*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Takker mye, hvis noen kunne vært så snille og gitt meg oppskriften på blåbærpai:-)
010307+180209 Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 150g mel 150g smør 90g sukker Smuldre dette sammen, ha det meste i en paiform, ha ett passelig lag med blåbær oppå, og litt mer deig oppå der igjen. stekes 1.15min på 150 grader.
3b@rnsmor-30* Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 vil jeg også gjerne ha!!! men ellers har jeg et annet tips... leste en oppskrift i vg i sommer.. det var med jordbær, men jeg har tenkt å bruke blåbær i steden... man skal da legge sånne wienerbrød-plater (sånne frosne) i bunnen av en ildfast form. stikke hull i den flere steder med gaffel. og steike den etter anvisning på pakka. så skal det en blanding av vanilje-kesam og gelatin oppå der. og da blåbær oppå der. og settes kaldt.
Gjest Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 kan bruke vaniljekrem og blåbær oppå sånn frossen deig i formen også og så steke det, veldig veldig godt!
ana baroma Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Den oppskriften over er fin, men jeg pleier å ha litt sukker og et par ss potetmel blandet med bærene (ikke knus bærene), da blir den ikke så soggy:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå