Gå til innhold

Er familie like "engasjerte" i din andre graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..............eller har det dabbet helt av?

Jeg føler ingen i familien "bryr" seg denne gangen... det er kanskje normalt?

Fikk jo så mye oppmerksomhet og hjelp under første graviditet...

Nå er det ingen som spør hvordan det går ,eller hvordan jeg har det.

Hvordan har dere andre opplevd dette?

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er de nok ikke like engasjert enda.. Men regner med at det kommer etter hvert. Var gravid tidligere i år, og fortalte det da jeg var 10 uker på vei. Da var de veldig gira uka etterpå, helt til jeg mistet da jeg var 11 uker på vei. Tror dette er grunnen til at de ikke vil engasjere seg enda, fordi de er redd for å såre oss.

Skrevet

Jeg har ikke merket så mye til det enda, men har hørt andre si det også. Spesielt etter at babyen er kommet.

Skrevet

Jeg opplever kanskje det samme. Ikke så mange som

spørr hvordan det går(med graviditeten) denne gangen.

Sist så var det 15 år siden det hadde kommet barnebarn(tantebarn

og onkelbarn), så da var det kanskje mer stas? Ja, ja...

Vi synes i alle fall at det er stas! Men må innrømme at det

sårer litt når enkelte virker uinterresert...

Skrevet

Familiene våre er det. På min side er det det 6. barnebarnet på 7 år , så alle er tette. Jeg og broren min har fått annenhver gang, og hver gang er alle like engasjerte og glade, bytter utstyr og klær så det synger etter. Besteforeldre er helt i hundre. På sambo sin side er det kun vi som har barn, men de er engasjerte de også. Svigerbror er veldig opptatt av at jeg må få før 11 aug, for da drar han på sjøen og kommer ikke igjen før etter en måned. Og da er jo lillen også ca en måned. Har termin 11. Svigerfar er enkemann, og vår eneste stabile barnevakt. Verdens beste sviger, kommer en tur hver dag og hjelper til med ungene, lurer på hvordan formen er og slike ting. de er helt supre hele gjengen, men vi har kanskje uvanlig sterke familiebånd.... Jeg aner ikke, men vi koser oss ihvertfall....... Håper det tar litt mere av hos dere også.

Skrevet

Jeg føler de er like engasjerte nå, som de har vært tidligere. Alle regner med at dette blir det siste barnet på en stund. Så blir det å vente på neste generasjon med unger. Jeg har har 9 nieser og nevøer i alderen 35 til 8, i tillegg til mine egne. Men i og med at eldste er såpass gammel, håper vi at det ikke blir så lenge å vente på neste "ledd" :-)

Skrevet

Ser det er delte opplevelser rundt dette!:)

De behøver jo ikke å være like gira denne gangen,men spørre hvordan det går burde da være ren høflighet?....Jeg klager ikke ,så det kan ikke være derfor de ikke spørr.

Det har skjedd mye rundt meg og min mor,men hun er den som virkelig har passet på og hjalp meg litt med vask osv fordi jeg hadde kraftig bl forrige gang. Forventer ingen hjelp,men når det går fra nesten for mye oppmerksomhet til 0 da syns jeg det blir litt trist.

Har venner som spør hvordan det går da:) ..... det er koselig:)

Skrevet

Mine foreldre er veldig glade for å bli besteforeldre igjen.De er over 80 år gamle og gleder seg veldig :)

Ellers er det ikke mye interesse i resten av familien.Sbigerforeldrene mine har ikke spurt meg en eneste gang om hvordan det går. Det er sårende, men sånn er det bare.

Har mange venner som gleder seg masse med oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...