Solitude Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Hvilket syn har du på de som velger å ha innekatt ? Syns du det er på grensen av å være dyremishandling og at det beste for katten er å være utekatt ?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Det er ikke misshandling å ha en katt som er beregnet på å være inne! Men da må katten være vandt til å være inne fra den er baby... Man klarer ikke å gjøre en utekatt til innekatt, om du skjønner...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 liker ikke utekatter.. de driter og graver i blomsterbedet mitt.. hvis man skal ha utekatt, så burde de være sterilisert.. de er jo som kaniner..
Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Hadde ikke hatt hjerte til å ha innekatt selv, for å si det sånn...Har ikke katt i det hele tatt =)
Gjest Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Alle katter jeg har møtt har i alle fall et frihetsbehov av en annen verden. Har aldri prøvd selv å ha innekatt, men vet at mine to puser trives best med åpen dør
OsloMor Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 HMMM, er både kattemishandler og barnemishandler jeg da:-0 1) Jeg har to innekatter (har alltid vært det) 2) Jeg skal ha med ungene på festival. Neida,fra spøk til alvor, så tror ikke jeg at innekatter har det kjipt, så lenge de er kastrert /sterilisert. Ellers er det greit med to slik at de holder hverandre med selskap når matmor er opptatt:-) MEN er enig i at man ikke kan ha en katt ute for så ågjøre det om til en innekatt. Andre veien derimot, det går kjempefint!
*Kleopatra Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Om det er mishandling, tja... Jeg synes i hvert fall utrolig synd i alle innekatter! De skal jo være ute å klatre i trærne, fange mus og rotter. Ei venninne har en innekatt, hun vil ikke slippe han ut fordi "han kostet så mye". Katten pleier å sitte i vinduet og kikke ut i hagen hele dagen, piper og vil ut. Stakkars liten tenker jeg da.
Gjest Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Det kommer helt an på kattetypen. Hvis du kjøper en katterase som er av den rolige, litt dovne typen er det helt greit. De må ha kattesand, klore- og klatrestativ, gjerne en egen sovekrok, leker osv.Også må katten læres til å gå i bånd fra den er liten, akkuratt som hunder, slik at den kan bli mosjonert daglig...da er det ikke dyremishandling. Men jeg synes det er feil å ha innekatt uten å lære den til å gå i bånd slik at man får luftet den. Katter trenger også å komme seg ut, ikke bare hunder!
Gjest Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Bianca; har hun perser eller? "Kostet så mye"...utstillingskatt? Om jeg regnet litt på hva mine pelsdotter koster meg i året, ville jeg kanskje satt dem i glass-skap eller no....kan jo ikke tenke sånn?
Gjest Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 er det ikke bare å ta på de bånd å gå tur da..? alle klager på hudne dritt overalt.. hva med kattene?? og den evige pissinga !! ææsj.. nei.. trives med katter som er i bånd jeg..
*Kleopatra Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Det er en rasekatt ja, fikk den flydd hit fra andre kanten av landet. Usikker på hvilken rase faktisk, minner om siameser, men det er det ikke. Hun bruker den ikke til utstilling. Er helt enig, kan jo ikke drive å tenke sånn! Hun burde nok heller skaffet seg en gratis vanlig huskatt tror jeg.
mai mammaen til to Skrevet 4. august 2007 #12 Skrevet 4. august 2007 en venninne av meg har en katt som har vært ute katt men no er innekatt.hun har kjempe dårlig samvittighet.men grunnen er at de måtte ta den hvis ikke avlivde svigerforeldrene den.er samboerens katt.. de bor i leiliget i 3 etasje så kan ikke ha henne ute. det går veldig fint..men de gleder seg til de finner et hus.. men hva er best.bli inne katt eller avlivd?
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 4. august 2007 #13 Skrevet 4. august 2007 Jeg har passet min fars katt en del ganger og han startet med å være innekatt siden hans mor (perser) var det. han tok over to persere som var innekatter. Han hadde ofte døra åpen om sommeren og de gikk så vidt ut på trappa i ny og ne... de var ikke vant til å være ute. han er ikke langt av gårde han heller når han er her. Stort sett ute på verandaen og fanger småfugler ( så en delvis innekatt kan fange dyr..) eller en liten tur ned på plen. Å tvinge en katt som er vant til å være ute, til å være inne det er mishandling, men er de vant til det så tror jeg ikke det er det store savnet.... Jeg har såååå lyst på en Maine Coon, tror de er en av de største kattene du kan få kjøpt, å de er i utgangspunktet en innekatt. Ble litt overrasket over det side de er så store, men det stortrives inne. Jeg må innrømme jeg tenker som så også at den koster så mye at jeg hadde ikke villet risikere at den ble påkjørt eller no lignende. Invistere i 7500,- og bare la den kjøre sitt eget løp... nei... Men kan så absolutt ha laget en luftegård el. om det hadde vedig behov for å gå ut.....
nickoline og supermann Skrevet 4. august 2007 #14 Skrevet 4. august 2007 jeg har hatt innekatter i alle år. kun de siste årene de har vært litt ute her vi bor nå. fordelen med at de ahr vært innekatter er nå at de ikke forlater området. ser ikke at de har tatt skade av det, heller det motsatte. de er nå 12 og 14 år gamle. tror nok det har noe med godt stell og innetilværelsen å gjøre. ser nabokattene som reker ute hele døgnet........ en nabo fikk verdens søteste kattebebis i vinter av mamma....... han er nå kjørt på og måtte avlives......... han hadde alle innvollene løse der inne......det var misshandling det en morsom greie er at ene katta er inne hele vinteren. når hun ikke vil ut lenger er det vinteren, når hun går ut er det et sikkert vårtegn........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå