Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Jeg har hørt om bil kollektiver hvor man deler på bil. Er den noen som vet om noe sånt i Oslo og omegn?
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Avisartikkel med linker til de ulike: www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article857774.ece?service=print
Bettybu Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 JA!! Det finst, kusina mi er med på noe sånt. Men vet ikke hva det heter. Betaler en "medlemssum" og pr km..tror jeg...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 så bra å høre...vi trenger jo bare bil en gang i blant, så noe sånt hadde vært genialt
Katja Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Har en kompis som er med på sånt, og det er jo helt genialt for folk som bor midt i byen, eller har godt kollektivtilbud. Han og familien bor midt i sentrum, og går eller bruker buss til vanlig. Når de skal på ferie, IKEA, besøke venner o.l., bestiller de bare bil. Og da kan de bestille stasjonesvogn hvis de trenger det, liten bil, hvis de trenger det o.l. De betaler en medlemsavgift, pluss at de betaler for det de kjører, og slipper billigere unna enn om de skulle hatt bil selv. Pluss at de slipper ansvaret, har bil etter behovet og har ny bil bestanding. Hadde jeg bodd i en stor by, skulle jeg garantert vært med i en bilring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå