Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 hmmm lurer litt på om Snuppa skal få sove på eget rom om ikke så lenge. Mangler bare en rullegardin der inne, ellers er alt klart, men jeg har en tendens til å "utsette" rullegardin shoppingen hehe Tror jeg kommer til å savne henne kjempemasse når jeg ikke har henne i vuggen ved siden av meg. Men er vel kanskje på tide snart? Hun er jo 4 1/2 mnd nå. Noen som har tips? Bør jeg kanskje vente til vi har fått kveldsgrøten inn i rutinen? Da sover hun sikkert hele natten? Husker i starten, da gledet jeg meg til hun skulle ligge på eget rom. Nå gruer jeg meg nesten. Rart hvor avhengig man blir av disse små sjarmtrollene våre :-)
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Det finnes vel ingen fasit på når det er best å legge barna på eget rom. Helsesøsteren min mente at det beste for mor og barn var når barna har kun 1 måltid om natten. - Da blir det lite frem og tilbake, og både mor og barn sover bedre. - Vi skal legge Matteo på eget rom nå. Holder på å pusse opp, og i løpet av August så sover han på eget rom. Jeg er sikker på at det er det beste for oss begge. Jeg våkner av hver eneste lille knyst og knirk fra ham, og sovner ikke så lett igjen. Han på den andre siden våkner raskt om pappaen og jeg skravler litt før vi sovner, så det skal bli godt å kunne få tilbake privatlivet sitt igjen. - det morsomme er at Matteo kan sove gjennom det meste av bråk, men om vi skravler inne på soverommet etter at han har sovnet for natten, DA våkner han!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2007 ja, sånn er Camilla også! Savner å snakke litt sammen med pappaen før vi sovner for natta, vi må også være musestille når vi går å legger oss. Om vi bråker litt for mye begynner hun å vri seg som en makk og grynter surt hehe Hun spiser jo også bare 1 gang om natta, så det er jo ikkeno problem :-) Jeg får vel bare manne meg opp, dra ut å kjøpe rullegardin og forsøke iallefall :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Jeg kan jo bare svare for meg, men livet ble lettere etter at Mia fikk eget rom. Vi kan skravle litt uten at hun våkner, og hun kan faktisk snu seg og grynte uten at jeg piler til for å se om hun puster. Jeg våkner uansett ved første knyst på babycallen. Første natta var litt kjip, men bare for meg. Pappa'n og Mia sov bedre begge to. Da ble saken avgjort. Nå sover vi alle bedre :-) Det er ikke sikkert at grøt får henne til å sove natten igjennom, så det er vel like greit å bare kjøpe rullegardin ;-)
smurfen :o) Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Jegg skjønner litt hvorfor man bør vente til de kun spiser en gang om natten. Jeg har prøvd det og det er meg det går mest ut over når jeg må gå frem og tilbake. Samtidig som jeg bråvåkner når babycallen går på. Blir veldig våken av å våkne på den måten. Men nå har ryggen røket, så nå må jeg sove i min egen seng som er bedre for ryggen. Blir spennende å se hvordan det blir. Det er bare å prøve, mest sannsynlig så går det veldig bra.
Millapril Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Hos oss har Erica sovet på eget rom fra dag 3. Hun likte det best, var vandt til det fra barneintensiven og det fungerte også best for meg. Jeg våkner av den minste lyd, og da ble det dårlig søvn med henne på rommet. Hun trives godt på eget rom, i egen seng. Og det fungerer greit med mating, uavhengig om det er 1 eller flere måltider om natten. Jeg går inn til henne, gir mat og så legger jeg henne og meg igjen. Det går supert her i gården. Vi har jo hatt denne rutinen fra starten. Skjønner at du gruer deg, for det er jo kos å ha de nær disse små. Men det går overraskende bra, og det er jo koselig å ha soverommet for seg selv også. Så løp og kjøp rullgardin!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Hei, Ja her har hun ligget på eget rom i to måneder og jeg må si at nattesøvnen ble bedre for oss med en gang for oss begge. Hun stortrives. Men her har vi jo også bare mating en gang per natt. Hun har bare sovet en natt igjennom siden hun beg på grøten. Så jeg foreslår Ikeas rullegardiner. Billige og skikkelig lystette. Jeg hører med en gang når hun våkner på natten. Etter matingen sovner hun også med en gang jeg legger henne tilbake i sengen. Hun vet jo ikke om noe annet så så lenge rutinen er der fungerer det helt supert. Lykke til! Det blir nok rart en natt eller to. Men så kommer nok både du og mannen til å synes det er veldig godt.
måken og vesla Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Her er det ikke aktuelt med eget rom med det første. Jeg er altfor lat til å prøve på det så lenge nattammingen er såpass variabel. Jeg har dessuten lært meg hvilke lyder som betyr at hun vil ha mat og hva som bare er sovegrynt, jeg våkner ikke av smågryntene hennes - ergo sover jeg veldig bra med henne rett ved siden av meg. Hun våkner heller ikke når vi legger oss, så dermed innskrenkes ikke privatlivet så veldig. I tillegg må vi ommøblere kraftig når hun skal få eget rom. Vi har tre soverom, men to av dem er veldig små og nå er det ene kontor og det andre er kombinert gjeste- og roterom. Dessuten er det rommet som det er lettest å ommøblere lengst fra vårt soverom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå