Gå til innhold

jenta mi snur seg til mageleie i søvne. . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann!

da jenta mi var 10 uker begynte hun rulle seg over på mage. . .

morsomt det da. . .nå er hun nesten 16uker....

hun ruller seg over på magen hver anledning. . .fint det! hun har godt av å ligge på magen i våken tilstand!

men!!!

på natten når hun våkner å skal ha mat finner jeg henne liggende på magen, og ofte når jeg legge henne på kvelden er det første hun gjør å rulle seg over på magen. . .

prøver støtte opp med puter o.l....

men vil hun på magen, kommer hun seg på magen....

bekymer meg litt da, siden der anbefales å ligge på rygg. . .

noen som har samme problem?

når begynte deres baby snu seg på magen? og når er det vanlig rulle tilbake på rygg? hun har begynt rulle nesten over på magen, for så å tippe seg tilbake på rygg. . .virker som om hun øver seg litt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han begynte å snu seg når han var 3 mnd + 1 uke..Men, først nå, akkurat 5 mnd gjør han det i søvne..

Da ruller han seg ikke tilbake på rygg, jeg må snu han.

I lek, når han ruller over på magen, så hender det han ruller seg tilbake, men ikke alltid. Da åler han seg heller bakover..

Skrevet

usj...liker ikke at ho legger sæ på magen. . .

når æ snur ho, snur ho sæ tilbake. . .

Skrevet

liker ikke det jeg heller, så jeg flyr opp og ned å ser på han hele kvelden

Skrevet

Jeg opplevde det samme fra barnet mitt var tre og en halv måned. Jeg tok det opp med legen på helsestasjonen, og han sa at noen barn legger seg på magen fordi de liker det best, og at det var lite å gjøre med. Jeg snudde barnet mitt utallige gnger, og det førte bare til at jeg vekte det, og gjørde søvnen urolig. Jeg tror man kan bli litt for overhysterisk når det gjelder krybbedød, men det må vel bli opp til hver enkelt hvor trygg/utrygg man føler seg som forelder når det gjelder dette. Det beste er så klart at barnet ligger på ryggen, men går det ut over nattesøvnen for begge to at man skal holde det gående med snuing, så vet ikke jeg:) Jeg ble lettet når legen trygget meg om at det mest sannsynlig går helt bra at barnet sover slik det vil sove!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...