Fabelaktiv Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Hvordan i hule h.. skal jeg bli kvitt dem? Kan jo ikke tørke ut alt jeg har av planter heller... Mener å ha lest noen tips her og der, men husker jeg dem nå? NEI Kan ikke dere andre som heller ikke har noe bedre fore på en lørdagskveld fortelle en stakkar hvordan man blir bukt med dem? TUUUSEN takk
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Hei hei Fabel! Det finnes to typer "banan fluer" har jeg skjønt etterhvert.. du har "bananfluene" på restauranter, de er jo ikke akkurat så veldig fine å ha svinsende rundt maten din. Eller delikate, da skjønner man plutselig at hygienen der kanskje ikke er så bra?! De andre er de du snakker om, og da har jeg hørt at kanel skal være tingen,dryss litt kanel i blomsterjorden og skal de visstnok dø!
Fabelaktiv Skrevet 4. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2007 Da skal kanel og jeg bli medsamsvorne i massemord muhahaha (masse er kanskje overdrivelse.. men jeg er sikker på at det sikkert er 5 stykk her) Takk pogi
Cosima Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Hvis det er fluene som surrer rundt frukt og matavfall, har jeg følgende tips til felle: Ta en liten skål med litt vann, en ts sukker, en kork eplecidereddik og et par dråper zalo og la det stå fremme der fluene er. Fluene har en kjekk tendens til å havne oppi:o)
fairy Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Vi fikk en liten flaske med no rødt kliss inni av en skadedyrbekjemper. (onkelen til sambo) Funket som et fly, fluene gikk oppi og dødde, haha!
petrinesnuppa Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 jeg fylte en pose med mat som bananfluene likte.. (pizzarester og bananskall..) satte den på kjøkkenbenken, hvor bananfluene hadde tilholdssted. Der sto posen åpen over natten. Morgenen etter listet jeg meg inn på kjøkkenet, og lukka posen. Etterpå så la jeg posen i en ekstra og putta den i frysern, da er du sikker på at de dauver... om ikke alle forsvinner etter en gang, så kan du gjenta det en gang til!! det er visst viktig å være pinlig reinslig, og ikke ha smuler liggende rundt. og kast boss før du legger deg. fluene legger 100 egg hver, hver natt.. så du skjønner.. de kan være vanskelige... men uansett lykke til!
Gjest Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 100 egg hver per natt? grøss og gru, de driver jo med rene masse formering jo. fysj! æsj, disse bananfluene er så lite delikate. blir kvalm av de :/ men de skal ha at de er produktive..
Gjest Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 sett ut ett glass med alkoholholdig cider, de flyger nedi og drukner, funker bra fant jeg ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå