koste noe særlig. Synes også 300 kr i bryllupsgave er veldig lite fra en forlover på bryllupsdagen - det er hva jeg gir venninnene min i bursdagsgave og julegave - og jeg er selv student og vet alt om å ha dårlig råd. Det dreier seg kun om prioritering! Hva sa du selv til henne da hun ikke arrangerte utdrikkingslag for deg? Hvilken unnskyldning hadde hun egentlig bortsett fra at det var for dyrt. Å ikke ha råd til å spandere 200 kr på ens bestevenninnes utdrikkingslag synes jeg høres svært spesielt ut - i alle fall når hun i tillegg er i full jobb. Det bildet hadde jeg ikke spandert på henne - si du ikke har råd til å gi det til henne!!!

Skrevet

Hun hadde ikke fått noe bilde fra meg nei! Fy søren så dårlig gjort!!!

Skrevet

Er litt sjokkert over at 300,- i gave er lite. Hvorfor gifter dere dere? Og hvorfor har dere de vennene dere har?

Jeg pleide å kjøpe gaver i omtrent den størrelsesorden før, men etter at jeg ble sammen med kjæresten min som kommer fra et land hvor folk flest har svært dårlig råd, endret jeg syn. Det er mye hyggeligere å gi en liten oppmerksomhet, også i store anledninger, men å først og fremst VISE at man bryr seg om hverandre.

Skrevet

"ja, selvfølgelig skal jeg si til fotografen at du også ønsker et bilde, det koster 400,-"

Det ville jeg sagt. Eller evt bedt fotografen sende egen regning til henne. (ja, vet det er kjipt, men....)

Jeg er typen som gir og gir og gir, og ikke forventer så mye tilbake. (selv om jeg stusser over folk som ikke er som meg... og kan ikke fordra de som alltid skal ha mest mulig og samtidig gi minst mulig...)

Men jeg hadde blitt utrolig skuffet hvis hun ikke hadde arrangert utdrikningslag (så sant man ikke sier klart i fra at man ikke ønsker det). Det minste man kan gjøre er å invitere til en middag, evt hjemme hos en, da trenger det ikke bli så dyrt.

Og jeg hadde gitt gave til kr 1000 som forlover, evt 1500-2000 hvis sambo også var med på den.

At mannen din gir bilde til sin forlover betyr ingenting da du betalte frisøren hennes. (noe jeg hadde satt utrolig pris på som forlover.)

Jeg hadde ikke turt spørre om å få det bilde uten å spørre hva jeg skulle betale. Men det er meg....

God venninne av deg dette? Alltid vært sånn? Gjerrig (eller sparsommelig om du vil...), eller veldig dårlig råd for tiden? Bare klarer ikke forstå sånne folk....

Og ja, jeg har også dårlig råd til tider, men det er snakk om prioritering her!

Skrevet

Til anonym her over;

jeg bryr meg egentlig ikke stort om at gaven kostet 300,-

Det er summen av det hele jeg reagerer på... At hun ikke ordnet utdrikkningslag til meg stikker enda dypere...

Jeg hadde virkelig gledet meg til å ha en jentekveld med alle venninnene mine, og trengte slett ikke noe dyrt opplegg!

En picknick ute i det fri ville vært helt ypperlig!!! Hadde ikke trengt å koste flisa i veggen!!! Så det er ikke sånn at jeg er av typen "mye vil ha mer"...

Og nei, det var ikke jeg som bestemte at hun skulle være fin på håret! Hun ville gjerne være med meg, men lurte på om hun ville bruke så mye penger på det. Så jeg sa at om hun hadde lyst, så skulle hun få det i forlovergave til meg. Da jeg sa det, tenkte jeg som så at det kunne være en hyggelig ting.

Så ja, da ble jeg litt skuffet over å få en så "liten" gave... Synes ikke jeg er en veldig dårlig person for det...eller?

Og ja, det er en veldig god venninne av meg, men hun har ikke alltid vært sånn. Forandret seg etter at hun fikk barn, og har blitt veldig selvsentrert og opptatt av seg selv og sitt.

Men takk for svar alle sammen, tror jeg skal spørre om hun kan betale for det bildet selv.

HI

Skrevet

til anonym 23:23 5.08.2007 !

De fleste her inne synes at 300 kr er lite fra en FORLOVER, de burde iallefall gitt det dobbelt...hadde det bare vært en vanlig gjest så hadde nok 300,- være greit..men ikke fra en forlover synes jeg!

og hvorfor spørr du HI hvorfor gifter dere dere??

og hvorfor har der de vennene dere har........hva har DU med det å gjøre da...det var ikke det spørmålet HI spurte om.....!

Skrevet

Vennene våre er fantastiske, og vi har de vennene vi har fordi vi er glade i dem. Det betyr ikke at man av og til kan bli skuffet...

Og vi giftet oss absolutt ikke for gavene, hvis anonym tror det. Da ville vi heller brukt alle de pengene som bryllupet kostet på noe annet til oss selv, for det koster ganske mye å gifte seg...

HI

Skrevet

Det høres jo ut som om skuffelsen først og fremst skyldes utdrikkingslaget og at det med gaven kom etterpå. Det skjønner jeg.

Tror kanskje du bør finne ut av hva hun mener. Hun sa jo at hun ikke ville bruke så mye penger på frisør, og da virker det jo som om det har med penger å gjøre. Kanskje de har dårligere råd enn dere tror? Selv om man er i jobb, har man ikke nødvendigvis god råd. Kanskje de har utgifter eller bekymringer som du ikke vet om? Folk med bekymringer er ofte selvsentrerte.

Skrevet

Ja, tenkte kanskje det jeg også.

Men to uker etter bryllupet vårt, reiste hun på SPA-helg med en venninne. Og i sommer har de vært to uker i Hellas, og hun har nettopp kjøpt seg ny sykkel til mange tusen kroner. Så tror ikke det er pengene egentlig...

HI

Skrevet

Da syns jeg hun venninnen din bare høres veldig selvsentrert ut.... Og hun kan nok fint klare å betale for det selv. Skjønner at du ble skuffet over manglende utdrikningslag, tror jeg hadde reagert som venninne av bruden hvis jeg ikke hadde hørt noe ang utdrikningslag fra forloveren.

Og skjønner at det er hele pakka du reagerer på, og ikke selve gaven.

Hilsen anonym 00.11 6.08 ;)

Skrevet

Jeg har selv en venninne som er sånn, som sier at hun ikke kan komme på besøk til meg fordi det er så dyrt med bussen (60 Kr t/r) og at jeg heller må komme til henne (akkurat som om bussen er gratis for meg..). Samtidig kjøper hun seg dyre klær, feriereiser etc... Det er ingen logikk i det hele. Verste er at hun skjønner heller ikke hva som er problemet når man prøver å forklare det for henne, hun synes selv hun er generøs... Vel, lang historie... Poenget er at jeg kjenner veldig godt igjen møstret til hun forloveren din. Du må rett og slett bare være litt streng med henne. Er hun gjerrig må du være gjerrig tilbake, eller bare godta at hun er sånn. Men det med utdrikkingslaget hadde jeg tatt opp med henne - det var en en gang i livet opplevelse for deg, som hun ødla. Tror egentlig ikke jeg kunne tilgitt det! Ble det for dyrt for henne personlig kunne hun i alle fall ha organisert noe for resten av venninnegjengen. Spørsmålet her må jo også bli hvorfor ikke noen av de andre venninnen dine grep inn? hva sier de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...