Gå til innhold

Hvor lenge herder oljemaling.??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min maler soverommet til sønnen våri annenetasjen med oljemaling, og vi ligger i campingvogna så lenge, men lurer derfor på hvor lenge det tar før malinga herder??For når den har slutta og herde slutter den vel også å avgi giftgasser:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selger de oljemalig enda? Trodde det var slutt på det.

Skrevet

Nope fremdeles blir det solgt ja, men ikke akkurat det jeg ville ha av svar da....trenger nemlig å vite hvor leng vi trenger å sove i campingvogna:)

Skrevet

Kan ikke svare på det.

Jeg blir bare så irritert på de i butikke som sa at vi ikke fikk kjøpt det lengere og solgte oss den nye typen vannløselig oljemalig. Den er veldig vanskelig å få fin så jeg er ikke fornøyd med karmene på kjøkkenvinduet mitt.

Skrevet

Jeg har hørt at oljemalinga er herdet og slutter å avgi gasser når den er luktløs. Altså har sluttet å lukte helt.

Skulle ta 2-4 dager tipper jeg - avhengig av vær og temperatur.

Det visstnok slik at vannbasert maling avgir gasser i lengre tid. etter påføring. Opptil tre uker. Men den er tryggere å male med, for den som maler, fordi den avgir lite i påføringsøyeblikket.

Dette leste jeg på babyverden.no, og jeg er usikker på hvem som er kilde i artikkelen, men flere jeg har snakket med sier det samme.

Ville ringt en malermester eller fargehandelen for å forsikre meg om dette.

Vi pusser opp hele huset, så og si. Soverommet fikk herde i tre uker før vi flyttet inn med sønnen vår (vannbasert). Passet greit med ferie, så det ble ikke så stress...

Stua bruker vi som vanlig, bare dager etter siste strøk (vannbasert). Har åpent ut når det er vær til det.

Skrevet

Sll info du trenger skal stå på malingsspannet.

Skrevet

Etter en times tid på leting på nettet fant jeg noen info sider. Ikke lett, men det står det jeg har hørt. Hvis man som gravid skal male så burde man bruk vannbasert da det avgir mindre gasser når man maler, men den avgir gasser opptil mange uker etter man har malt. Men jeg maler ikke og vi bruker oljebasert, og den herdes og slutter å gi ut gasser etter timer til få dager. Men anbefales at man venter to.tre uker før man flytter inn igjen på et oljemalt rom og enda lengre på de soverommene der det er med vannbasert. Så da får jeg sove i campingvogna tre fire dager tilog sønnen vår får flytte inn på rommet om noen uker:)

Får sette på godt med varme for da gikk vist herdingsprosessen fortere:)

Gleder meg til shoppingtur på Ikea nå ass, og innrede rommet hans til skolestart:) Vi har fått noen tusen lapper av besteforeldrene som skal hjelpe på)Alt blir nytt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...